Mod-piiri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Millb

New Member
Kun joskus kauan aikaa sitte ostin tuohon playstation 1:een mod-piirin nii jos sen irrottaisi ja laittaisi playstatinon 2:een niin toimisko se?

Vastaus: Mod-piiri

Tietääkö joku ketään joka asentaisi Oulussa Modpiirejä PS2:seen? Huokeaan hintaan mielellään. ;) Jos joku palstalaisista osaa ko. operaation, ota yhteyttä.

EDIT: Eli piiri löytyy omasta takaa. (Modpiiri 100%)

Golianth sanoi:
Tietääkö joku ketään joka asentaisi Oulussa Modpiirejä PS2:seen? Huokeaan hintaan mielellään. ;) Jos joku palstalaisista osaa ko. operaation, ota yhteyttä.

EDIT: Eli piiri löytyy omasta takaa. (Modpiiri 100%)

Löytyi asentaja.

rillijulle sanoi:
Itse ainakin olen kuulut, että mod-piiri vaurioittaa PS2:sen DVD-lukupäätä.
Mahdollisesti "kuluttaa" lukupäätä enemmän, jos pelataan poltettuja peleja. Painettujen levyjen kanssa pelatessa eroa ei pitäisi olla.

Pikku_pinokkio sanoi:
Mitäs ne "painetut" levyt ovat? Ja mitä eroa on normaaleilla DVD:illä ja painetuilla??
Terminologia ei ole ihan tarkkaa. Puhutaan vaikka kotipolttoisista vs. painetut. Painetut levyt (sekä CD:t että DVD:t) ovat jossain tehtaassa teollisesti valmistettuja, kotipolttoiset taas tyhjille aihioille jollain kotivehkeellä poltettuja.

Eroa noilla on lukupään kannalta sen verran, että painetut levyt heijastavat laseria paremmin, joten niiden lukeminen kuluttaa vähemmän energiaa ja näin lämmittää laitetta vähemmän. Kotipolttoiset taas ovat himmeämpiä, joten niiden lukeminen kuumentaa laitteistoa enemmän. Uudelleen kirjoitettavat (eli RW-levyt) ovat kaikkein pahimpia.

Tämä on osasyynä siihen, miksi kaikki CD- tai DVD-soittimet eivät tunnista CD-R- tai varsinkaan CD-RW-levyjä. Itselleni tuli ongelma, kun ostin tallentavan DVD-soittimen ja ajattelin, että voin sillä tallentaa ohjelmia telkkarista ja katsella niitä sitten toisella DVD-soittimellani, mutta eihän sellainen onnistunut ollenkaan. (Mutta tämähän nyt ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen juurikaan. Kai. Mikä se kysymys olikaan?)

Pikku_pinokkio sanoi:
Mitäs ne "painetut" levyt ovat? Ja mitä eroa on normaaleilla DVD:illä ja painetuilla??

Unohda nuo termit. Alkuperäiset pelit kaikki ovat ok, piraatit puolestaan kuluttavat tuota lukupäätä. Mutta emmehän me tällä boardilla kävijät pelaa piraatteja, emmehän.

Kuinka helppoa sen asentaminen on? Pystyykö sen tekemään jokainen, vai kannattaako viedä suosiolla ammattilaiselle?

Jos ei ole kovin perillä (kuten en itsekkään) sähköasioista, piiriä ei kannata alkaa asentamaan itse. Mutta ei se kuulemma mitään hankalaa ole jos vähänkin on kyseisiin asioihin perehtynyt.

Paljon vaivattomampaa ainakin omasta mielestäni on jättää piirin asennus ammattilaiselle. Modpiiri.com on tosiaankin erittäin hyvä paikka josta voi tilata vaikka konsolin johon on valmiiksi asennettu itsellesi sopiva piiri. Eikä ole edes mitään hirveän kallista.

PS1 on vielä sen verran väljään pakattu kone että sen piirilevylle voi tehdä itse juotokset. XBOX on siinä ja siinä, versiosta riippuen mutta PS2 kannattaa heti jättää ammattilaiselle. Ilman hyvää kolvia ja edes muutamaa kymmentä kolvausta takana ei kannata tehdä mitään.

itse kun tuohon xboxiin kolvasin mod-piirin niin siinä meni se 3-4h varmaan, eli kone auki varovasti, kaikki osat irti, mod-in kolvaaminen ja siististi laittaminen, kokoaminen..
modpiiri.com:ssa siitä pyydetään 29eur+postarit, eli halvalta vaikuttaa.

mitä nyt olen tutkinut ps2:sen modien asentamista ja hintapyyntöä 45eur+postarit niin kannattaa jättää suosiolla ellet oikeasti ole tehnyt juottamista ennen ja ole varma käsistäsi asian suhteen. Lisäksi hommassa on takuu, eli jos he rikkovat sen konsolin saat uuden (itse ainenkin ymmärrän asian näin).

eli jätä hommat ammattilaiselle jos vähänkin epäilyttää :rolleyes:

Ylös Bottom