Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä ostattaa Japanista? Halpaa elektroniikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masaf1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

masaf1

Active Member
Kaveri lähtee kielikurssille Japaniin, niin se sitten vois tuoda mulle kamaa sieltä, kunhan tietäisin vaan mitä tuotattaa... Eli oisko ehdotuksia? Kuinka halpaa elektroniikka on Japanissa? Missä hinnoissa jaappanilaiset GC:t tai PS2:t ja pelit ovat? Ja mahtaakohan tuolta uskaltaa tuoda digitaalivideokameraa? Kertokaahan jos tuttunne tai te olette käyneet Jaappanissa ostoksilla.

Itse en Japanissa koskaan ole (valitettavasti) käynyt, mutta tietääkseni elektroniikan hintataso on huomattavasti alheisempi kuin Suomessa.

Kyllä minä ainakin uskaltaisin digivideokameran tuolta, tosin varmaan kannattaa etsiä juuri samanlainen malli, mitä myydään suomessa. Korjaukset ja muut huollot luulisi olevan näin helpompia ja suomesta löytää varmasti selkeämmällä kielellä kirjoitettuja ohjekirjoja. Valikkojen kielen varmaan saa asetettua poikkeuksetta englanniksi? Takuusta minulla ei ole tietoa, mutta hieman epäilen, ettei takuu ulotu Eurooppaan asti. Onko jollain ihan faktaa tästä?

Kaveri tuotti Jaappanista tavallisen digikameran ja kovin on ollut tyytyväinen. Sonyn takuu on kuulemma (ainakin osittain?) maailmanlaajuinen. Mutta kannattaa tsekata minkäkielisillä valikoilla kameransa ostaa, japaninkielisillä varustettuna saa halvemmalla :)
Btw, meidän digikamera (Canon) on ostettu Singaporesta, ja sen takuulapussa lukee, että takuu on voimassa vain ostomaassa. Eli eroja on, kannattaa tarkistaa.

Kannattaa sitten tarkasti tavata tuotteen nimi :D esim. meille kävi niin, että ostettiin joskus muunnoin taannoin Puerto Ricosta kannettava cd-soitin. Myyjä vakuutti todella hyvin, että laitteessa on maailmanlaajuinen Panasonicin takuu ja näytti kaikki takuupaperitkin eli aidonnäköistä oli.

No sitten kun pääsimme hotellille niin minä poika innoissani rupesin tutustumaan soittimeen ja soittimessa luki Panasoanic ja uskotte varmaan, että Panasonicin takuu tuskin tuohon auttaa:)

Jos Japanissa vierailisin, niin videotykin sieltä toisin. Ovat melkein puolen halvempia kuin täällä.

Japani on maailman kallein maa. Älä osta mitään:p Voin kertoa että siellä ei ole halpaa mitkään muut paitsi kitarat sekä videotykit. edit: ja xbox

Ylös Bottom