Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendon torstainen lehdistötilaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Samppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Samppa

Member
Nintendo teki eilisessä (7.8.2003) tiedotustilaisuudessaan seuraavat ilmoitukset:

- A GameCube version of Made in Wario (Wario Ware) will be released in Japan this October.

- A new version of Donkey Kong is under joint-development with Namco, and will be released this year.

- A brand new Zelda game will be released next year.

- The company will be launching an 'air mile' system for Nintendo Products in Japan (already known as VIP 24:7 in Europe).

- Last but not least, the company said it will announce a new Nintendo product spring next year.

Ensi keväänä julkistettavaksi uudeksi tuotteeksi on veikkailtu jo Nintendon seuraavaa konsolia.

lähde: CameCube Europe

Voi helvetti Nintendoa..... Eikö enää luonnistu mitkään muut kuin jatko-osat ja vanhojen sarjojen lämmittely? Vaikka jokainen Nintendon peli tehdään huolella ja laatu pysyykin korkeana, olen jo aika kyllästynyt tuttuun ja turvalliseen. On se ristiriitaista, että samaan aikaan on monessa asiassa innovoija, mutta toisaalta samaan aikaan kaavoihin kangistunut varman päälle pelaaja.

Pitäähän sitä jollain uutisella koittaa peitellä Gamecuben valmistuksen "tilapäistä" lopettamista. Se tuskin meinaan ainakaan lisää konsolin myyntiä tulevaisuudessa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Voi helvetti Nintendoa..... Eikö enää luonnistu mitkään muut kuin jatko-osat ja vanhojen sarjojen lämmittely? Vaikka jokainen Nintendon peli tehdään huolella ja laatu pysyykin korkeana, olen jo aika kyllästynyt tuttuun ja turvalliseen. On se ristiriitaista, että samaan aikaan on monessa asiassa innovoija, mutta toisaalta samaan aikaan kaavoihin kangistunut varman päälle pelaaja.

Miyamoto tuota ongelmaa jossain haastattelussa selvitti. Katsos kun kuluttajat vaativat Nintendolta jatko-osia ja vanhojen sarjojen lämmittelyitä, ja siksipä ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin tehdä juuri näin. Pelinkehittäjät itse tahtoisivat tehdä jotain uutta täysin puhtaalta pöydältä. Esimerkiksi Pikmin oli tällainen.

Mutta minkäs teet kun markkinat ovat nyt näin. Nintendo ei voi kilpailla rahalla aivan niin pitkälle kuin Sony ja Microsoft joten pitää kilpailla jo luodulla brandilla.

Itse en usko täysin tuohon "pakkoon". Mario, Zelda ja muut jatko-osat oli tietysti tehtävä, mutta ei niistä olisi ollut pakko tehdä niin edeltäjiensä kaltaisia. Lisäksi joissain asioissa mentiin oikeasti huonompaan suuntaan.

Toisaalta niissä harvoissa omaperäisissä peleissäkään ei onnistuta. Pikmin, joka on ehkä mielikuvituksellinen, ei vain ole mikään erityisen hyvä peli - ihan hauska kyllä. Lisäksi Nintendo panostaa osittain ihan vääriin asioihin. Koko GBA->GC -linkkihöpötys oli jo kuolleena syntynyt idea. E3:ssa isona juttuna esitelty nelinpelattava Pacman meni jo surkuhupaisaksi ja viestitti pahasti, että Nintendo on hakoteillä.

Kyllähän Cube saa minullakin paljon peliaikaa, mutta harmittaa, kun tietää kuinka paljon parempaan Nintendo pystyisi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Itse en usko täysin tuohon "pakkoon". Mario, Zelda ja muut jatko-osat oli tietysti tehtävä, mutta ei niistä olisi ollut pakko tehdä niin edeltäjiensä kaltaisia. Lisäksi joissain asioissa mentiin oikeasti huonompaan suuntaan.

Toisaalta niissä harvoissa omaperäisissä peleissäkään ei onnistuta. Pikmin, joka on ehkä mielikuvituksellinen, ei vain ole mikään erityisen hyvä peli - ihan hauska kyllä. Lisäksi Nintendo panostaa osittain ihan vääriin asioihin. Koko GBA->GC -linkkihöpötys oli jo kuolleena syntynyt idea. E3:ssa isona juttuna esitelty nelinpelattava Pacman meni jo surkuhupaisaksi ja viestitti pahasti, että Nintendo on hakoteillä.

Kyllähän Cube saa minullakin paljon peliaikaa, mutta harmittaa, kun tietää kuinka paljon parempaan Nintendo pystyisi.

Samaa mieltä tuosta GC-GBA linkistä. Ennen olin sitä mieltä että moisesta saisi aikaan jotain hauskaa mutta näyttää siltä että hommasta ei tule yhtään mitään. Ainoa järkevä käyttö tuolle yhteensopivuudelle on ollut varmaan Sonicissa jossa chaoja voi rääkätä myös matkan varrella. Noin toimivana ideana.

En tosin valita niin kauan kun Nintendo tekee loistavia pelejä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Samppa
- A brand new Zelda game will be released next year.

Tätä odotan itse eniten. Odotan myös Pikmin 2 innolla, jonka pitäisi tulla joulun tienoilla, samoin kuin Metal Gear.:)

Re: Re: Nintendon torstainen lehdistötilaisuus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FelisLeo
Tätä odotan itse eniten. Odotan myös Pikmin 2 innolla, jonka pitäisi tulla joulun tienoilla, samoin kuin Metal Gear.:)

Olen ihmetellytkin miksei äijää täällä ole näkynyt, kun tuolla toisella foorumilla niin paljon peleistä puhut. :)

Yhdyn siihen että toi GC-->GBA yhdistelmä on täyttä paskaa.
Ja ainoa kiinnostava peli on tuossa uusi Zelda. Jotkut Wario Waret ja Donkey Kongit sais polkea suohon. Nintendolta kaipaisin jo vähän realistisempiakin pelejä eikä vaan lastenpelejä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cubetus
Nintendolta kaipaisin jo vähän realistisempiakin pelejä eikä vaan lastenpelejä.

Enpä muista Nintendon tehneen lastenpeliä sitten 8-bittiselle olevan Mario is missing tjsp nimisen seikkailun. Taitaapa olla herralla nuo lastenpelit vain korvien välissä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Enpä muista Nintendon tehneen lastenpeliä sitten 8-bittiselle olevan Mario is missing tjsp nimisen seikkailun. Taitaapa olla herralla nuo lastenpelit vain korvien välissä.

Menee taas vaihteeksi nillittämiseksi, mutta Cubellehan tuli Magical Mirror, vai mikä se nyt olikaan, noin vuosi sitten. Siinä olet kyllä oikeassa, että suurin osa Nintendon peleistä on yhtä kaukana lastenpeleistä, kuin niitä arvostelevat teinit GTA:n ikärajasta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tae
Menee taas vaihteeksi nillittämiseksi, mutta Cubellehan tuli Magical Mirror, vai mikä se nyt olikaan, noin vuosi sitten.
Täysillä mukaan nillitykseen, mitä ikinä se sitten tarkoittaakin :D. Mutta Capcomhan teki tuon Magical Mirror Starring Mickey Mouse -pelin, Nintendon ollessa vain julkaisija.

Ylös Bottom