Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monster Hunter 3/Tri

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Nyt en sano tähän mitään, minulla taitaa vaikuttaa HD graffaan tottuminen asiaan ja varmaan kun tuota tarpeeksi hakkaa niin ehkä turtuu.

Asiasta kolmanteen, onko wiillä paras asetus komponenttikaapeli (3 väripiuhaa + kaksi ääntä) ja koneen asetuksista EDTV/HDTV (480P) ??? Ja TV 16:9?

Periaatteessa ja käytännössäkin kyllä. Tosin telkkareissa on isoja eroja ja niin poispäin. Toimikohan demo 480p-tilassa? Muistelisin, että ainakin osa demoista, mitä on ihmisille näytetty oli vain 480i. Muutamissa videoissa mitä olen katsellut, on peli hiukan näyttänyt suttuiselta. En tiedä sitten johtuiko videon kuvanlaadusta vai onko itse pelikin hiukan suttuinen. Toisaalta arvosteluissa on ulkoasua kehuttu, mutta tiedä sitten ennenkuin omin silmin näkee :( Arvostelut yleisesti on varmaan ollut sarjan parhaita, joten sikälikin odotusarvot on korkealla!

Voihan se olla että joutuu vihdoin sen cc pro-ohjaimen ostaa. Ja samalla avautuisi virtual consolesta iso kasa mielenkiintoisia nimikkeitä, mikä toisi lisää rahanmenoa. :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Muutamissa videoissa mitä olen katsellut, on peli hiukan näyttänyt suttuiselta.

No suttuiselta se minustakin näyttää.


Voihan se olla että joutuu vihdoin sen cc pro-ohjaimen ostaa. Ja samalla avautuisi virtual consolesta iso kasa mielenkiintoisia nimikkeitä, mikä toisi lisää rahanmenoa. :eek:

Siis pystyyhän tota wiimotella pelaamaan ja varmaan ne jotka sillä pelaa päivät pitkät, niin tokkopa se erilaista tässäkään pelissä on. Mutta kyllä veteraanit on kapulan kanssa aika pihalla. Jo ristiohjaimesta kameran kääntö taistelussa töksähtelee :D

Ja pitäähän tuossa ohjainta käännellä. Ohjaimen kääntö sivuittain vasemmalle tai oikealle + A nappia tekee iskuja. Ja näpäytys ylöspäin tekee hyppyiskun, kun puhutaan miekasta ja kilvestä.

No kannattaa wiimotea kokeilla ja jos Classic löytyy, sitä myös. Pelaa sitten sillä, mikä tuntuu siltä omalta jutulta.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Mitä oon parista paikasta lukenu, niin vissiin justiin nuo näppäinasettelut juuri on kaikista turhauttavimmat, ja kamera D-padillä. Liiketunnistus vissiin toimii, mutta 40 minuutin taisteluissa peukalon siirtely Wiimoten päästä päähän on kait rasittavaa.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Mitä oon parista paikasta lukenu, niin vissiin justiin nuo näppäinasettelut juuri on kaikista turhauttavimmat, ja kamera D-padillä. Liiketunnistus vissiin toimii, mutta 40 minuutin taisteluissa peukalon siirtely Wiimoten päästä päähän on kait rasittavaa.

Näppäimet ovat aina sarjassa olleen huonosti asetettuna, mutta niihin on kyllä ajan myötä tottunut. Kuten Jooseppi jo mainitsikin, niin kummallista etteivät anna niitä uudelleen sijoittaa.

Itselläni tuo peukalon siirtäminen A napilta D-padille aiheuttaa sellasia pysähdyksiä. Liiketunnistus kyllä toimii, mutta nopeammin ainakin itselläni menee taistelut Classicilla. Ja itsestäni wiimoten kallistelu tuntui myös epämiellyttävältä pitkässä mätössä. Periaatteessa rekisteröi toiminnon 45 asteen käännöllä, mutta väkisinhän tuo lähemmäs 90 astetta tulee toiminnan aikana käännettyä suuntaan jos toiseen.

Tosin suurin syy tottumattomuus tuolla pelaamiseen, kun aina pelannut "normi" ohjaimella.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Ilmoittaudun myös mukaan karkeloihin! Pelisarjan parissa olen kyllä vielä ihan noviisi, mutta puhtaalta pöydältä on hyvä lähteä opettelemaan monsterinmetsästystaitoja.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Kiitokset XShavalle vastauksista!

Mutta vielä on miestä vähän häirittävä. Kun kaikki puhuvat eri aseista ja juttu tuntuu olevan aina vain tuohon yhteen aseluokkaan (esim. miekka ja kilpi) niin voiko jokainen käyttää kaikkia aseita ja kehittää näin itselleen esim. lancea & miekkaa ja kilpiä. Itse ihastuin Long Swordiin näin aluksi mutta joskus tekee muutakin asetta ehkä testata.

Syvyyttä tässä pelissä taitaa olla kohtuullisen paljon, mitenkäs omaa hahmoaan kehitetään, tapahtuuko tämä kuten Diablossa (erinlaisia skillejä valitessa), Morrowindissä (tekemällä oppii) vai onko kyseessä jotain muuta?

Ensi viikkolla näihin itsekkin vastauksen saan (jos peli siis saapuu itselle julkaisupäiväksi), mutta mielenkiinnosta kysäisen jo näin enakkoon.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Ei mitään, vastailen mielelläni sen mitä pystyn. Toivottavasti vaan kirjoituksistani saa selvän.

voiko jokainen käyttää kaikkia aseita ja kehittää näin itselleen esim. lancea & miekkaa ja kilpiä. Itse ihastuin Long Swordiin näin aluksi mutta joskus tekee muutakin asetta ehkä testata.

Jokainen voi käyttää mitä asetta haluaa ja itse asiassa se valitaan vähän tehtävän mukaan myös. Esim Great Jaggia vastaan isolla miekalla en kerennyt edes löymään kunnolla osumia, kun sen verran verkkaisesti tuntuu liikkuvan ja näin piti miekka ja kilpi ottaa. Tosin tuntuu että pelin vaikeustasoa on myös nostettu yksinpelissä.

Aseita on tuhottomasti ja niitä vaihdellaan sen mukaan, millaista hirviötä ollaan menossa lahtaamaan. Samoin haarniskat vaihtuvat tämän mukaan. Tosin edellisestä PSP versiosta lähtien on voinut tehdä settejä valmiiksi, niin nykyisin vaihto onnistuu nopeasti. Ennen muinoin mekkoja vaiheltiin pidemmän aikaa.

Jousipyssyt ovat sellaisia, että ne vaativat omat haarniskansa. Miekkamies jos ottaa jousipyssyn, niin hän ei pysty pukemaan omia varusteitaan vaan pitää tehdä/ostaa uudet. Sama homma jos jousimies vaihtaa miekan mukaan. Haarniskoja nyt varastoon mahtuu, mutta jos pelaa kummallakin niin menee paljon tavaraa/rahaa. Tosin sellaisiakin haarniskoja löytyy, jotka sopivat kaikille.

Syvyyttä tässä pelissä taitaa olla kohtuullisen paljon, mitenkäs omaa hahmoaan kehitetään

Omaa hahmoa ei sinällään kehitetä mitenkään. Ainoastaan olinessä HR taso nousee, jonka nyt voisi luokitella hahmon kehitykseksi. Toisin sanoen kaikki healtin, armori, elementtien kestävyydet jne tulevat haarniskojen myötä. Niitä siis tehdään uusia tai parannellaan/nostetaan leveleitä niillä.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Voiko tässä muokata hahmoaan muuten kuin eri armoreilla/aseilla?

Alussa valitaan sukupuoli. Sitten pystyy valitsemaan hiuksen mallia, väriä, silmien muotoa/väriä, ihon värin. Aika vähän muokkaus vaihtoehtoja, mutta jotakin sentään löytyy.

Tään jälkeen hahmoa ei sitten enään muokata, paitsi alussa valittua alusasuja pystyy vielä itse pelissäkin vaihtamaan -> tiedä sitten miksi näin.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Alussa valitaan sukupuoli. Sitten pystyy valitsemaan hiuksen mallia, väriä, silmien muotoa/väriä, ihon värin. Aika vähän muokkaus vaihtoehtoja, mutta jotakin sentään löytyy.

Tään jälkeen hahmoa ei sitten enään muokata, paitsi alussa valittua alusasuja pystyy vielä itse pelissäkin vaihtamaan -> tiedä sitten miksi näin.

Etkö muka itse vaihda alusasua koskaan? Kyllä luulis hien virtaavan, kun haarniska päällä heiluu.


PS. Vaikuttaa hyvähköltä peliltä, täytyy kattella jos tarttuis matkaan joskus..
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Etkö muka itse vaihda alusasua koskaan? Kyllä luulis hien virtaavan, kun haarniska päällä heiluu.

:D

Mitä potkulla tekee? Luulisi olevan hengenvaarallista mennä potkimaan itteensä isompaa monsteria. Joten mikä virka sillä on? Onko se sitten stunnausta varten, aivan kuten kilvelläkin lyönti?
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

:D

Mitä potkulla tekee? Luulisi olevan hengenvaarallista mennä potkimaan itteensä isompaa monsteria. Joten mikä virka sillä on? Onko se sitten stunnausta varten, aivan kuten kilvelläkin lyönti?

Voi armottoman tappojahdin jälkeen potkia niitä omia tunari tiimiläisiä persuksille?
Siinä vähän pelin alkua.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Onko pelissä mukana split-screen co-op? Jostain haastattelusta luin kauan sitten, että ois mukana, mutta sen jälkeen en oo kuullu mitään.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Onko pelissä mukana split-screen co-op? Jostain haastattelusta luin kauan sitten, että ois mukana, mutta sen jälkeen en oo kuullu mitään.

Ei sinällään, tuossa on Arena moodi, jota pystyy jaetulla ruudulla pelaamaan. En tuota ole kokeillut, mutta todenäköisesti areenalla kimpassa mätetään erilaisia hirviöitä.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Ookke tuli ennakkotilaus tehtyä. ;)

Nettipeleihin, olen myös halukas tulemaan, mutta Wii Speakin tilaan vasta sen jälkeen, kun olen testannut että tuleeko nunchuck+mote-yhdistelmällä pelaamisesta mitään. Ettei tarvitse montaa kertaa postissa pyörähdellä.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

:D

Mitä potkulla tekee? Luulisi olevan hengenvaarallista mennä potkimaan itteensä isompaa monsteria. Joten mikä virka sillä on? Onko se sitten stunnausta varten, aivan kuten kilvelläkin lyönti?

Voihan sillä niitä pieniä Kelbi-nimisiä otuksia vähän potkiskella ennen comboa, jolloin se nitistyy ehkä hieman nopeammin. Lisäksi nopealla potkulla voi muutenkin estää varsin vikkelän otuksen pakoonlähtö.
 
Ylös Bottom