Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Muutama kysymys Xo:sta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja [pmp]
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Muutama kysymys Xo:sta

Xbugs sanoi:
Riippuu siitä, mitä tarkoitat siirtämisellä. Mediaa voi kyllä siirtää esim. PC:ltä muistitikulle tai MP3-soittimeen ja toistaa tikun tai soittimen sisältöä XO:lla, mutta sisältöä ei saa (virallisin keinoin) siirrettyä XO:n kiintolevylle tai muistikortille.

Juuri tätä tarkoitin! :) :)

Tosta uudesta CPU:sta vielä.

Onko siitä tullut mitään tietoa tuleeko ensimmäiset X360:t joissa se on kevään alussa vai vasta myöhemmin keväällä?

Mitetin tässä että kannattaako alkaa odotella jos ei kauhea kiire sen oston kanssa ole vai ostaisiko joulun jälkeen käytetyn tai jotain....

Laitan nyt vaikka tähän nää pari kysymystä, kun olen ehkä tuon xbox360 tilaamassa.

1. Eli televisiona toimii Bekon 28" tavallinen putkitelevisio. Onko se nyt ihan paskaa pelata tuon kautta? Kannaattako hommatta esim. joku tietokoneen näyttö tuohon lisäksi? Kalliita lcd:tä en rupea vielä ostamaan.

2. Live pelaaminen on siis maksullista, löytyykö kuitenkin peliseuraa paljon? Ja mikä on paras live peli tällä hetkellä?

3. Olen ennen pelannut konsoleista vain ps2, joten toi ohjain on aika hyvin iskostunut käteen. xboxeja olen ainoastaan vain joskus kokeillut. Eli varmaan tuohonkin "hassun" muotoiseen ohjaimeen tottuu melko nopeasti?

4. Kertokaa nyt vielä jotain mitä pitäs tietää/vahvistas tätä mun ostopäätöstä.

1. Eli televisiona toimii Bekon 28" tavallinen putkitelevisio. Onko se nyt ihan paskaa pelata tuon kautta? Kannaattako hommatta esim. joku tietokoneen näyttö tuohon lisäksi? Kalliita lcd:tä en rupea vielä ostamaan.

Aluksi itse pelasin tavallisella laajakuvatelkkarilla, ja riitti hyvin. Ostin kuitenkin 19" laajakuvanäytön, ja se on todella hyvä. Serkulla on LCD-telkku, ja siinä boxi kiinni, mutta minä tykkään enemmän näytön kuvanlaadusta. Mutta kyllä perustelkkarilla pelaa vallanmainiosti, ellei nyt sitten ole joku hardcore hifisti.

2. Live pelaaminen on siis maksullista, löytyykö kuitenkin peliseuraa paljon? Ja mikä on paras live peli tällä hetkellä?

Peliseuraa löytyy todella paljon. Jo pelkästään suomalaisia on kiitettävä määrä. Siihen päälle sitten isoiso läjä ulkomaalaisia pelaajia. Seura ei todellakaan lopu.
Paras peli nyt tietysti riippuu siitä, mistä tykkää. Itselläni on kovassa käytössä Gears Of War. Call of Dutyt on kanssa mainiota viihdettä. Jos ajopeleistä tykkää, niin esimerkiksi PGR3 on suositeltava hankinta. Rainbow Six: Vegas on kuulemma kanssa erittäin hauska, samaten Saints Row.

3. Olen ennen pelannut konsoleista vain ps2, joten toi ohjain on aika hyvin iskostunut käteen. xboxeja olen ainoastaan vain joskus kokeillut. Eli varmaan tuohonkin "hassun" muotoiseen ohjaimeen tottuu melko nopeasti?

Tuohon en osaa muuta sanoa, kuin että itse tein tuon vaihdoksen ekan Boxin aikana, eikä silloin S-ohjaimella tullut ongelmia. Nyt sitten ohjain on vielä parempi, joten eiköhän tuohon totu äkkiä.

Tämänhetkisesti parasta mitä rahalla saa Suomesta. Pelit ovat hyviä, niitä alkaa olemaan jo ihan kiva määrä, ja lisää tulee koko ajan. Verkkopeliyhteisö on paras mitä minun mielestäni löytyy. Pelejä on tosiaan jokaiselle jotain, ja monia pystyy testaamaan demon muodossa ennen ostamista. Muutenkin markkinapaikalta saa paljon kaikkea kivaa ladattua. Suosittelen ostamista.

Jiz sanoi:

Itsekin siirryin suoraan PS2:sta XO:hon eikä ohjaimen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Sopii erittäin hyvin käteen. Vasen analogitikku on eri paikassa - mielestäni paremmassa. D-pad on myös paljon huonompi, mutta harvemmin sitä varsinaiseen suuntaohjaukseen enää käytetäänkään. En playstationeilla koskaan oppinut tai halunnut oppia pelaamaan PES:iä analogitatilla mutta nyt on ollu pakko opetella.

Ainoa mikä vähän hämäs on X-näppäin, joka löytyy molemmista ohjaimista mutta eri paikasta. Joten hitusen alussa oli hakemista sen kanssa.

Jiz sanoi:
Laitan nyt vaikka tähän nää pari kysymystä, kun olen ehkä tuon xbox360 tilaamassa.

Itse pelailen vissiin tuon kokoisella, saman merkisellä telkkarilla. Eihän tuo tietenkään parasta mahdollista tulosta anna, mutta kyllä sillä pelailee. Joissain peleissä kyllä on hieman ongelmia lukea joitain tekstejä. Tarpeen tullen pelailen sitten 19" wide monitorilla.
Jiz sanoi:
Peliseuraa löytyy uusista peleistä todella paljon. PGR3:n kanssa saa hieman odotella että löytyy porukka kasaan, sama homma DOA:n kanssa, mutta loppujen lopuksi kyllä pääsee pelaamaan.
Jiz sanoi:
Testasin juuri gta:ta ps2:lla ja ohjain tuntui ihan kamalalta. Pieni kuin mikä, ja liipasimiin ei osunut millään. Kyllä boxin ohjain voittaa mielestäni ylivoimaisesti.
Jiz sanoi:
Tuskinpa kadut ostopäätöstäsi parin tunnin pelaamisen jälkeen. :)

Von Wiensburgh sanoi:

Yksi syy se, että hyviä pelejä ei tarvitse odottaa, vaan niitä on jo saatavilla. Jos PS3 hankkimista harkitset, siitä saa maksaa itsensä kipeäksi, pelit eivät näytä yhtään hienommilta kuin Xbox 360:lla.
Myös Live, kun siihen tutustuu, on hemmetin hyvä systeemi. Demojen lataaminen on todella hyvä asia. Toinen juttu on se, että Xbox 360 DVD:n kuvanlaatu on oikeasti hyvä, olen verrannut tätä omaani 350 DVD-soittimeen, eikä kuvanlaadullisesti näissä suuria eroja ole.

Jeps, tilasin sitten xbox360 gear of wars paketilla. PS3 voi harkita sitten myöhemmin.

Mites toi wide monitorilla pelaaminen, eikö se venytä yhtään tuota peliä? Ajattelin nyt alkuun ihan pelata tuolla tavan telkulla, mutta voisin hommata sitten tommosen 22" wide monitorin.

Kuinkas pitkä muuten toi boxin mukana tuleva nettikaapeli on? Pitää varmaan ruveta myös hommaamaan wlan-modeemia.

Jiz sanoi:
Jeps, tilasin sitten xbox360 gear of wars paketilla. PS3 voi harkita sitten myöhemmin.

Mites toi wide monitorilla pelaaminen, eikö se venytä yhtään tuota peliä? Ajattelin nyt alkuun ihan pelata tuolla tavan telkulla, mutta voisin hommata sitten tommosen 22" wide monitorin.

Kuinkas pitkä muuten toi boxin mukana tuleva nettikaapeli on? Pitää varmaan ruveta myös hommaamaan wlan-modeemia.

No, tuo 720p on 1280x720 resoluutiolla, joka on 16:9 eli "wide" resoluutio. Paremmin se pyörii tuollaisella wide-näytöllä, kuin normaalilla 4:3 näytöllä.

Mukana tuleva nettikaapeli on muistaakseni noin 1,5m pitkä, eikä WLAN-sovitinta kannata lähteä Xboxiin hankkimaan, ellei halua tyylikästä johdotonta kämppää. Silkkaa rahastusta sanon minä.

Multa löytyy monitorina Samsung 225BW 22" wide-näyttö ja tv:nä taas ViewSonic 37" HD-valmiudella, kumpaankohan toi kannattaisi iskeä kiinni?

tommy55 sanoi:
Multa löytyy monitorina Samsung 225BW 22" wide-näyttö ja tv:nä taas ViewSonic 37" HD-valmiudella, kumpaankohan toi kannattaisi iskeä kiinni?

Helppo vastaus: tietenkin siihen, jonka kautta olisi sinun parempi ja rennompi pelata. Eli todennäköisesti 37" töllöön kiinni. Pienillä ruuduilla menee vähän maku joissain peleissä.

kloever sanoi:
Helppo vastaus: tietenkin siihen, jonka kautta olisi sinun parempi ja rennompi pelata. Eli todennäköisesti 37" töllöön kiinni. Pienillä ruuduilla menee vähän maku joissain peleissä.

No joo, pitää kokeilla molempia. Onhan toi ViewSonic 37" vähän suttu, mutta HDTV kuitenkin. Samsung 22" wide on yllättävän iso kun katseluetäisyys on pieni ja skarpilta vaikuttaa.

Noniin nyt on ollut boxi ensimmäisen illan käytössä GOWin kanssa ja ihan pätevältä laitteelta tuo vaikuttaa. Vähän vielä pelinautintoa on siirtänyt tuo uuteen ohjaukseen siirtyminen, mutta rupeaa sekin olemaan jotenkin hanskassa.

Pitääkö tosta xboxin kuumenemisesta olla huolissaan? Aika kovin lämpenee kone kun illan sillä pelailee. Onko tuo teeveen alla oleva taso liian ahdas boxille?

Niin ja noista moninpeliservuista. Onko noi servut aina jonkun itse pystyyn laittamia vai onko olemassa jotain yleisiä servuja, kuten esim. semmosia jossa ois sitten vaan suomalaisia pelaajia?

Itsekin olen uusi onnellinen boxin omistaja ja aioin kytkeytyä Liveen vasta tammikuussa kun olen saanut muuttokiireet pois alta ja uuden HD näytön. Ei kai minun ilmainen kuukauden Live Gold aikani ole kuitenkaan alkanut vielä kulumaan, kun en ole sinne edes vielä logannutkaan? Ja jos joku antaisi vielä lyhyet ja ytimekkäät ohjeet miten Liveen pääseminen tapahtuu helpoiten. Omalla kohdalla vasta tammikuussa...

Servut on yleensä clienttien hostaamia eli non-dedicated (hosti on perus pena pelaaja joka pelaa samalla). Monessa pelissä on host-migration eli jos hosti quittaa joku muu pelaaja automaagisesti ylennetään hostiksi ja peli jatkuu. Tuossa ongelmaksi muodostuu lähinnä se, ettei monikaan peli erottele (tahi edes kerro) mistä maasta hosti on eli lagi saattaa olla hirmuista.

Tyypillinen esimerkki siitä miten live-guru löytää lowping peliseuraa on esim GoW:issa, server filttereiden puuttuessa filtteröidään haettavien hostien lista valitsemalla esim roundeiksi 6 tai 4 (viiden sijaan) jolloin lista on lyhyt ja pingin laadusta kertova kuvake näkyy serverin yhteydessä. Toinen tapa on hakeuta hosteihin joiden nimissä vilisee esim NL tai UK (siis tagissa itsessään). Vaikeatahan se vähän on noin PC-puolen serveripurismiin verrattuna.

Kuumenemisesta pitää olla huolissaan eli sitä ei saa tunkea mihinkään taustalevyllä tukittuun lokeroon, saatika lasiovella vielä.

Ilmanen live gold alkaa kulumaan siitä kun uusi xbox-live gamertag valitsee serviceksi "free one month gold trial" palvelun.

Liveen pääsee helpoiten seuraamalla ruudun ohjeita.

Järkevin tapa kytkeä 360 nettiin on hankkia switchillinen adsl motu (jossa siis esim 4 porttia) ja suoraan siihen RJ45 kaapelilla (tulee mukana), tai jos on adsl motu jossa on vain yksi portti niin ostamalla erillisen switchin (about 30e) ja kytkemällä se motuun ja switchistä sitten piuhat pc:lle ja xboxille. Jos on epäonnekseen hankkinut pelkällä USB-liitännällä varustetun adsl motun, heittäkööt sen jorpakkoon ja hankkikoot switchillisen motun kaupasta (noin 50e). Yleisesti ottaen suomessa on automaattinen DHCP palvelu käytössä adsl-liittymissä joten vaivalloista IP-osoitteiden kirjoittelua ei tarvita.

Hmm,tulipas tällänen mieleen RGB-kaapeleista. Että kannataakos ostaa se microsoftin oma letku vai tekeekö esim Joytech piuhalla mitään?

Edit: Kiitoksia!

Ostin joytechin RGB piuhan ja ihan hyvin se toimi, on vain jotain halpaa "kuttaperkkaa" sen letkun pinta eli ei edes kunnon kumia vaan nailon-nidettä kuin jostain 30-luvulta. Siinä taisi olla s-video samassa ja switchi niiden vaihtamiseksi joka on kyllä bonusta. Ja optinen kaapeli tuli erikseen mukana.

Nyttemmin käytän premiumin omaa komponenttikaapelia HD:n kanssa.

Ylös Bottom