Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nämä ominaisuudet leikattiin Resident Evil 2 Remakesta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shinrou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
S

Shinrou

Guest
resident-evil-2-first-person-mode-noscale.jpg


Yli kolmen vuoden kehitystön aikana Resident Evil 2 Remakessa kokeiltiin monia asioita, jotka syystä tai toisesta eivät päätyneet lopulliseen versioon.

Youtuben virallisella Resident Evil -kanavalla julkaistu Roundtable-sarja kertoo, mitä kaikkea odotetun pelin uusintaversion kulissien takana on oikein tapahtunut.

Monien fanien toive oli saada ensimmäisistä kauhusarjan peleistä tutut kiinteät kamerakulmat osaksi RE2 Remakea. Vaikka tätä ominaisuutta ei koskaan pelissä lopulta nähty, oli Capcom sellaisen kuitenkin tehnyt ja testannut peliin päätyneen kolmannen persoonan -kamerakulman ohessa.

"Meillä oli molemmat vaihtoehdot, mutta olan takaa kuvattu vain toimi paremmin. Me mietimme kiinteitä kameroita myynnin kannalta, mutta kaksi kameravaihtoehtoa tuntui turhalta", tekijät kertovat videolla. "Halusimme myös zoomata pelaajan lähelle zombin purressa, eivätkä kiinteät kamerat sopineet siihen".

Näiden kahden lisäksi kokeiltiin myös ensimmäistä persoonaa, mutta tämäkin ajatus joutui lopulta (onneksi) leikatuksi.

resident-evil-2-first-person-mode-noscale.jpg

Resident Evil 2 FPS-kameralla.


resident-evil-2-fixed-camera-noscale.jpg

Olisiko vanha tyyli pitänyt säilyttää uuden rinnalla?


Tyrantille suunniteltiin aluksi maastokuvioitua vaatetusta, mutta Capcom päätyi lopulta ympäristöön sopivampaan pelissä nähtyyn nahkatakkiin ja hattuun.

resident-evil-2-military-tyrant-mr-x-noscale.jpg



Myös Condemnediksi nimetty humanoidi joutui poistetuksi. Jump-scare -tyyppisen vihollisen poistamisen syitä studio ei avannut tarkemmin.

resident-evil-2-cut-enemy-condemned-noscale.jpg



resident-evil-2-cut-enemy-condemned-face-noscale.jpg

Condemned olisi säikytellyt pelaajia orpokodissa.


Peliin suunniteltiin myös alue, jossa sankarin oli tarkoitus ajaa autolla vuorelle, josta sitten laskeuduttaisiin alas käyttäen kaapelihissiä. Ajatus autosta kumminkin huvitti kehittäjiä. "Jos sinulla on auto, niin miksi et vain pakenisi", tekijät nauravat.

resident-evil-2-cut-cable-car-mountains-noscale.jpg

Poistetun kohtauksen konseptitaidetta.


Videosarjalla esitellään lisää leikattuja ominaisuuksia muun muassa pomotaisteluista, ja muita varmasti kiinnostavia asioita, kuten piilotettuja easter eggejä. Jos olet fani niin suosittelen suuntaamaan Resident Evilin Youtube-kanavalle pikimmiten TÄSTÄ.

Lue sivustolla...
 
Ylös Bottom