Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo DS Lite ja ristiohjaimen viistot suunnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zaazuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zaazuu

Member
Minulla on omassa valkoisessa Litessäni sellainen ongelma, että viistot suunnat ei toimi/toimii hyvin huonosti. Onko kukaan muu törmännyt moiseen? Oletteko käyneet vaihtamassa Liten vai oppineet elämään moisen ongelman kanssa? Haluaisin vielä tietää minkä värinen Lite itselläsi on?

Vastaus: Nintendo DS Lite ja ristiohjaimen viistot suunnat

Omassakin Litessä on viistosuuntiin liikkuminen vähän hankalaa, esim. Mario & Luigi: Partners in Timea pelatessa joskus on vähän hankalaa. Ei se nyt sinällään peli-iloa pilaa, mutta ristiohjain taitaa Litessä olla vähän huono. Liteni on valkoinen.

Omassa valkoisessa Litessäni kulmatkin toimivat, mutta eivät yhtä helposti kuin vanhalla DS:llä. Mitään järkyttävää survomista ei kuitenkaan tarvitse harrastaa. Tämä taitaa olla ihan yleinen Litejen ominaisuus.

Kyseessä ei ole mikään yksittäisten DS:ien tai tietyn erän ongelma, vaan ympäri nettiä on ilmoituksia samanlaisista ongelmista. Eräiden arvioiden mukaan n. 20 prosentilla Liteistä kulmat ovat tavallista tiukemmassa, täysin pelikelvottomat taas ovat yksittäistapauksia. Jos oma koneesi ei rekisteröi kulmapainalluksia juuri lainkaan, käy ihmeessä kokeilemassa liikkessä toista laitetta ja vaadi vaihtoa toimivaan. Kuluttajana kannattaa tuntea oikeutensa.

Tietäen Nintendon tavan korjata suunnitteluvirheet laitteissa se julkaisee pian DS Lite Special Editionin jossa suuntanapit toimivat halutulla tavalla. Maksaa tietty taas muutaman kybän enemmän.

keiu sanoi:
Maksaa tietty taas muutaman kybän enemmän.

Ja taustavalo puuttuu. Mut sen saa sit ostettua lisäosana parilla kympillä!

Outoa nillitystä tuosta ristiohjaimesta, edelleen. Sanottakoon tasapainotukseksi, että minusta vanhan DS:n ristiohjaimen suurin ongelma oli se, että se veti viistosuuntaan silloinkin kun sitä ei halunnut. Ties kuinka monta kertaa Nintendo World Cupia pelatessa meni suunnitelmat myttyyn ristiohjaimen viistosuuntaan karkaamisen takia. Litellä: täydellistä.

Minä sitten taidan kuulua siihen epäonniseen 1%:iin. Minulla kun esim. oikeaan yläviistoon painamalla kursori/hahmo liikkuu joko oikeaan, ylös tai sitten ei reagoi mitenkään. Jos lujaa survaisee, niin tuurilla saattaa jopa liikkua viistoon halutun matkan, tai sitten liikkuu vähän matkaa viistoon ja sitten taas ylös/oikealle.

Sitten vain kone vaihtoon. Jos eivät suostu vaihtamaan kun käyt itse liikkeessä, niin sitten kierrätä asia vaikka kuluttaja-asiamiehen kautta. Mut kannattaa aluksi käydä itse kyselemässä vaihtoa, kun tuossa tilanteessa laitteessa on jo selkeä vika.

Sellainen vielä kiinnostaisi tietää, että mikäli on ongelmaton Lite jollain, niin minkä värinen se on? Minulle on muodostunut sellainen kuva, että tämä vaiva on enemmän valkoisen Liten riesana. Onko sitten mustan valmistaminen aloitettu myöhemmin ja siinä korjattu tuota ongelmaa?

Luin tuon keskustelun alusta loppuun, olin kovasti mustan puolella mutta valkoisen ostan.
Onko näissä ilmennyt niinkään paljon kuolleita/jumittuneita pikseleitä?
Jänskättää saanko huonon yksilön ja kellertääkö alanäyttö.. T_T

Jebula sanoi:
Luin tuon keskustelun alusta loppuun, olin kovasti mustan puolella mutta valkoisen ostan.
Onko näissä ilmennyt niinkään paljon kuolleita/jumittuneita pikseleitä?
Jänskättää saanko huonon yksilön ja kellertääkö alanäyttö.. T_T

Menet kauppaan, pyydät saada testata valkoista liteä, jos miellyttää, osta. Itsellä moitteettomasti pelittävä valkoinen lite.

Pihi pieni kauppa, eivät antaneet vaihtaa kuuden kuolleenpikselin psp:tä.

Kävin hakemassa valkoisen Liten ja tuntuu pelittävän niinkuin pitääkin. Tosin pitäisi testata jollain missä tarvitsee noita viistoja :D Mukaan tarttui new mario ja brain training, nyt kelpaa vaimokkeen naputella sudokua... :rolleyes:

Eilen sitten vihdoin sain uuden DS Liten takuuvaihdosta, ja nyt toimii niin kuin pitääkin tuon ristiohjaimen. On se kyllä huomattavasti "löysempi" kuin vanhan DS:n ristiohjain. Mokomalla kun joutui pelaamaan viimeiset kolme viikkoa. Noh, eiköhän tuohon uuteenkin ristiohjaimeen nyt ajan kanssa totu.

Ylös Bottom