Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten XBoxia saadaan myydyksi Japanissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pexi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pexi

New Member
Miten XBoxia saadaan myydyksi Japanissa?

Tässä löytyy heti vastaus: naispuoliset tuote-esittelijät:D

Nyt olisi Billin aika palkata kauniita tyttöjä tähän hommaan, eiköhän XBoxia revitä kädestä:rolleyes:

Japanissa "naiset" ovat myyneet paljon turhia tavaroita! okei, tää kuulosta vähä sikamaiselta, mut se on totta!
Otetaan esimerkiksi Tokio automessut, sieltä löytyy upeita neitoja upeinee asuineen:D uusien automallien edessä!
jos heiltä kysyttäisiin autojen ominaisuudesta, heillä ei olisi mitään hajuakaan.
Auto käy kaupaksi sen jälkeen...

"Seksi myy ja taksi vie" eix se Nylon Beat laulu menny tällei?

Oletteko huomannu et Japanin pelimessuilla on entistä enemmän "pelityttöjä"? Kohta pelitkin jäävät heidän alleen!

Viime keväänä sai siellä sai äänestä kauneimmat peliosastotytöt!!! mä äänestin yhtä tyttöä...yhtiötä en kerro!
 
Mitä olen netistä lukenut niin kyllä se Xboxi taitaa Japanissa myydä ihan kohtalaisesti ilman noita tyttöjäkin.
 
ennakko satsi kyllä... tosin vieläkään ei tiedetä tarkkaa määrää... kumminkin joku 10 xboxia saatiin ennakkomyyntiin =)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi

Japanissa "naiset" ovat myyneet paljon turhia tavaroita! okei, tää kuulosta vähä sikamaiselta, mut se on totta!
Otetaan esimerkiksi Tokio automessut, sieltä löytyy upeita neitoja upeinee asuineen:D uusien automallien edessä!
jos heiltä kysyttäisiin autojen ominaisuudesta, heillä ei olisi mitään hajuakaan.
Auto käy kaupaksi sen jälkeen...

Voi mennä pilkunviilaamiseksi, mutta automessuilla pyörii autojen lähistöllä kauniita naisia ihan maailmanlaajuisestikin. Sama juttu tietysti muillakin messuilla puhumattakaan jokapäiväisistä mainoksista... Totuus on että kauniit naiset houkuttelevat ostamaan. Toinen asia on sitten se, että ostaako kovin monikin sen tuotteen vain siksi, että mainostyttö on kivan näköinen.
 
Originally posted by Pexi
Miten XBoxia saadaan myydyksi Japanissa?

No vaikka siten että arvostettu Famitsu antaa Xboxin julkaisupeleille parhaat arvosanat koskaan? :) Yksi platina, VIISI kultaista ja yksi hopea, WOW!

Platinum
Xbox: Dead or alive 3 10/9/9/9: 37

Gold
Xbox: Genma Onimusha 8/9/9/8: 34
Xbox: Project Gotham Racing 9/8/9/7: 33
Xbox: Silent hill 2 last poem 8/8/8/8: 32
Xbox: Jet set radio future 8/9/7/8: 32
Xbox: ESPN snow boarding 8/8/8/8: 32

Silver
Xbox: Ambitious stormy century of trust length 8/8/8/7: 31

Uncrowned
Xbox: Air Force delta 2 8/7/7/7: 29
Xbox: Tenku 8/7/7/7: 29
Xbox: Hyper Olympics 2002 winter 7/6/7/7: 27
Xbox: Doubles Steal 7/7/6/6: 26
Xbox: Nesmix 6/6/5/5: 22
Xbox: Metal Dungeon 7/6/5/5: 23
Xbox: Kabuki Warriors 6/5/5/4: 20

Lähde: http://www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/
 
Kun Japanini on aika heikkoa ;) Niin viitsitkö Code mitenkään kertoa, ovatko nuo nyt "Famitsu Xbox" vai "Famitsu Weeklyn" pisteet peleistä?

Kaikkihan tietää että Famitsu Weekly on se perinteinen ja rankasti arvosteleva, kun taas Famitsu Xbox/GBA ym. ovat näitä uudempia, jotka arvostelevat vähän rennommin(, kun ei tarvi muiden koneiden peleihin niin tarkkaa suhteuttaa tai mistä lie johtuukaan?)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
Kaikkihan tietää että Famitsu Weekly on se perinteinen ja rankasti arvosteleva, kun taas Famitsu Xbox/GBA ym. ovat näitä uudempia, jotka arvostelevat vähän rennommin(, kun ei tarvi muiden koneiden peleihin niin tarkkaa suhteuttaa tai mistä lie johtuukaan?)
Onko kyseessä siis kaksi eri lehteä? Antavatko lehdet (jos siis niitä nyt on kaksi) omat arvosanansa peleille? Tarkoitan, että jakavatko lehdet keskenään arvosteluja, vai onko kummallakin omat?

Mietin vain tässä, että pari viikkoa sitten väitettiin monellakin eri sivustolla, että Jet Set Radio Future olisi saanut 35 pistettä.
 
Originally posted by Lootus
Kun Japanini on aika heikkoa ;) Niin viitsitkö Code mitenkään kertoa, ovatko nuo nyt "Famitsu Xbox" vai "Famitsu Weeklyn" pisteet peleistä?

Mistäs luulit että mun Japani olisi yhtään sen parempaa? ;) Noh BabelFish jättää aika ison osan tuosta sivusta kääntämättä, joten en osaa sanoa kumpi lehti on kyseessä. Tiedätkö Famitsu Weeklyn arvostelijoiden nimiä? Tuolla oli käsittääkseni parin hepun nimet mainittu, siitä voisi jotain päätellä. Mutta voihan olla että ne eivät ole edes nimiä...sen verran heikko toi mun jaappani on :)
 
No nyt on tullut jonkinmoista selvyyttä asiaan:

eli nuo yllämainitsemani arvosanat ovat Famitsu Weeklyn ja tässä taas Famitsu Xboxin arvosanat:

Platinum
Jet Set Radio Future: 10,9,7,10 -- 36/40

Gold
Dead or Alive 3: 10,8,7,9 -- 34/40
Gun Valkyrie: 8,9,9,7 -- 33/40
Silent Hill 2: 8,8,9,8 -- 33/40

Silver
Double STEAL: 9,7,7,8 -- 31
Genma Onimusha: 9,8,7,7 -- 31/40
Project Gotham: 10,6,8,7 -- 31/40

Non-crown
Nobunaga's Ambition: 7,7,8,7 -- 29/40
NBA Live 2002: 7,7,7,7 -- 28/40
Shikigami no Shiro: 8,7,5,8 -- 28/40
Bistro Cupid: 7,6,7,8 -- 28/40
ESPN Winter X Games Snowboarding 2002: 7,6,6,6 -- 25/40
Air Force Delta II: 7,5,6,7 -- 25/40
Hyper Sports 2002 Winter: 7,7,6,6 -- 26/40
Tenku: 8,6,5,8 -- 27/40
Metal Dungeon: 6,6,6,6 -- 24/40
Kabuki Warriors: 6,4,8,7 -- 25/40
Nezumix: 7,4,4,4 - 19/40


Hyvin meni Famitsu Xbox-arvostelut myös, JSRF ja DOA3 näköjään "vaihtoivat paikkaa", eli tosiaan tässä on selitys JSRF:n eri arvosanoille.
 
Tuo Famitsu weeklyn ja xboxin erot eivät oikein tunnu millään tavalla järkevältä. (Tässä vaiheessa kaikkien kuuluu epäillä Mikkisoftan lahjoneen Weekly Famitsua):D Jotenkin mua häiritsi myös edesmenneessä core lehdessä julkistetut Microsoft lausunnot tuon julkaisun alla, joissa GameCube pistettiin lasten leluksi "'I think the GameCube will mainly appeal to players 12-14 years old and younger." ja PS2:n puutteissa unohdettiin mainita laitteiden hintaero "PlayStation 2 owners will need to add hard-drive and Ethernet peripherals in order to transform the console into an online platform".
Jotenkin myös turhan Mircosoftmaista oli myös kehua tuotetta ehdottomaksi ykköseksi ennen sen julkaisua "We're committed to making the Xbox the leading console in Japan" ja samaan kategoriaan laskisin myös yhteistyökumppanien ostamisen hinnalla millä hyvänsä "First, the highest quality games are needed. In order to achieve that, we've partnered with dozens of software developers around the world. Since preferences vary from market to market, we've aligned ourselves with leaders in every geographic region to provide the best software for our players. Secondly, we've partnered with retailers to ensure a steady flow of hardware and software to consumers. ". Huonoin pointti oli kuitenkin verrata laitetta muihin mikkisofta tuotteisiin "we believe players will associate 'Xbox' with cutting edge entertainment, similar to Microsoft's 'Windows' and 'Office' brands in the PC market".

Lisäksi Microsoft uumoilee konsolinsa visioiden ulottuvan 3-4 vuoden päähän, kuvittelevatko he pelikonsolille niin pitkän iän?


Nyt kaikki saivat tästä sen käsityksen, että olen armoton XBox/Msoft vastustaja, mutta uskokaa pois, en käytä Linuxia tai Starofficea Microsoftin vastaavien sijaan, vaikka ehkä syytä olisi. Sen sijaan lafkan strategia vallata pelimarkkinat täysin hinnalla millä hyvänsä (sillä rahaa saada isommatkin valmistajat puolelleen saamiseen firmalta kyllä löytyy) on ehkä pelaajienkin kannalta loppujen lopuksi hyvä asia. Xbox sisältää käsittääkseni samat pc osat huomattavasti edullisemmin kuin ne komponentteinä pc kaupasta ostettuina maksaisivat, se on silti oikeastaan pelikonsoli ja pelit ovat vihdoin DVD formaatissa, johon PC-pelipuolella ei vielä olla päästy. Tämä tuo pienen etulyönnin kalliisiin pc:siin nähden, vaikka hintava XBoxkin aluksi on. Sen tekniikka vanhenee vain harmittavan nopeasti ja mun pelkoni ainakin on, että konetta on turhan helppo emuloida PC:llä, sen alustasta ja ohjelmointiympäristöstä johtuen, jolloin mieluummin panostan kunnon PC-koneeseen ja pelaan XBox pelejä sitten sillä. Toivotaan, että Microsoftilla on tähän joku hieman vahvempi kikka kuin XP:n lisenssivahvistussysteemi. Totta on, että PS2 vanhenee tehollisesti huomattavasti nopeammin, mutta sen emuloiminen ei välttämättä osoittaudu aivan yhtä helpoksi, kuten PSOnen kohdalla saatiin Bleem sekoiluista nähdä. Vasta nyt ePSXe on tehnyt tämän mahdolliseksi ja sekään ei pyöri aivan PS:ää vastaavalla PC:llä. GameCubesta ei Nintendo ole edes yrittänyt tehdä mitään multimediaelämyssysteemiä vaan perinteisen pelikoneen hyvällä ohjaimella, kompaktilla koolla ja edullisella hinnalla. Näin siis mun mietteeni. Joku asiasta tietävä voisi muuten valaista, että miten on tulevaisuudessa tuon XBox emuloinnin suhteen? Moni varmasti miettii jo PC:n päivittämistä ja olisi aika turhaa tuhlata rahat XBoxiin, jos sen pelejä voisi piakkoin pelata myös PC:llä, hyviä pelejä kun näyttävät olevan. Toivotaan, että olen tässä asiassa väärässä niin XBoxin osto voi tulla tähänkin talouteen ajankohtaiseksi:rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Poelloe

Lisäksi Microsoft uumoilee konsolinsa visioiden ulottuvan 3-4 vuoden päähän, kuvittelevatko he pelikonsolille niin pitkän iän?
No tottakai. Menestyneiden pelikonsoleiden kaari on ollut 4-5 vuotta ja ja vähintään se 3 vuotta vaatiikin että panostukseen sijoitetut rahat tulevat takaisin.
 
Originally posted by Poelloe
Tuo Famitsu weeklyn ja xboxin erot eivät oikein tunnu millään tavalla järkevältä. (Tässä vaiheessa kaikkien kuuluu epäillä Mikkisoftan lahjoneen Weekly Famitsua):D Jotenkin mua häiritsi myös edesmenneessä

Siis mistä eroista puhut?? Yleensä tulee erilaisia arvosanoja kun eri ihmiset arvostelevat, mutta aika saman suuntaisia nuo Famitsu Weeklyn ja Famitsu Xboxin arvosanat ovat.


core lehdessä julkistetut Microsoft lausunnot tuon julkaisun alla, joissa GameCube pistettiin lasten leluksi "'I think the GameCube will mainly appeal to players 12-14 years old and younger." ja PS2:n puutteissa unohdettiin mainita laitteiden hintaero "PlayStation 2 owners will need to add hard-drive and Ethernet peripherals in order to transform the console into an online platform".

Hintaero? PS2 maksaa saman verran USA:ssa kuin Xbox ja Japanissa ero on muistaakseni vain 40 euroa. Ja eihän tuossa hintaerosta ollut kyse vaan siitä että PS2-omistajat tosiaan joutuvat ostamaan lisälaitteet tehdäkseen siitä online-platformin.

Ja ei ole mikä valtava sensaatio-uutinen että konsolivalmistaja sanoo omaa tuotettaan paremmaksi kuin muiden konsolit.


Jotenkin myös turhan Mircosoftmaista oli myös kehua tuotetta ehdottomaksi ykköseksi ennen sen julkaisua "We're committed to making the Xbox the leading console in Japan" ja samaan kategoriaan laskisin myös yhteistyökumppanien ostamisen hinnalla millä hyvänsä

Microsoftimaista? et sitten tainnut eilen katsella Tilt.tv:tä ja kuunnella Nintendon Shigeru Miyamoton palopuhetta? Entä Ken Kutaragin puheet? Jälleen kerran, normaalia markkinointipuhetta. Tuskin Microsoft ostaa yhteustyökumppaneita hinnalla millä hyvänsä, muuten olisi jo useamp pelitalo ostettu. Huhujen mukaan Sony maksaa Japanissa 3rd-party pelitalojen kehityskustannuksista 25% jos he suostuvat tekemään pelinsä PS2:lle.


Lisäksi Microsoft uumoilee konsolinsa visioiden ulottuvan 3-4 vuoden päähän, kuvittelevatko he pelikonsolille niin pitkän iän?

3-4 vuotta? sehän on normaali, ellei jopa vuoden-pari lyhyempi kuin tavallinen konsolin elinkaari.


Sen tekniikka vanhenee vain harmittavan nopeasti ja mun pelkoni ainakin on, että konetta on turhan helppo emuloida PC:llä, sen alustasta ja ohjelmointiympäristöstä johtuen, jolloin mieluummin panostan kunnon PC-koneeseen ja pelaan XBox pelejä sitten sillä.

Emulointi tuskin tulee olemaan helppoa. Jos nykypäivän PC-pelit eivät osaa edes hyödyntää kaikkia Geforce 2:sen, saati sitten GeForce 3:n ja 4:n kikkoja, miten joku emulointi, joka on PALJON vaativampaa, pystyisi siihen? Xboxin peleissä taas tullaan surutta käyttämään kaikkia efektejä ja ominaisuuksia, tietysti pelistä riippuen.

Heh aikamoinen "vuodatus" liittyen "Miten Xboxia saadaan myytyä Japanissa?" ;) mut ainahan keskustelu on hyvä asia

Jos palataan alkuperäiseen aiheeseen niin ihan kohtuullisesti näyttää Japanissa menevän:

5 Xbox-peliä Japanin Top 10 myydyin listalla

Tottakai asiaan vaikuttaa että konsoli on juuri julkaistu, mutta ihan mukavasti silti kun ottaa huomioon että pahimmat ennustajat ennustivat totaalista floppia launch-päiväksi.

EDIT: niin siis tuo top 10 lista päivitetään päivittäin joten jos joku lukee tämän myöhemmin kuin tämän viestin postaus päivä, siellä saattaa olla ihan eri pelit ja tilanne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Siis mistä eroista puhut?? Yleensä tulee erilaisia arvosanoja kun eri ihmiset arvostelevat, mutta aika saman suuntaisia nuo Famitsu Weeklyn ja Famitsu Xboxin arvosanat ovat.
Juu onhan ne saman suuntaisia, mutta kummastutti miten Weekly Famitsu latoi järjestään paremmat pisteet jokaiselle pelille, tuon asetelman kuvittelisi olevan vain toisin päin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Hintaero? PS2 maksaa saman verran USA:ssa kuin Xbox ja Japanissa ero on muistaakseni vain 40 euroa. Ja eihän tuossa hintaerosta ollut kyse vaan siitä että PS2-omistajat tosiaan joutuvat ostamaan lisälaitteet tehdäkseen siitä online-platformin.
kiitos, että valaisit tässäkin asiassa. Osittain ton viestin tarkoitus olikin ehkä saada viime hetken hintatietoja, kun en niitä itse ole jaksanut seurata :rolleyes:


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Ja ei ole mikä valtava sensaatio-uutinen että konsolivalmistaja sanoo omaa tuotettaan paremmaksi kuin muiden konsolit.

Microsoftimaista? et sitten tainnut eilen katsella Tilt.tv:tä ja kuunnella Nintendon Shigeru Miyamoton palopuhetta? Entä Ken Kutaragin puheet? Jälleen kerran, normaalia markkinointipuhetta. Tuskin Microsoft ostaa yhteustyökumppaneita hinnalla millä hyvänsä, muuten olisi jo useamp pelitalo ostettu. Huhujen mukaan Sony maksaa Japanissa 3rd-party pelitalojen kehityskustannuksista 25% jos he suostuvat tekemään pelinsä PS2:lle.
t*ltiä en katso edes pitkällä tikulla (hmm, mitenköhän mahtaisi käytännössä toimia O_õ), kuka nyt siihen aikaan lauantaina olisi edes hereillä?? Tosin uusinnassa silloin parempaan katseluaikaan on joskus tullut vilkaistua. Juu näinhän se on, toki kaikki kehuvat tuotteitaan, eikä tässä tapauksessa varmaankaan aivan suotta. Ja kyllä varmasti nuo PS2 huhutkin paikkaansa pitävät, en tiedä onko se sitten niin huono diili kummallekaan osapuolelle. Sonyhan osti niitä Squarenkin osakkeita... Mutta tuo Microsoftin monopolin tavoittelu kaikessa käy jotenkin vain hämäämään. "Tässä teille XBox, jossa on jo se kaikki, mitään muuta ei tarvita, koska siitä tulee konsolien Windows". Tosin huono valinta se ei tule luultavasti olemaan, kun Microsoft saa varmasti tahtonsa myös läpi (en sano tähän enää hinnalla millä hyvänsä), hyvä konsoli kun on :-)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

3-4 vuotta? sehän on normaali, ellei jopa vuoden-pari lyhyempi kuin tavallinen konsolin elinkaari.

Emulointi tuskin tulee olemaan helppoa. Jos nykypäivän PC-pelit eivät osaa edes hyödyntää kaikkia Geforce 2:sen, saati sitten GeForce 3:n ja 4:n kikkoja, miten joku emulointi, joka on PALJON vaativampaa, pystyisi siihen? Xboxin peleissä taas tullaan surutta käyttämään kaikkia efektejä ja ominaisuuksia, tietysti pelistä riippuen.

Jatkossa ei varmasti tulla näkemään enää NESin, SNESin tai PSX:n tapaisia valtakausia vaan konsolin elinkaari tulee lyhenemään, mutta kysymys oli lähinnä siinä jaksaako sitä odottaa 3-4 vuotta ennen kuin Msoftin online visiot tulevat toteen, kun tarjolla on siinä vaiheessa varmasti jo uuttakin konsolia. Aika ikävää on myös seurata, kun XBoxin PC osat näyttävät jo vuoden päästä muinaisilta, tosin pitää muistaa, että se on vain konsoli. Samahan se on tosin jo PS2:den kanssa, mutta sen sisälmykset eivät taida olla PC maailmassa aivan yhtä tuttua tavaraa, Tosin mikäs merkitys sillä nyt sitten mihinkään olisi...
Tuohon emulointiin, joka itse asiassa oli koko viestini ydin pointti (tuon kaiken liirum laarumin ja nätin pohjustuksen ohella), en kuitenkaan saanut vielä tyhjentävää selvitystä.
Siis en puhunutkaan, että PC pelien tarvitsisi niitä ominaisuuksia osata hyödyntää (jota et tosin sinäkään meinannut), mutta eikös sen (ainakin mun loogisen pähkäilyn kautta) pitäisi olla aika luontevaa, että jos XBox pyörii pelkillä nykyisillä PC osilla, tosin ehkä vähän kompaktimmassa paketissa ja pientä integrointia omaavana, ei koneen emuloimisenkaan pitäisi suunnattomia tuskia tuottaa, kun siinä ei kerran ole mikään erikois suoritin tai tuntematon näytönohjain. Pohjautuuko muuten XBox pelit johonkin DirectX rajapintaan tai Windows pohjalle? Siis ihan pelkkää spekulointiahan tässä harrastan aikani kuluksi, mutta jotenkin tämä mahdollisuus tuntuisi luontevalta... noh, ehkä sellaista emulaattoria ei sitten nähdä aikoihin, mutta veikkaan, että XBox on helpoimmin emuloita nykyisistä konsoleista, tosin kuten monet sanovat "se ei vain ole sama juttu pelata emulaattorilla", joka pitää kyllä paikkansa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Heh aikamoinen "vuodatus" liittyen "Miten Xboxia saadaan myytyä Japanissa?", mut ainahan keskustelu on hyvä asia

Jos palataan alkuperäiseen aiheeseen niin ihan kohtuullisesti näyttää Japanissa menevän:

5 Xbox-peliä Japanin Top 10 myydyin listalla

Tottakai asiaan vaikuttaa että konsoli on juuri julkaistu, mutta ihan mukavasti silti kun ottaa huomioon että pahimmat ennustajayt ennustivat totaalista floppia launch-päiväksi.

Heh, eikös tässä juuri näistä Japanin myyntikikoista pitänyt puhua? Sitähän tuo XBox tiedote juuri käsitteli... Veikkaan, että XBox myy ihan hyvin Microsoftin suurten satsausten vuoksi ja toivotaan, että tuo pelimyyntikin jatkuu samaa tahtia, kun sitä kauttahan niitä voittoja heille laitteesta tulee, itse konsoli tuskin tuottaa kehityskuluineen ja halpoine hintoineen muuta kuin tappiota, mutta onneksi on pääomaa...

Silti en jotenkin usko, että Japanilaiset kaikkein eniten juuri XBoxille lämpiäisivät vaan voi olla, että siitä tulee lähinnä Jenkkien kone. Olisihan se mielenkiintoista muuten, jos Amerikassa pelattaisiin XBoxilla, Euroopassa PS2:lla ja Japanissa GameCubella... itse näkisin markkinoita kyllä jokaiselle ja jotkut hullut varmasti menevät ostamaan kaikki konsolit :D



Tälläisiä mietteitä tähän väliin ja tähän loppuun epätodelliselle haukalle sitten terveisiä ;-)
 
Uutinen pelit.fi:stä

"Microsoftin Xbox-konsoli julkaistiin eilen Japanissa, jossa Microsoftin pääjohtaja Bill Gates kävi kättelemässä ensimmäisen Xboxin ostajan Atsushi Ishizakan Tokion Shibuyassa.

Ensipäiväksi Japaniin toimitettiin 250 000 Xboxia ja 12 peliä, joista suurimmaksi hitiksi veikataan Segan Jet Set Radio Futurea, sillä Halon tapaiset 3D-räiskinnät eivät ole perinteisesti Japanissa menestyneet.

Xboxin uskotaan Japanissa jäävän vain HC-harrastajien laitteeksi ja konsolin myynti jääneekin selvästi jälkeen PS2:sta ja GameCubesta. Tetsuo Tavallisen karkottaa todennäköisesti 34 800 jenin eli 290 euron hinta, joka on 5 000 jeniä enemmän kuin PS2 ja 9 800 jeniä GameCubea kalliimpi.

Xbox ilmestyy Suomessa 14.3. "

Tässä uutisessa on montakin mielenkiintoista asiaa. Ensinnäkin, myynti voi jäädä aika pieneksi kun neljännesmiljoonan boxin kanssa on saatavilla vain 12 peliä... ;)

Ei mutta tosissaan: mistähän lähteistä tämä "Xboxin uskotaan jäävän..." on saatu?
Hinta kummastuttaa hiukan myös. PS2 ei kuitenkaan ole hirveän paljon halvempi kuin XBox, ja Cube on vielä halvempi. Minulla on ollut käsitys, että PS2 olisi todella halpa (halvin kone) Japanissa. Eikä tuo XBoxin 290 euron hinta kovin korkealta tunnu, kun vertaa tänne koto-Suomeen. No, toivotaan parasta (että PS2 säilyy ykköskoneena :)).
 
Originally posted by EdHunter

Tässä uutisessa on montakin mielenkiintoista asiaa. Ensinnäkin, myynti voi jäädä aika pieneksi kun neljännesmiljoonan boxin kanssa on saatavilla vain 12 peliä...

Joo vain 12 peliä, eihän se ole kuin 4 kertaa enemmän kuin Gamecuben launchissa. ;) Mielestäni Microsoftilta ihan fiksua toimittaa aluksi "vain" 250 000 Xboxia, koska olisi aika epärealistista odottaa jotain PS2:n Japanin julkaisun kaltaista 900 000 konsolin myyntiä. Ja MS on sanonut että lisää toimitetaan helposti Japaniin jos tarvetta on.

Aika hassusti muuten sanottu tuossa pelit.fi uutisessa kohta:

Ensipäiväksi Japaniin toimitettiin 250 000 Xboxia ja 12 peliä, joista suurimmaksi hitiksi veikataan Segan Jet Set Radio Futurea, sillä Halon tapaiset 3D-räiskinnät eivät ole perinteisesti Japanissa menestyneet.

Siis joko jutun kirjoittaja etsii väkipakolla jotain negatiivista sanottavaa tai sitten ei tiedä mistä puhuu. Miten launch-päivä, JSRF ja Halo liittyvät toisiinsa? Halo julkaistaan Japanissa joskus huhtikuun lopulla. Suurin hitti launchissa muuten oli DOA3, sitten tulivat JSRF ja Gotham.


Ei mutta tosissaan: mistähän lähteistä tämä "Xboxin uskotaan jäävän..." on saatu?

Toimittajan pepusta? heh,vitsivitsi. no joo, olen minäkin sen verran realisti ja uskon että Xboxilla on vaikeaa Japanissa, mutta hyvällä onnella ja taidolla se saattaa kiilata Japanissakin Cuben ohi, PS2:n säilyessä suosituimpana. Omasta mielestäni launchi on onnistunut jos viikonlopun aikana nuo 250t konetta saadaan myytyä.


Eikä tuo XBoxin 290 euron hinta kovin korkealta tunnu, kun vertaa tänne koto-Suomeen. No, toivotaan parasta (että PS2 säilyy ykköskoneena .

Juu, halpahan se on kuin mikä Japanissa, lucky bastards! :) Ja kyllä PS2 omistajat saavat nukkua yönsä rauhassa, PS2-myyntiluvut on jo saavuttanut ns.kriittisen massan, eli pelejä kyllä tulee ja myyntiluvuissa se säilyy todennäkösesti tämän sukupolven ykkösenä.
 
Originally posted by Poelloe

Tuohon emulointiin

Pohjautuuko muuten XBox pelit johonkin DirectX rajapintaan tai Windows pohjalle?

DirectX:n taitaa perustua. Itse uskon että emulointi on vaikeampaa mitä voisi luulla, tosin en ole mikään asiantuntija tässä joten voin olla väärässäkin. Ja jos sellainen ihme tapahtuisi että lähiaikoina (1-2v sisällä) joku tekisi Xbox-emun PC:lle, tekijät voivat olla varmoja että saisivat niskaansa Microsoftin lakimiesten armeijan, ja se armeija ei ole mikään helppo vastus. :)


Silti en jotenkin usko, että Japanilaiset kaikkein eniten juuri XBoxille lämpiäisivät vaan voi olla, että siitä tulee lähinnä Jenkkien kone.

Jooh jenkeissä kone myy todella hyvin, ja tosiaan PS2 on japsien suosikki. Mutta onneksi Japanissa ei tunnu olevan samanlaista älytöntä "Bill Gates sux, six en osta Xboxia"-vihaa kuin Suomessa ja ehkä muuallakin Euroopassa, vaan siellä tunnutaan oikeasti jopa ihailtavan ja/tai arvostettavan Bill Gatesia ja Microsoftia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

DirectX:n taitaa perustua. Itse uskon että emulointi on vaikeampaa mitä voisi luulla.
Ite oon horissu jo mielestäni vähäksi aikaa tarpeeksi tästä asiasta... Slaisserin pitäis varmaan jatkaa...;) ?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Joo vain 12 peliä, eihän se ole kuin 4 kertaa enemmän kuin Gamecuben launchissa. ;) Mielestäni Microsoftilta ihan fiksua toimittaa aluksi "vain" 250 000 Xboxia, koska olisi aika epärealistista odottaa jotain PS2:n Japanin julkaisun kaltaista 900 000 konsolin myyntiä. Ja MS on sanonut että lisää toimitetaan helposti Japaniin jos tarvetta on.

Yritin (ilmeisesti huonolla tuloksella) vääntää hieman "huumoria"... Katsos jos vain 12 kpl pelejä on myynnissä niin eihän siitä kovin monelle pelaajalle riitä... ;) ehe ehe...:)
 
Ylös Bottom