Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendolla niskalenkki piratismiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dark Master
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendolla niskalenkki piratismiin?

Nintendy sanoi:
Kyseessä on Fl********n*e kasetteja.
Niitä saa xxxxxlta.

Kiva, että levität piratismia tänne missä sitä ei todellakaan kaivata.

Cube on pitänyt pintansa yllättävän hyvin piratismia vastaan. DS:n kohdalla Nintendo otti, ehkä yllättäen toisenlaisen suunnan. Unohdettiin(ko?) kovat suojatoimet ja ehkä osin senkin turvin aiotaan vallata handheld markkinat Sonyn silmien alta takaisin omaan pesään? PSP:tä voi ehkä pitää "GameCubena" piratismisuojausten suhteeen (ainakin jonkun aikaa)

Piratismi näytteli kohtuu suurta osaa PSX vs N64 väännössä. Saa nähdä miten PSP vs DS taistossa..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Smirre sanoi:
Unohdettiin kovat suojatoimet ja ehkä osin senkin turvin aiotaan vallata handheld markkinat Sonyn silmien alta takaisin omaan pesään. Nyt PSP:tä voi pitää "GameCubena" piratismisuojausten suhteen. Ensimmäinen DS-peli on jo nimittäin dumpattu.

Piratismi näytteli kohtuu suurta osaa PSX vs N64 väännössä. Saa nähdä miten PSP vs DS taistossa..

Takaisin Sonyn silmien alta?. (se mikä on jo hallussa, ei voida ottaa takaisin.)
Tarkoitatko, että PS1 voitti suurelta osin N64:n piratismin takia, haluaisin tähän perusteluja.

Dr Evil sanoi:
Tarkoitatko, että PS1 voitti suurelta osin N64:n piratismin takia, haluaisin tähän perusteluja.

Pleikkaria myytiin todella paljon sen takia, että siihen sai piraattipelejä. Se on ihan faktaa.

(itse en kuitenkaan ostanut, minulla oli N64...)

Juu, samaa mieltä. Tosin voihan asiaan olla muitakin vaikuitteita. Mutta se että PS1:seen sai helposti modin, sai ihmiset suosimaan sitä. Myöskin modin asennus oli niin helppoa, että siitä selvisi työnä ketä vain.
Sitten kun oltiin Pleikkari "saatu" suosituksi, niin PS2 oli pakkohankinta. Koska modit tuli PS1:seen, oli ne "pakko" suunitella myöskin uuteen laitteeseen. "Pakko" ilmeni sillä, että siihen tuli mitä ihmeellisempiä huonosti suunniteltuja modeja. Sitten meni vuosi ja joku vain yksinkertaisesti suunnitteli Messiah-modin.

Silleen vaan hassua, että vasta nyt on tosissaan Sony alkanut tekemään töitä modia vastan suunnitellen GT4:seen eston käyttää modia. Sattumaa? Epäilen. Luulen, että on aika alkaa "vieroittamaan" uuteen masiinaan.

Tietysti tämän mestan tyyliin modien ja piratismin vastustaminen on hengessä ja veressä sanon silti tuohon FlashAdvance hommaan (joka on ymmärrettävää), että hinta hiukan riippuu miltä kantilta sitä katsoo. Jos ostat vaikka 100EUR vehkeet, joilla voit pelata ihan mitätahansa kopiota laitteellasi on hinta aika pieni. Koska voithan aina tallentaa sisällön koneelle ja siirtää uuden pelin jne. Olkoon tämä käyttö sitten pelien "testaamista" tai ei.

Ja näin aiheen alkuaiheeseen sivuuttaen, mitä ihmettä teet sillä emulaattorilla?
Tuohon varmasti tulee myöskin FlashAdvancen tyyliset systeemit.
Tuohonhan on ne varmaan vielläkin helpompia tehdä kuin Advanceen.

Tonppa sanoi:
Pleikkaria myytiin todella paljon sen takia, että siihen sai piraattipelejä. Se on ihan faktaa.

(itse en kuitenkaan ostanut, minulla oli N64...)

Sony sai ehkä jalansijaa pelimarkkinoilla tuosta syystä, mutta nintendo tienasi kuitenkin melkein yhtä paljon N64:llä, mitä Sony PSonella. PSonea myytiin kuiteskin melkoisen paljon enemmän.....

xevious sanoi:
Sony sai ehkä jalansijaa pelimarkkinoilla tuosta syystä, mutta nintendo tienasi kuitenkin melkein yhtä paljon N64:llä, mitä Sony PSonella. PSonea myytiin kuiteskin melkoisen paljon enemmän.....
Tuskin tienasi yhtä paljon kuin Sony (kunnon talouslukuja eroteltuine tuotteineen ei kai ole). Gameboy Color ja Pokemon toivat tuohon aikaan Nintendolle rahaa, ei niinkään N64.

"Jalansijaa"? Siis itse työskennellyt modi-asioissa vuosia, joten voin ihan oikeasti sanoa ettei kyse ole ainoastaan jalansijasta. Erinäisiä keinoja ohittaa kopiosuoja Pleikkariin teetettiin tuhansiin koneisiin pelkästään Suomessa. Ja nyt puhun vain PS1:sestä ja siitä mitä minä näin. Joten todellinen tulos on varmaan ihan jotain muuta.
PS2:sia on lähes kaikissa modaus firmoissa jonossa vähintään kymmenittäin talven aikana. Isoimmissa jopa satoja kokoajan. Edelleenkin puhun vain Suomesta.

Ylös Bottom