Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NEttiNopeus?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prozo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

prozo

New Member
Niiin mä oon aika amatööri tässä eli oisin halukas hankkimaan ton Xbox-liven ja tiedän että, kaikki muut säädöt on jeeZ paitsi vaihtu just internet liittymä (Sonera Adls)mut en tiiä onko nopeus riittävä? ku on tämmönen talon oma (SoneraInternet) ja sanoo ainaki yläkerran koneessa että nopeus olis vaa 100kb/sec ni onko jotain ohjelmaa tai jotain mistä voisin saada ton tiedon että onko nopeus riittävä :D ps.mä tiiän että oon tyhmä!
 
Soneran ADSL:n pitäisi tukea Liveä, joten jos soitat Soneralle ja tiedustelet siitä omasta yhteysnopeudesta niin pitäisi selvitä. Itse olen ymmärtänyt, että 256/256 tai 256/128 kbps (sisään/ulos) yhteysnopeus olisi kutakuinkin minimi.
 
Meinasitko, että yläkerran koneessa yhteys jurnuttaa 10,0kb/s -nopeudella, kun haet tiedostoja? Tämä voi olla hyvinkin mahdollista, sillä nopeus vaihtelee servereittäin. Tietysti on eri asia jos kone pyörii kokoajan kyseisellä nopeudella.

Jokatapausessa nopeus on, kuten todettu, riittävä, tietääkseni millä tahansa ADSL -tyyppisellä normaalilla nettiyhteydellä.
 
(Lähes) varmasti voin sanoa, ettei Soneran taloyhtiö-laajakaista ole henkilöä kohden 100kb/s. Luulenpa, että nopeus on jotain 256kb luokkaa (25kb/s). Älkää sekoittako merkintöjä, esim. 512kb adsl:n siirtonopeus EI ole 512kb/s! Taloyhtiö adsl:t taitavat olla pääsääntöisin 10mb yhteyksiä, mutta vaikka käyttäjiä olisi vain yksi, on kaista rajoitettu 256kb (tai johonkin muuhun nopeuteen, mutta luultavasti tuohon) yhteyteen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Petronome
Älkää sekoittako merkintöjä, esim. 512kb adsl:n siirtonopeus EI ole 512kb/s!

Heh, taas on fiksuja ihmisiä liikenteessä :) Kyllä 512kb ADSL siirtää 512kb/s.


...vois olla postaamatta mitään jos ei itse tiedä mistä puhuu...

kb = kilobittiä, kB = kilotavua.

Eli siis 512kb ADSL teoreettinen maksimiarvo on 64kB/s, mutta virheenkorjauksen + muiden systeemien takia käytännössä arvo on noin 54 - 56 kB/s
 
Re: Re: jaahas

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
jos download on 100kb/sec niin silloin se on 1mb yhteys
Heh he hee. No kyllähän te poijat sekoitatte ahkerasti bitit ja tavut. Karkeasti näin: Jos download nopeus on 100kB(kilotavua)/s niin silloin on 1Mb(Megabitin) yhteys. Mutta jos download nopeus on 100kb(bittiä)/s niin silloin on 100kb:n yhteys eli 0.1Mb:n yhteys. Ja toi on melkoisen hikinen nopeus. En tiedä onnistuuko tuolla edes nettipelaaminen kovin hyvin. Mut kyllä mä luulen, että tuolla Soneran taloyhtiö laajakaistallakin pitäisi tavara vähän vikkelämmin liikkua.
 
Yleensä nettiyhteydentarjoajat käyttää nopeuksistaan muotoa 512kbit/512kbit, jotta edellä tapahtuneelta tilanteelta vältyttäisiin..
 
Ylös Bottom