Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä mieltä kyseisestä setistä (Eltax)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luigi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

luigi

New Member
Mitä mieltä kyseisestä setistä?

Eli saisin tutun kautta halvalla (~230 euroa) kyseisen paketin: http://www.mustaporssi.fi/index.cfm?action=yksituote&tuoteid=1351&navi=ptr1&paaryhma=1

Onko jollain kokemuksia laitteista? En ole mikään hifisti eli minulle riittäisi kunhan äänet tulisivat suhteellisen puhtaasti ja bassossa olisi tarpeeksi potkua elokuvissa ja peleissä. Vahvistimen hankinta olisi myös edessä eli suositelkaapa tuohon jotain edullista ja luotettavaa 5.1 vahvaria.

Tohon hintaan nyt ei kannata mitään suurenmoista hi-fi-elämystä odotella, mutta kyllä noi nyt on varmasti paremmat kuin nämä muoviset "aktiivi"purkit mitä konsolin käyttäjille yleensä tarjotaan.

Kannattaa käydä kyselemässä esim Hi-Fi-lehden sivuilta onko kokemuksia ja tsekkaa vaikka Audio Review jos löytyisi sieltä jotain

Kiitos vastauksesta. Laitoin tuonne HiFi-lehden sivuille kysymyksen asiasta. Netistä ei vain tunnu löytyvän mistään arvostelua kyseisestä paketista.

Joo kyllähän nuo tietokoneelle tarkoitetut 5.1-setit hakkaa 100-0. Mistään hyvälaatuisista kamoista ei ole kyse, mutta ihan ok entry-level systeemi. Mulla on Eltaxin keskikaiutin väliaikaiskäytössä, ja sointia voi kuvailla sanalla kolkko ja nuiva. Eli kyllähän sieltä äänet kuuluu, eikä ole mitään pahoja vääristymiä.

Kannattaa yrittää saada nuo isot etukaiuttimet vähintään 50 cm seinästä, niin eivät ala kumista. Ja subwoofer mahdollisimman lähelle keskustaa, eli periaatteessa tv:n alle, jos keskikaiutin tulee tv:n päälle. Näin äänikuva pysyy tasaisena, vaikka subbarista tulisi vähän korkeampiakin bassoja. Subbaria ei kannata kumminkaan säätää kovin voimakkaalle tasolle, se on tarkoitettu kotiteatterikamoissa TEHOSTEbassoille (Low Frequency Effect Channel), ei osaksi normaalia bassotoistoa normaalilla musiikilla (urkumusiikki on sitten asia erikseen).

Jos huoneessa on vielä paljon kirjahyllyä, mattoja, sohvia, verhoja etc. akustoivaa materiaalia, niin ääni paranee edelleen. Monihan kuuntelee paljon kalliimpia kamoja paljasseinäisessä huoneessa ja kaiuttimet sijoitettuna miten sattuu, jolloin kajareihin laitettu raha menee ihan hukkaan.

Virivahvariksi käy mikä hyvänsä, joka miellyttää silmää ja kukkaroa. 4-8 Ohmin impedanssi ja herkkyys 88db eivät ole mikää mielettömän raska kuorma vahvistimelle, jos huoneesi on tommonen 25 neliötä. Sonyjen kaukosäädin osaa säätää myös PS2:n dvd-toimintoja, jos PS2:ssa on Sonyn oma kakesetti ostettuna.

Valmistajan sivut

Product guide (.pdf)

Lisää infoa groups.googlesta

Hifilehden keskustelut

Kiitokset Jorelle asiantuntevasta ja kattavasta vastauksesta, linkeistä oli hyötyä :) Kai toi pitää poistaa heti kun saa palkan. Vielä kun sais rahat kasaan uutta töllöä varten..

Vahvariksi olen päättänyt hommata Sonyn STR-DB 870:n (MCP:stä tilattuna 375e, ei paha), mutta edelleen arveluttaa toi Eltax. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta noista Eltaxin muista seteistä (Atomic, Hollywood, Linear Response jne)? Saisin noista kaikista vaan yli 50% alennusta niin siksi toi Eltax merkkinä kiinnostaisi. Ja laitteet ei tosiaan tulisi musiikin kuunteluun, ainoastaan peli/leffa-käyttöön.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan luigi
Vahvariksi olen päättänyt hommata Sonyn STR-DB 870:n (MCP:stä tilattuna 375e, ei paha), mutta edelleen arveluttaa toi Eltax. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta noista Eltaxin muista seteistä (Atomic, Hollywood, Linear Response jne)? Saisin noista kaikista vaan yli 50% alennusta niin siksi toi Eltax merkkinä kiinnostaisi. Ja laitteet ei tosiaan tulisi musiikin kuunteluun, ainoastaan peli/leffa-käyttöön.

Mix ei miehelle musan kuuntelu maistu?!?!

..Ei vaan...jostain kohtuullisen luotettavasta hifi-alan lehdestä jos löydät arvostelun, niin se on jo aika hyvä lähtökohta arvioinnille. Mulla vaan ain ahälytyskellot soi, jos halpaa tarjotaan. Kuuntele siellä mustiksessa niitä vehkeitä ja vertaa muihin merkkeihin joita liikkeestä löytyy. Kai ne ainakin jotain ORia myy.

Jos kuulsotaa omaan korvaan hyvältä, niin kotio vehkeet vaan. Sehän on pääasia että itse pitää. Eikä toi hinta 223? todellakaan ole paljon. Tuskin mistään saat ainakaan kummempia samaan hintaan.

Kyllä musan kuuntelu maistuu mutta siihen on eri vehkeet, ei tosin mitkään hifi-laitteet nekään vaan Pioneerin alle 4000mk kamat. Täytyy tosiaan mennä liikkeeseen kuuntelemaan ja jos ei aivan kauheelta kuulosta niin täytynee ostaa. Olen yrittänyt kaivaa arvostelua tai edes jonkinlaisia kommentteja laitteistosta mutta MISTÄÄN ei löydy, on vaan aina helpompi ostaa jos siitä on kuullut edes jonkun sanovan jotain positiivista.

se on sitten ihan sama että pistätkö 375eur sonyn db870:aan, vai 200 eur DE sarjan sonyyn, koska noilla kajareilla ei ääni sen parempaa ole tai ponnekkaammin soi vaikka vahvari olisi miten hyvä.

pitäisin siis todellakin ylilyöntinä ostaa 700 euron(ovh suomessa) vahvistinta 200 euron kaiuttimille. mutta kukin taplatkoon tyylillään.

Se minkä takia ostan tuon tason vahvarin on se, että todennäköisesti ostan parin vuoden kuluessa kunnon kaiuttimet. Tällä hetkellä ei vain yksinkertaisesti ole varaa parempiin. Eikä tuo hintaero (~100e) ole kuitenkaan järjettömän suuri. Kiitos kuitenkin huolenpidosta :)

No kyllähän noista mun antamista linkeistä jotain käyttäjäarvioita löytyy, ei ne testit nyt autuaaksi tee. Eikä Eltaxeja varmasti kehuttaisi, koska kaiutin on elementtiensä summa: halvalla ei saa loistavaa mutta ihan hyvät kylläkin. N. 800 euroa / pari alkaa saamaan huippuluokan kaksitiekaiuttimia. Kunnon elementit ja komponentit maksaa näet jo 300-500e pari ja siihen kotelot + suunnittelu päälle. Elementtien hintoja voi tsekata esim. Hifitalon rakennussarjoista.

Sonyn 870 on ihan pop vahvari, taitaa ittelläkin olla semmoinen.

Jos saat 50% alennusta, niin osta pois ja testaa. Jos ei miellytä, saat varmaan maksamasi hinnan niistä takaisin kun myyt ne käytettynä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Kannattaa yrittää saada nuo isot etukaiuttimet vähintään 50 cm seinästä, niin eivät ala kumista. Ja subwoofer mahdollisimman lähelle keskustaa, eli periaatteessa tv:n alle, jos keskikaiutin tulee tv:n päälle. Näin äänikuva pysyy tasaisena, vaikka subbarista tulisi vähän korkeampiakin bassoja. Subbaria ei kannata kumminkaan säätää kovin voimakkaalle tasolle, se on tarkoitettu kotiteatterikamoissa TEHOSTEbassoille (Low Frequency Effect Channel), ei osaksi normaalia bassotoistoa normaalilla musiikilla (urkumusiikki on sitten asia erikseen).

Subbarin sijoittamisesta tuntuu löytyvän paljon erineviä neuvoja. Mix ei sitä voisi pitää lähempänä seinää? Missäs Jore pidät omaa low bass frequencyä? Leffoissa pidän kyllä itse sitä mahdollisimman korkealla.

Itse kyllä ostaisin Yamahan vahvistimen, koska aikaisemmin ne olivat selkeästi Sonyn vastaavia parempia. Nykytilanteesta en osaa sanoa. Asiaa puoltavat omat ja kaverien kokemukset sekä arvostelut. Itse ostaisin mieluummin Yamaha RXV 630 RDS 535EUR tai RXV 730 RDS 630EUR, jos kaipaisin myos viritinta mukaan. Halvemmalla saa kai ilman viritinta.

Kaiuttimiksi ottaisin Amphion Argoneita. Lienee kai jotain 340EUR/kpl? Ensin pari ja vahitellen lisaa.

Omasta mielestäni on elaxin paketeissa hinta laatu suhde ok suosittelen jos on yhtä köyhä kun mä ja ei tarvi high endiä
Kaverilla on.

Ylös Bottom