Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten Photochaneliin omia musiikkeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Andy Kei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Andy Kei

New Member
Onko kenelläkään tietoa miten omia musiikkeja saa photochanelilla soimaan? millä ohjelmalla ja miten mp3 tiedostoja voi muuttaa yhteen sopivaksi wiin kanssa???

Vastaus: Miten Photochaneliin omia musiikkeja?

Olethan tietoinen siitä, että Nintendo huononsi Photo Channelia taannoisella päivityksellä? Aiemmin kanava tuki MP3-musiikkia, mutta päivityksellä tuo toiminto poistettiin ja korvattiin DRM-suojatun musiikin tuella. Kanavan vanhan version saa onneksi ladattua verkosta uudelleen, jos aikoinaan erehtyi päivittämään.

Ikäväksi asian tekee, että uusissa Wii-laitteissa alkuperäistä Photo Channelin MP3-tukea ei ole ollenkaan. Jos kuitenkin sinulla on ennen viime joulua ostettu laite, voit poistaa Photo Channel 1.1:n järjestelmävalikosta, jolloin MP3-tuen pitäisi palautua. (Huom. ei siis lataamalla kanavaa uudestaan, vaan poistamalla päivitys.)

Jos sinulla on uusi versio, niin musiikkitiedostojesi täytyy olla AAC-muodossa. Esimerkiksi iTunes osaa muuttaa MP3:t AAC-tiedostoiksi. Sen jälkeen laita AAC:t SD-muistikortille ja niiden pitäisi toimia sellaisenaan.

Olethan tietoinen siitä, että Nintendo huononsi Photo Channelia taannoisella päivityksellä? Aiemmin kanava tuki MP3-musiikkia, mutta päivityksellä tuo toiminto poistettiin ja korvattiin DRM-suojatun musiikin tuella.
Jos se kanava todella tukee AAC musiikkia, niin ei se ole mitään DRM musiikkia. Sitä pystyy encoodaamaan ihan itse ihan omalla koneella. Lisää infoa

Koska kaikki kuitenkin käyttävät MP3:sia olen samaa mieltä, että se on huononnus.

Niin, miksihän se muoto piti VAIHTAA? Eikö sitä vanhaa olisi vain voitu jättää uuden rinnalle, vai onko tälle muka jotain teknisiä rajoitteita? Itse latasin tuon 1.1:sen tuossa vuoden vaihteessa ihan vain kokeilumielessä, eikä siinä mitään erikoista ollut vanhaan verrattuna, joten katsoin huonompilaatuisen mutta yleisemmän MP3:sen tuen paremmaksi, joten poistin päivityksen saman tien.

Ja itse topicin aiheeseen enemmän liittyen, kuuntelen musiikkia aikas usein Wiillä, vaikkei se todellakaan mikään mediasoitin ole, kun kaikki painikkeetkin puuttuvat ja sama biisi soi looppina ennen kuin sen itse vaihtaa. Syy tähän on se, ettei minulta löydy tarpeeksi hyvää varsinaista soitinta, vaan PC.llä jokainen kokeilemani soitin "warppii" silloin tällöin, ja kolmisen vuotta vanha Sony ei osaa senkään vertaa ja saattaa jopa jumittaa kokonaan. Wii vain osaa purkaa MP3:t paremmin ja toivoisinkin että joskus tulisi päivityksenä jonkinlainen mediasoitin.

Kyllä minkä tahansa viimeisen kymmenen vuoden aikana tehdyn PC:n pitäisi toistaa MP3:t ihan ilman ongelmia. Kannattaisi ehkä lähteä tutkimaan ongelmaa, äänikortti/piiri, bloatware, adware, virukset, soitto-ohjelmien asetukset... ja kokeilla myös muita äänitiedostoja sekä soittimia, esim. Last.fm.

Joka tapauksessa, Wiilläkin saa koko listan pyörimään, skrollaa listaa alaspäin ja valitse "Play all MP3 files" tjsp.

Tosin nyt kun Wiin homebrew-skene on lähtenyt käyntiin, voi sieltä piakkoin tulla mediatoistimiakin.

Juu en tiedä mikä nuissa PC:n soittimissa mättää, melko harvoinhan ne warppivat, mutta kun Wiissä on valmiiksi kiinni paremmat kaiuttimet niin mieluummin niillä kuuntelee kuin tietsikan maitopurkeilla...:rolleyes: Täytyy pitää silmät auki noiden homebrew-WiiMediaPlayereiden varalta.

Ylös Bottom