Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NesterDC 5pre4 ja Dreamcast Factory

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Burana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Burana

Member
Tällä kertaa päätin testata boottavan CD:n tekemiseen Dreamcast Factoryä ja emulaattoriksi valitsin hiljakkoin ilmestyneen 8-bittistä Nintendoa emuloivan NesterDC:n uusimman version 5 pre 4.

Dreamcast Factory oli asennettuna jo ennestään koneelleni vaan käynnistysvaiheessa DCF osasi itsestään käydä tarkistamassa webistä josko uudempaa versiota olisi ilmestynyt. Uudempi löytyi ja nätisti siitä ilmoitettiinkin. Ei muutakuin uusi lataus.

Itse ohjelman käyttö oli vaivatonta. Selfboot Buddyn tapaan DCF käyttää eri ohjelmille (emulaattoreita, MP3 soittimia jne) joita voi erikseen latailla netistä. DCF osaa itse käydä tarkistamassa onko uusia skriptejä ilmestynyt ja ne voi ohjelman avustuksella ladata ja ottaa käyttöön. Nesterin uutta pre-versiota varten pitikin käväistä tällainen latailemassa.

Itse skriptan käyttö on helppoa. Valitaan vain "perform script" ja noudatetaan ruudulle tulevia ohjeita. Näytetään vain DCF:lle tiedostojen sijainnit ja valitaan millaisen imagen ohjelma tekee. Vaihtoehtoja oli DiscJugglerin käyttämä CDI ja Neron NRG.

Poltto normaaliin tapaan DiscJugglerilla ja eikun testaamaan...

Itse NesterDC tuntui toimivan muutaman pelin (Legend of Zelda, Punch Out, Super Mario Bros 3, Excite Bike, Anticipation) testauksella mainiosti ja koko kuva-ala on nyt käytössä. Mielestäni peleissä ei esiintynyt mainittavaa nykimistä ja kaikki kokeilemani rommit tuntuivat toimivan ongelmitta. Valikot toimivat nopeasti kuten myös pelien vaihto.

Eli ei muutakuin kokeilemaan jos vanhat NES-pelit kiinnostavat.

Kaikki tarvittava löytyy www.dcvision.com saitilta. DiscJuggler ja Nero demoversiot valmistajien sivuilta (*hint* käytä Googlea jos ei meinaa muuten löytyä)

ROM-tiedostot netistä tai jos ISP:si on fiksu, myös uutisryhmistä.

Ylös Bottom