Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten paljon hyvitystä divareissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chemo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Chemo

Active Member
Kertokaapa, minkä verran divarit ovat antaneet teille hyvitystä vanhoista peleistänne (tai rahaa, jos olette sitä halunneet ja saaneet). Onko se vanha lehtidivarien "puolet myyntihinnasta" yleisti käytössä pelidivareissakin?

En ole itse vienyt pelejä divareihin, muutamasta vanhasta N64-pelistä olisi yksi divari suostunut hyvittämään n. 20 % siitä, mitä vastaavat käytetyt maksoivat ko. liikkeessä. Sitä asiaa ei sitten jatkettu.

Tietysti eri peleillä on erilainen kysyntä ja tarjontakin. Itse olen nähnyt käytettyjen myyntihintojen vaihtelevan jossain välillä 30...80 % uusien vastaavien hinnoista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chemo
Kertokaapa, minkä verran divarit ovat antaneet teille hyvitystä vanhoista peleistänne (tai rahaa, jos olette sitä halunneet ja saaneet). Onko se vanha lehtidivarien "puolet myyntihinnasta" yleisti käytössä pelidivareissakin?
Yleensä se on enemmänkin "puolet" myyntihinnasta -periaatteella :(. Pari kymppiä niistä yleensä saa, joten on parempi myydä ne jonnekin muualle. Tietysti hinnoittelu on aina paikkakohtaista.

No joo sellasta 15-20 euroo taitaa saada, mutta iha kohtlaisesti jos ite ostat jo käytettynä sen noin 25-30 eurolla. :p

Re: Re: Miten paljon hyvitystä divareissa?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon

Yleensä se on enemmänkin "puolet" myyntihinnasta -periaatteella
Enintään.
Divarin tarvitsee saada pelistä kuitenkin katetta, jota tavallinen pelaaja ei tarvitse. Kannattaa aina myydä/ostaa suoraan toiselle pelaajalle. Ei tavita välikättä, eli käytä Ostan/myyn/vaihdan-osiota.
Edit:Ainahan se riippuu pelistä. Jos peli on XBOX/PS2/GC-peli, sen saa divari varmemmin myytyä kuin esim. N64/DC-pelin. Itse en maksaisi N64/NES/SNES-peleistä montaa euroa, sillä riski on iso että ne jäävät hyllyyn.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Täällä on ainakin sellainen käytäntö, ainakin ollut, että jos vaikka viemäsi peli maksaa 260mk kätettynä divarissa, saat yleensä siitä 50mk vähemmän, eli 210mk. Toisin sanoen, vaihto 50mk välirahalla vastaavan koneen vastaavan arvoiseen peliin. Nykyään siis käännettynä euroiksi, kai se väliraha nykyään on 10e yllätysyllätys.
Mutta jos käytettyä uuteen vaihtaa niin tykkäävät aina kitistä jostain --> saa huonommin vaihdossa. Sama jos pelejä on
liikkeessä jo ennestään.
Mutta muistan useita kauppoja pleikkari-ajoilta kun vein uudehkoa peliä vaihtoon ja sain siittä 230mk. Kalleimmat käytetyt olivat silloin 280mk, eli väliraha oli se 50mk.
Nykyään tosin alkanyt vähän tuo periaate lipsua divareissa :( pitää vaan olla tiukkana kun vaihtelee eikä suostua ekaan paskatarjoukseen.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tombad
Täällä on sellainen käytöntä, ainakin ollut. Jos vaikka viemäsi peli maksaa 260mk kätettynä divarissa. Saat yleensä siitä 50mk vähemmän eli 210mk. Eli toisin sanoen vaihto 50mk välirahalla vastaavan koneen vastaavan arvoiseen peliin. Nykyään siis käännettynä euroiksi, kai se väliraha nykyään on 10e yllätysyllätys.
no sielläpä hyvitetään aika hyvin. Missäs asut?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80

no sielläpä hyvitetään aika hyvin. Missäs asut?

Editoin tuota vielä vähän äsken.

Ulvilassa asun, eli liikeet on tuossa kivenheiton päässä Porissa.
Toinen on www.playcity.fi

No VPD:stä, jos on suht uusi PS2-peli ja hyvässä kunnossa, olen saanut noin 30 equa tai jotain sinne päin, mutta pelin täytyy olla aika uusi.

Tombad:

Eikö playcity anna aina käytetyistä peleistä sen 50mk (huomaa vanha raha), näin siis ainakin ennen.

Nooh, playsityssä tulee todella harvoin käytyä ja suosinkin paikallista tori-divaria. Tiedät varmaan mitä tarkoitan...

No kuitenkin siellä saa (puhun vielä markoista) käytetystä pelistä vaihdossa enintään 260mk. Tämä summa silloin kun peli on aika uusi ja toista samanlaista ei löydy käytettynä hyllyssä.

Pienin mahdollinen käytetystä saatava hinta oli muistaakseeni 50mk. Tietysti on myös niitä pelejä joita ei oteta edes vastaan...

Eikö playcity anna aina käytetyistä peleistä sen 50mk (huomaa vanha raha), näin siis ainakin ennen.
? Siis se välirahaperiaate? Kyllähän peleistä enemmän vaihdossa saa kuin 50mk.

Ennen oli kyllä se "50mk välirahalla vastaavaan peliin"-periaate. Äsken kävin threadin innoittamana vaihtamassa Meleen itselleni, jouduin antamaan Poject Gotham Racingin(30e) ja Rogue Leader2:sen(33e) ja 7 eetua vielä väliin :( Hintaa noille kummallekin varmasti tulee lähemmäs 50e kipale kun myyntiin menevät, että taitaa olla se 50mk/10e välirahasydeemi unhoon jäänyt.

Tori-Divari on pitänyt kauemmin kiinni siitä välirahan täsmällisyydestä, mikä on hyvä asia. Siellä en tosin ole kovinkaan usein käynyt viimeiseen pariin vuoteen, koska on jotenkin sellainen tuntu, että siellä pelit ei aina ole ihan niin hyvässä kunnossa. Ja muutenkin tuohon sittariin pääsee mukavemmin tästä kakkostietä pitkin :)
Joskus katsoin kyllä hieman kun hermanni tsiikaili mun pelin kuntoa samalla kun toisessa kädessä ja suussa pyöritteli bumadamunkkia. Sanoi vielä että levyssä on kuolaa, vähemmästäkin :D

Tombad:

Mistäs olet saanut käsityksen tori-divarin "huonolaatuisista" peleistä?
Itselleni vastaan on tullut vain yksi ps onen peli joka ei kunnolla toiminut ja sekin oli jokin mecha peli.

No jos sinä olet saanut huonon käsityksen tori-divarista niin minä taas playcitystä :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fatal
Tombad:

Mistäs olet saanut käsityksen tori-divarin "huonolaatuisista" peleistä?
Itselleni vastaan on tullut vain yksi ps onen peli joka ei kunnolla toiminut ja sekin oli jokin mecha peli.

No jos sinä olet saanut huonon käsityksen tori-divarista niin minä taas playcitystä :)

No kai se on tullut jotenkin sitä kautta, että aina pitänyt kysyä missä kunnossa peli on, ennenkuin on lyönyt rahat kouraan. Vähän sellainen "pikkupoikien"-paikka ja ne nyt ei kovin niitä pelejä säästele. Muutaman kerran on saanut pettyä kun on kotelon kotona vasta avannut. Mutta kaipa se on vaan ollut huonoa tuuria. Ehkä se huonokuntoisuus ei ilmene minulle vasta siinä kohtaa, kun kone ei edes lue peliä B) Minulle pelin pitää olla priima, ainakin ps2-pelit, ne kun ovat kaikki niin tuoreitakin vielä. Uudehkossa käytetyssä jo pieni naarmukin saa harmittamaan. Playcity taas on myynyt minulle aina viimeisen päälle uudenveroisia käytettyjä. Siellä tosin on käytetyissä ihme tarra takana :( niitä ei saa pehmeistä kansista kirvelläkään pois:mad: Ja saahan tuolta torilta halvemmallakin mutta usein on niin, että kun lähtee töiden jälkeen peliä vaihtamaan niin tuohon sittariin pääsee niin paljon helpommin ja nopeammin.
Korjataan nyt vielä sen verran, että ei kumpikaan liike huonompi ole. Kummallakin on vahvuutensa. Siinä missa Tori-divarissa on halvempaa ja ehkä mahdollisuus ei hyväkuntoisen pelin ostamiseen suurempi, myy Playcity hieman kalliimmalla ja melko varmasti uuden veroisia käytettyjä.
Kuten jo mainitsin on se suurin syy Playcityn "suosimiseen" minulle melkolailla tosiasiassa vain se iisimpi sijainti =)

Tombad:

Tuli tässä mieleen pari negatiivista juttua tori-divarista.

Kerran tuli ostettua pelkät ps2 pelin kuoret. Huomasin vasta kotona että eihän siellä kotelossa ole muuta kun ohjeet.
Kävin sitten vielä samana päivänä hakemassa dvd.n ilman extra maksua :)

No olihan se osittain myös minun mokani koska en seurannut mitä olin ostamassa. Kuitenkin ihan positiivisella mielellä menin omaani pois hakemaan. Harvemmin moisesta suutun.

En ole aivan varma, mutta taisi sama juttu käydä myös silloin, kun playstation oli vielä kuuma nimi...

Niin ja vähänaikaa sitten ostin Deus ex.n ja oli ensimmäinen ps2 peli jossa kannet ja ohjeet olivat huonossa kunnossa. Dvd oli aivan kunnossa joten eipä pahemmin haittaa, koska tämä menee kuitenkin kiertoon jossain vaiheessa.

Myönnettäköön että nämä ovat vain todella lieviä juttuja, eikä ne aske divarin tasoa minun silmissäni.

Ylös Bottom