Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mustat palkit TV:ssä / PAL käännökset.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Botti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
B

Botti

Guest
Minulla on ikivanha telvisio missä on PS2:a pelatessä mustat palkit ylä ja ala reunassa ihan kuin jossain laaja kuva tv lähetyksissä, mutta pienemmät. Jossain peleissä on myös toisessa runassa, mutta sen saa tasattua optionsseista.

Kaverillani ei ole raitoa, mutta hänellä onkin sonyn uusi tv (tosin samoja pelejä ei ole kokeiltu). PS1 pelejä pelatessa ainakin tekkenissä kuva onkuin laajakuva.

DVD leffat näkyvät kumminkin ihan koko näytöllä.

Tilttiä katsellessani telkallani näkyi myös kysyeset raidat PS2 pelejen arvostelujen kohalla.

Onko teillä samanlaisia palkkeja? Saitteko ne pois? jne. :confused: :confused:
 
Re: Mustat palkit TV:ssä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Botti
Minulla on ikivanha telvisio missä on PS2:a pelatessä mustat palkit ylä ja ala reunassa ihan kuin jossain laaja kuva tv lähetyksissä, mutta pienemmät. Jossain peleissä on myös toisessa runassa, mutta sen saa tasattua optionsseista.

Kaverillani ei ole raitoa, mutta hänellä onkin sonyn uusi tv (tosin samoja pelejä ei ole kokeiltu). PS1 pelejä pelatessa ainakin tekkenissä kuva onkuin laajakuva.

DVD leffat näkyvät kumminkin ihan koko näytöllä.

Tilttiä katsellessani telkallani näkyi myös kysyeset raidat PS2 pelejen arvostelujen kohalla.

Onko teillä samanlaisia palkkeja? Saitteko ne pois? jne. :confused: :confused:

Nuo mustat palkit johtuvat yksinkertaisesti huonoista PAL käännöksistä. Jos vertailet saman pelin NTSC ja PAL versioita keskenään huomaat, että NTSC peleistä ei esiinny noita palkkeja.
 
Joo aikani selailtuani löysin seuraavan jutun FAQ:sta

Onko Euroversio PS2:sta hitaampi kuin Japanin versio?

Itse konsolit ei ole hitaampi, vaan pikemminkin paranneltu versio mm. DVD-toiston osalta. Syy mahdolliseen hitauteen on pelitaloissa, jotka eivät optimoi peliensä PAL-versioita, joita siis meillä myydään.

Lopputuloksena moni peli on n. 17% hitaampi, ja ruudun ylä- ja alareunoissa voi olla mustat reunukset. Paska juttu, voiskohan EU puuttua tähän :-)(15.04.2001)

Eli laittakaapa tänne listaa sellaisista peleistä missä on hyvä / huono PAL käännös.

Itseäni jäi vielä hämäämää toi Tekken 3 juttu kyl se PS1 toimi ihan oikein.:confused:

Nii ja viel alkuvalikossakin on ne mustat raidat.:(
 
Vanha Finluxin 28" rotisko täällä ja mustia reunoja melkein joka laidassa. Taitaa olla ihan tv:stä kiinni. Dvd toisto kyllä pelaa koko ruudun leveydeltä.
 
Mua ei hirveesti ne palkit ylhäällä ja alhaalla vaivaa, vaan enemmän se että PS kakkosesta tuleva kuva on "keskitetty" liikaa vasemmalle, eli vasen puoli näyttää normaalilta, mutta oikealla puolella on häiritsevän kokoinen musta palkki. Tämä on kai pakko korjata TV:n kautta? (tosin mun TV:llä ei näytä semmosta mahdollisuutta olevan)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Schattenjaeger
Mua ei hirveesti ne palkit ylhäällä ja alhaalla vaivaa, vaan enemmän se että PS kakkosesta tuleva kuva on "keskitetty" liikaa vasemmalle, eli vasen puoli näyttää normaalilta, mutta oikealla puolella on häiritsevän kokoinen musta palkki. Tämä on kai pakko korjata TV:n kautta? (tosin mun TV:llä ei näytä semmosta mahdollisuutta olevan)

Mullakin on kuva juuri liika vasemmassa reunassa ja oikeella musta palkki sen saa usein korjattua pelin asetuksista, mutta ainakaan GTA3 ei ole tätä mahdillisuutta. RGB kaapelilla tilanne on vielä pahempi.:(
 
En minä ole edes huomannut mitään vikaa peleissäni. Minulla on 20-tuuman Sharppi (jossa ei toimi mikään).

Onko niin, että 60 hertzin lisäys peliin nopeuttaa peliä PAL-systeemeissä? Toimiiko tämä 60-hrz myös ruputelkkareissa? Entä mustien palkkien poistaminen?
 
Ylös Bottom