J
Janne
Guest
Miksi ihmeessä joka ikinen arvostelu väittää ruudunpäivityksen petraantuneen NHL 2001:stä 2002:n siirryttäessä? Näin ei todellakaan ole käynyt. Itse ostin pelin vähän aikaa ja olen todella pettynyt. Olen pelannut NHL 2001:n demoa ja siihen verrattuna 2002:n päivitys on PALJON hitaampi. Grafiikka nykii koko ajan, ei missään tapauksessa LÄHELLÄKÄÄN sulavaa 50fps. Ainoa plussa on se, ettei frame rate vaihtele niin paljon kuin 2001:ssä, minkä seurauksena jollekulle saattaa tulla valheellinen tunne että frame rate on parantunut. Omien silmämääräisten havaintojeni perusteella (osaan melko hyvin arvioida ruudunpäivitystahdin):
- NHL 2001 sulava 50hz, josta HYVIN HARVOIN (pääasiassa vaihtokatsomon ohi luisteltaessa tietyillä kamerakulmilla) putoaa noin 15hz:n
- NHL 2002 aina ja jatkuvasti luokkaa 15hz (25hz eli joka toinen frame on jo hyvinkin sulava nopeus, mitä tämä ei todellakaan ole)
Itse harkitsen vakavasti 2002:n myymistä pois ja 2001:n hankkimista tilalle.
Yleensäkin harmittaa, että koodarit ovat tuntuneet unohtaneen sulavan päivitysnopeuden merkityksen sitten alkuaikojen. Ensimmäisistä peleistä hyvin suuri osa pyöri täydellä päivitysnopeudella, nykyään moisen löytäminen alkaa olla harvinainen poikkeus.
- NHL 2001 sulava 50hz, josta HYVIN HARVOIN (pääasiassa vaihtokatsomon ohi luisteltaessa tietyillä kamerakulmilla) putoaa noin 15hz:n
- NHL 2002 aina ja jatkuvasti luokkaa 15hz (25hz eli joka toinen frame on jo hyvinkin sulava nopeus, mitä tämä ei todellakaan ole)
Itse harkitsen vakavasti 2002:n myymistä pois ja 2001:n hankkimista tilalle.
Yleensäkin harmittaa, että koodarit ovat tuntuneet unohtaneen sulavan päivitysnopeuden merkityksen sitten alkuaikojen. Ensimmäisistä peleistä hyvin suuri osa pyöri täydellä päivitysnopeudella, nykyään moisen löytäminen alkaa olla harvinainen poikkeus.