Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MP3 - ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vezzano
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vezzano

New Member
Tätä topicia varmaan voi sitten käyttää muutkin, jos ongelmia ilmenee mp3 soittimien kanssa niinkuin itselläni nyt.
Toivon että tähän ongelmaan joku nero osaa vastata, koska olen jo vittuuntunut tähän toimintaan.

Eli, aloitetaan. Omistan Creative Zen X-Fi 16 Gb soittimen.
Aikasemmin olen omistanut melkein aina pelkkiä Creativen soittimia ja tyytyväinen olen ollut aina.
Tässä uusimmassa on kuitenkin pienehkö ongelma, joka ei johdu soittimesta vaan ohjelmasta "Creative Centrale" joka pitäisi asettaa koneelle ja tätä kautta saada biisiä mp3:sen sisään.
CD levy on normaalia CD:tä pienempi, joka kuitenkaan ei ole vastaus ongelmaani, mutta siis asiaan.
Olen asentanut ja poistanut Creative Centralin varmaankin 20 yhteensä ja joka kerta kun olen saanut valmiiksi asennettua ohjelman, napsahtaa ruutuun

"Creative Centrale on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä.

Jos juuri käsittelit tietoja, kyseiset tiedot ovat hävinneet.

Ilmoita ongelmasta kohteelle Microsoft. Yms yms.."

Mahdollisuuksina lähettää vireraporttia joka on aivan turhaksi osoittautunut tai olla lähettämättä.

Olen myös internetistä yrittänyt Creativen omilta foorumeilta etsiä, onko jollakin ollut samanlaisia ongelmia kun minulla, mutta aika vähän näyttää olevan.
Tiedoksi vielä, että kaikki aikasemmat Creativen soittimet ovat toimineet moitteettomasti ja niiden ohjelmat myös. Nyt vain ongelma ohjelman kanssa.

Jos joku osaisi neuvoa asiassa olisin innoissani. Ja viestit: "Mikset laita niitä biisejä kopioimalla ne kansiosta toiseen?" voi jättää postaamatta.
Haluan myös hoitaa soittolistoja Centralen kautta, mikä pitäisi saada koneelle ennen kun tämä onnistuu.

Kiitos.

Vastaus: MP3 - ongelmat

Oletko kokeillut lataa kyseistä ohjelmaa netistä? Omat kokemukset MP3/kännykän mukana tulevista CD-levyistä eivät ole hyviä. iPodin mukana tullut iTunes asennus levy ei asentanut iTunesia/iTunes ei toiminut, latasin Applen sivuilta iTunesin ja sitten homma rupesi pelittämään. Samanlainen ongelma oli Nokia PC Suite-ohjelman kanssa, levy ei asentanut PC Suitea vaan jouduin hakemaan ohjelman Nokian sivuilta.

Oletko kokeillut lataa kyseistä ohjelmaa netistä? Omat kokemukset MP3/kännykän mukana tulevista CD-levyistä eivät ole hyviä. iPodin mukana tullut iTunes asennus levy ei asentanut iTunesia/iTunes ei toiminut, latasin Applen sivuilta iTunesin ja sitten homma rupesi pelittämään. Samanlainen ongelma oli Nokia PC Suite-ohjelman kanssa, levy ei asentanut PC Suitea vaan jouduin hakemaan ohjelman Nokian sivuilta.

Kokeiltu on sitäkin tapaa, mutta kai sitä voisi vielä kokeilla, jos jotain ihmeitä tapahtuisi. :rolleyes:

Kokeiltu on sitäkin tapaa, mutta kai sitä voisi vielä kokeilla, jos jotain ihmeitä tapahtuisi. :rolleyes:

Mikäs käyttöjärjestelmä sinulta löytyy. Löysin googlettamalla pari juttua jossa oli kerrottu, että jo konellasi on Windows XP SP2/SP3 niin Creative Centrale ei toimi(joillakin voi toimia, mutta näillä henkilöillä ei). He olivat ratkaisseet ongelman hankkimalla Windows Vistan ja sen jälkeen Cre.Centrl. alkoi toimimaan. Mutta uskoisin, että on olemassa toinenkin ratkaisu ongelmaan, mutta pitää vain kärsivällisesti etsiä ratkaisua.

E: Nähtävästi se ei toimi Windows Vistallakaan

Mikäs käyttöjärjestelmä sinulta löytyy. Löysin googlettamalla pari juttua jossa oli kerrottu, että jo konellasi on Windows XP SP2/SP3 niin Creative Centrale ei toimi(joillakin voi toimia, mutta näillä henkilöillä ei). He olivat ratkaisseet ongelman hankkimalla Windows Vistan ja sen jälkeen Cre.Centrl. alkoi toimimaan. Mutta uskoisin, että on olemassa toinenkin ratkaisu ongelmaan, mutta pitää vain kärsivällisesti etsiä ratkaisua.
Itse olen lukenut tuon saman jutun, mutta perkele. SP2 muistaakseni minulla on ja juuri latasin netistä Creative Centralin ja ei toiminut. Samaa tekstiä väläytti taas ruudussa. On kyllä erikoista, että Vistan joutuisi hommaamaan, että toimisi. :confused:

Itse olen lukenut tuon saman jutun, mutta perkele. SP2 muistaakseni minulla on ja juuri latasin netistä Creative Centralin ja ei toiminut. Samaa tekstiä väläytti taas ruudussa. On kyllä erikoista, että Vistan joutuisi hommaamaan, että toimisi. :confused:

Löytyykö Windows Media Player 10, tuskin silti vaikuttaa toimintaan, mutta kokeilemallahan sen tietää. fi.europe.creative.com

Löytyykö Windows Media Player 10, tuskin silti vaikuttaa toimintaan, mutta kokeilemallahan sen tietää. fi.europe.creative.com
Löytyy MP 10, mutta tuon kautta pystyy vain tekemään jotain musiikkisiirtoja mp3:selle ei soittolistoja tai muuta. Nooooh, pitänee yrittää jotain pohdiskella tässä. :rolleyes: Ei vaikuta mitenkään Creative Centralin toimintaan.

Nyt on ongelma ratkennut jossain määrin.
Nimittäin siirryin toisenlaiseen "laittomaan" tapaan saada musiikkia ja tällä uudella systeemillä kaikki mene hyvin soittimeen ja Windows Media Player 10 onnistuu kaikki musiikin siirtäminen myös itse laitteelle.
Täten en tarvitse enään soittolistoja, joten kiitosta vaan avusta undermate.

Ja tiedoksi vaan laittomien tapojen vastustajille, että ostan myös levyjä, en lataa todellakaan kaikkia. ;)

Nyt on ongelma ratkennut jossain määrin.
Nimittäin siirryin toisenlaiseen "laittomaan" tapaan saada musiikkia ja tällä uudella systeemillä kaikki mene hyvin soittimeen ja Windows Media Player 10 onnistuu kaikki musiikin siirtäminen myös itse laitteelle.
Täten en tarvitse enään soittolistoja, joten kiitosta vaan avusta undermate.

Ja tiedoksi vaan laittomien tapojen vastustajille, että ostan myös levyjä, en lataa todellakaan kaikkia. ;)

Heh, en viitsinyt ehdottaa mitään WMP 10 käyttämistä musiikin siirtämiseen laitteelle, koska se olisi ollut "Mikset laita niitä biisejä kopioimalla ne kansiosta toiseen?"-tyylinen viesti.

Heh, en viitsinyt ehdottaa mitään WMP 10 käyttämistä musiikin siirtämiseen laitteelle, koska se olisi ollut "Mikset laita niitä biisejä kopioimalla ne kansiosta toiseen?"-tyylinen viesti.
Se on kuitenkin parempi tyyli, huomasin sen. Kopioimalla kansiosta toiseen saat biisit laitteelle, mutta levyn kannet jäävät johonkin ihmeellisesti. Taas Windows Media Playerin kautta kaikki onnistuu hyvin ja saan levyen kannet yms. oikeille paikoilleen. :) En halua kiitellä latausohjelmia, mutta kyllä joillakin latausohjelmilla kaikki onnistuu helpommin, koska levyt on pakattu valmiiksi jo hyvin. ;)

Mulla on sama soitin mutta 8Gb.
Siinä kun on se salasana juttu niin olen unohtanut salasanan niin onko mitää mahdollisuutta saada uutta salasanaa? Olen resetoinut koko koneen.

Sit vielä se, että haluaisin laittaa soittimeen videoita mutta Creative video converter ei pysty muuttamaa sitä soittimen haluamaan muotoon. Tällä hetkellä muoto on .Wmv ja soittimen pitäisi toistaa tätä muotoa. Myöskään windows media player ei pysty siirtämään videota soittimeen. Missä vika ja miten se korjataan?
Ilmeisesti video pitäisi muuttaa Mpeg-4 muotoon, mutta en omista minkään laista muunto-ohjelmaan joten ilmaisesti ladattavaa tai hyvin vähän maksavaa hyvää muunto-ohjelmaa saa myös laittaa. Ja vastauksia ongelmiini!:)

Ylös Bottom