Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Neuvokaa aloittelijaa

Pelittäjä

New Member
Kertokaa nyt viisaammat konsoliviidakkoon eksyneelle, että mikä olisi juuri _minun_ tarpeisiini sopiva kone. Olen aikoinani pelannut nintendolla ja juuri mario-tyyppisistä peleistä tykkäisin vieläkin. Eniten kiinnostaa seikkailu ja tasohyppely-pelit, strategia/auto/rähinä-pelit ei juurikaan. Tuntuu hurjalta kuitenkin ostaa vain pelkkä pelikone esim. gamecube, koska en varmasti _niin_ paljon tule pelaamaan. Onko esim. xbox:lle saatavissa haluamani kaltaisia pelejä? Oisko muita vinkkejä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pelittäjä
Kertokaa nyt viisaammat konsoliviidakkoon eksyneelle, että mikä olisi juuri _minun_ tarpeisiini sopiva kone. Olen aikoinani pelannut nintendolla ja juuri mario-tyyppisistä peleistä tykkäisin vieläkin. Eniten kiinnostaa seikkailu ja tasohyppely-pelit, strategia/auto/rähinä-pelit ei juurikaan. Tuntuu hurjalta kuitenkin ostaa vain pelkkä pelikone esim. gamecube, koska en varmasti _niin_ paljon tule pelaamaan. Onko esim. xbox:lle saatavissa haluamani kaltaisia pelejä? Oisko muita vinkkejä?

Dreamcast. Ehdottomasti. Se on halpa ja sille löytyy taatusti sopivia pelejä. Tosin jos haluat DVD elokuvia katsella konsolilla osta PS2 tai XBox. Tällä hetkellä PS2:lle löytyy parempia seikkailu ja tasoloikkapelejä.
 
No kaikista paras kone tuohon tarkoitukseen on ehdottomasti Gamecube. Xboxilla juuri noita rähinäpelejä sun muita riittää, niitä juuri joita et halua pelata. Ps2:lle kyllä on sen elinaikana tullut montakin hyvää tasohyppelyä, esimerkiksi Jax & Daxter, Rachet & Clank, ja monia muita hyviä. Itse kuitenkin suosittelisin gc:tä, sille kun tehdään eniten pelejä, jotka ovat sinun mieleesi. Jo pelkän Mario Sunshinen takia gc on hyvä hankinta.

Se huono juttu (no huono ja huono...) gc:ssä on ettei siinä ole tuota dvd-soitinta. Mutta jos laadukkaita tasohyppelyitä haluat niin gc on paras siihen tarkoitukseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muikku
No kaikista paras kone tuohon tarkoitukseen on ehdottomasti Gamecube. Xboxilla juuri noita rähinäpelejä sun muita riittää, niitä juuri joita et halua pelata. Ps2:lle kyllä on sen elinaikana tullut montakin hyvää tasohyppelyä, esimerkiksi Jax & Daxter, Rachet & Clank, ja monia muita hyviä. Itse kuitenkin suosittelisin gc:tä, sille kun tehdään eniten pelejä, jotka ovat sinun mieleesi. Jo pelkän Mario Sunshinen takia gc on hyvä hankinta.

Se huono juttu (no huono ja huono...) gc:ssä on ettei siinä ole tuota dvd-soitinta. Mutta jos laadukkaita tasohyppelyitä haluat niin gc on paras siihen tarkoitukseen.

GC:tä olisin itsekin suositellut, mutta sain Pelittäjän tekstistä sellaisen kuvan, että GC on poissa laskuista.
 
PS2 jos kerran haluat lisäksi muutakin kuin pelkän pelikoneen.
'Tasohyppelypelejä' on paljon ko. konsolille, ja vieläpä erittäin laadukkaita sellaisia. Lisäksi on omaperäisiä pelejä, jotka eivät ole 'rähinä' tai ajopelejä, esim. ICO, REZ, Gitaroo Man, Frequency ja tietenkin useat roolipelit (FFX, Kingdom Hearts (enempi seikkailu)...)

Xboxille ei ainakaan näillänäkymin ole tiedossa (ei tule ainakaan yhtäkään mieleen) hyviä Mario tyylisiä tasohyppelyitä.

Pelimakusi huomioonottaen valitsisin silti Game Cuben, ja lisäksi vaikka sitten jonkun halvan erillisen dvd soittimen.
 
PS2:lle on edellä mainittujen tasoloikkien (Jak & Daxter ja Ratchet & Clank) lisäksi myös loistavia seikkailupelejä, esim. ICO, Kingdom Hearts, Onimusha (myös Xboxille), Devil May Cry...
Perinteisempiä seikkailuja: Shadow of Memories (myös Xboxille), Escape from Monkey Island.
Kauhuseikkailuja: Resident Evil Code Veronica: X (myös Dreamcastille), Silent Hill 2 (myös Xboxille)...

Gamecubella on kanssa paljon tarjontaa seikkailu- ja tasoloikkapelien puolelta Mario Sunshinen lisäksi. (osa tulevia pelejä):
Pikmin (hmm, gerne? seikkailustrategia?)
Star Fox Adventures
Metroid Prime
The Legend of Zelda
Eternal Darkness
Resident Evil (+ uusintaversiot, kaikista tähän asti julkaistuista RE:istä)...

Xboxilla tämän puolen tarjonta on ehkä hieman vaisumpaa, tosin en ole perehtynyt niin Xboxin tämän hetken pelitarjontaan. Gamecube voi olla ehkäpä eniten mieltymyksiäsi vastaava konsoli, jos Nintendon pelit iskevät lujaa, vaikka ei PS2:nkaan peleissä ole mitään valituksen aihetta tällä puolella. Mutta jos haluat välttämättä katsella DVD:itä koneellasi, niin silloin valinta on tehtävä PS2:n ja Xboxin väliltä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pelittäjä
Kertokaa nyt viisaammat konsoliviidakkoon eksyneelle, että mikä olisi juuri _minun_ tarpeisiini sopiva kone. Olen aikoinani pelannut nintendolla ja juuri mario-tyyppisistä peleistä tykkäisin vieläkin. Eniten kiinnostaa seikkailu ja tasohyppely-pelit, strategia/auto/rähinä-pelit ei juurikaan. Tuntuu hurjalta kuitenkin ostaa vain pelkkä pelikone esim. gamecube, koska en varmasti _niin_ paljon tule pelaamaan. Onko esim. xbox:lle saatavissa haluamani kaltaisia pelejä? Oisko muita vinkkejä?

GC maksaa about 188 ja siihen päälle mahdollisesti toinen ohjain, muistikortti ja pelejä. GC on nimenomaan perinteinen pelikone eikä mitään muuta.

Konsoleissa DVD on lähinnä 'ihan kiva' ominaisuus. Kannattaa ehdottomasti elokuvia varten hankkia kunnollinen oma DVD-soitin niin välttyy kaikilta suuremmilta ongelmilta. Esim. Sonylta saa hyviä soittimia jo jollain 300. Taitaa saada vieläkin halvemmalla.

Elokuvat ja pelit erikseen omilla laitteillaan.

Jos hiemankin enemmän on rahaa käytössä niin on järkevää investoida erillisiin laitteisiin.
 
Jos seikkailupelit ja tasohyppelyt kiinnostavat, niin ehdottomasti GameCube. Jo pelkästään Zeldan takia pitäisi ostaa GC.

Toisaalta mikäli et välttämättä halua laittaa suurta määrää rahaa konsoliin siinä pelossa, että laite jää käyttämättä, niin Segan Dreamcast on vieläkin omasta mielestäni oiva vaihtoehto. Varsinkin, kun ottaa huomioon hintaluokan. Itse konsolin saa nykyään 70 eurolla, ja hyviä pelejä löytyy aina 5 eurosta ylöspäin (jopa uutena!). Seikkailupuolelta suosittelen Shenmue-sarjaa ja Skies of Arcadiaa. Sonic Adventure, Rayman 2, Evil Twin ja Super Magnetic Neo hoitavat tasohyppelypuolen.
 
GameCube tuohon huviin. Parhaat seikkailu ja tasohyppely-pelit, joskin PS2llakin on pari hyvää.
 
Itse suosittelisin Dreamcastia ensihätään. Pelatessasi sitä voit sitten miettiä, että minkä koneen vielä haluat. Kyllä pelkällä DC:lläkin tulee toimeen paremmin kuin hyvin, varsinkin jos et hirveästi pelaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Itse suosittelisin Dreamcastia ensihätään. Pelatessasi sitä voit sitten miettiä, että minkä koneen vielä haluat. Kyllä pelkällä DC:lläkin tulee toimeen paremmin kuin hyvin, varsinkin jos et hirveästi pelaa.

Itse asiassa DC:llä tulee toimeen vaikka pelaisi koko ajan. Itselläni on konsoleita yllin kyllin, mutta DC on se, joka jokainen päivä käynnistyy...
 
Ääh....

Taas valitan samaa asiaa, mutta ei Dreamcast mielestäni enää ole mikään vaihtoehto ainoaksi koneeksi. "Valistuneelle" pelimiehelle se on tietysti lähes pakkohankinta, mutta "normaaliin käyttöön" kone, jolle ei enää (käytännössä) tule pelejä ja jonka pelejä ei saa tavallisista kaupoista, on yleensä huono valinta. Aikaisemmin, kun muiden uuden sukupolven koneiden hinnat olivat korkeita ja pelitarjonta heikkoa, oli DC hyvä "välikone" odotellessa, mutta enää odotteluun ei ole syytä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ääh....

Taas valitan samaa asiaa, mutta ei Dreamcast mielestäni enää ole mikään vaihtoehto ainoaksi koneeksi. "Valistuneelle" pelimiehelle se on tietysti lähes pakkohankinta, mutta "normaaliin käyttöön" kone, jolle ei enää (käytännössä) tule pelejä ja jonka pelejä ei saa tavallisista kaupoista, on yleensä huono valinta. Aikaisemmin, kun muiden uuden sukupolven koneiden hinnat olivat korkeita ja pelitarjonta heikkoa, oli DC hyvä "välikone" odotellessa, mutta enää odotteluun ei ole syytä.

Olet oikeassa kyllä, mutta uusien koneiden pelien hinnat ovat aivan hirveitä. Kahden pelin hinnalla saat ostettua konsolin + monta peliä DC:lle...
 
Ylös Bottom