Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nokian 6600

No niin, eli olen ostamassa uutta puhelinta. Nykyinen kännykkä on muistaaakseni 3210? ensimmäisiä sisäänrakennetulla antennillla varustettuja puhelimia. Nyt ajattelinkin ostaa uuden puhelimen, ja olen harkinnut tuota Nokian 6600 mallia. Raha ei oikeastaan ole ongelma, kun nyt on töitä taas tullut tehtyä. Antakaa jotain neuvoja, tai omia kokemuksia puhelimesta(siis 6600) Kiitokset etukäteen.

6600 tällä hetkellä on vain järjetön ostos. Katsotaanpa hintoja

6600 Maksaa tällä hetkellä 409,-
6230 Joka on pirusti pienempi ja jossa samat tai paremmat ominaisuudet maksaa 399,-
7610 joka on Nokian paras puhelin selvästi ja sisältää jopa megapixelin kameran (kännikuvat isompia, eihän sekään nyt missään nimessä hyvä kamera ole) maksaa 539,-

6600 on aivan hemmetin yleinen käytetty. Käytetty jossa on vielä takuuta puoli vuotta tjsp maksaa 265,-

6600 on järkyttävän hidas, painava ja iso - jos moiset ominaisuudet pitää puhelimesta löytyä niin kannattaa toki valita 6600 ennen 6230aa, joka on nopea, kevyt ja pieni.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
6600 tällä hetkellä on vain järjetön ostos. Katsotaanpa hintoja

6600 Maksaa tällä hetkellä 409,-
6230 Joka on pirusti pienempi ja jossa samat tai paremmat ominaisuudet maksaa 399,-
7610 joka on Nokian paras puhelin selvästi ja sisältää jopa megapixelin kameran (kännikuvat isompia, eihän sekään nyt missään nimessä hyvä kamera ole) maksaa 539,-

6600 on aivan hemmetin yleinen käytetty. Käytetty jossa on vielä takuuta puoli vuotta tjsp maksaa 265,-

6600 on järkyttävän hidas, painava ja iso - jos moiset ominaisuudet pitää puhelimesta löytyä niin kannattaa toki valita 6600 ennen 6230aa, joka on nopea, kevyt ja pieni.

En itsekään 6600:sta niin hirveästi innostu, mutta se nyt sentään on Series60-vehje toisin kuin 6230, joka pikakatselun perusteella taitaa kuulua Series40-kategoriaan? Tietysti jos puhelimella pitää vain puhua ja tekstata, niin Series60 ei tarjoa mitään hyödyllistä. Toisaalta tässä tapauksessa myös 6230 sisältää monia turhia ominaisuuksia.

Itse olen Series60:n ominaisuuksiin tottunut, eikä paluuta antiikkiseen peruskäyttöjärjestelmään ei ole (Tietysti muita Symbian-puhelimia kiinnostaisi kokeilla, tällä hetkellä en vaan näe syytä laittaa rahaa uuteen puhelimeen). Ja minulla siis on käytössä ikivanha 7650. Sekin riittää, kun paikkailee pieniä puutteita nettiselaimella jne.

Ennen puhelimen ostoa kannattaa siis miettiä mitä sillä tekee. Jos pelkkä puhuminen ja tekstaus riittää, kumpikin vaihtoehto (siis 6600 ja 6230) tarjoaa liian paljon ominaisuuksia. Ne rahat voi käyttää johonkin hyödyllisempään. Jos 6230:n ominaisuudet houkuttelevat ja tuntuvat riittäviltä, niiin osta se. Jos taas Series60-alustan edut (Symbianille tehdyt ohjelmat lähinnä) tuntuvat tarpeellisilta, tutki onko muita Series60-malleja jotka voisivat olla parempia kuin 6600. Tietysti jos 6600 miellyttää eniten kannattaa valita juuri se.

Minun vanha 3650 meni juuri rikki, joten piti ostaa uusi. Päädyin vanhan malliseen NGageen, koska se on niin pirun halpa, kamera puuttuu, mutta puhelimessa on kuitenkin Series 60, mp3-soitin, radio, 32mb muistikortti, lisäksi mukana tuli Usb-piuha, Tony Hawk ja kuulokkeet. Hinta oli 119e joten en voinut vastustaa sitä. Ei tuolla täysin sivuttain tarvitse puhua, mutta on se hieman epämiellyttävää.

No ainakin liikkeessä se tuntui aivan mahtavalta minun lapiokäsissäni. Meillä täällä kuopiossa ei käytettynä ole tuntia pitempään kamerapuhelimia. Tuosta 7610 en taas tykännyt yhtään. Vaikka se ei olisi kalliimpi nyt niin hirveästi, pitänee miettiä vielä, lisää vastauksia ja kokemuksia vaan.

Kyllä tuo 6600 on aika varmasti se minun valintani, ei se mitenkään erikoisen hitaalta vaikuttanut, alkukäynnistys tosin vaikutti aika pitkältä. 7610 taas oli aivan käsittämättömän surkea pitää kädessä, eikä näyttö muutenkaan ollut yhtä iso kuin 6600, ainut mikä jäi mietityttämään on tuo videon filmausaika. eikö sitä rajoitusta saa mitenkään muka pois, oliko se 100kt eli vajaa kymmenen sekunttia. Pakkohan se jotenkin on saada? Onko siihen jotain ohjelmaa olemassa tai jotain? semmonen olisi aika hyvä että vois filmata niin paljon kun on muistia jäljellä, kertokaa saako ton pois. Vaikuttaa jonkun verran ostopäätökseen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
En itsekään 6600:sta niin hirveästi innostu, mutta se nyt sentään on Series60-vehje toisin kuin 6230, joka pikakatselun perusteella taitaa kuulua Series40-kategoriaan? Tietysti jos puhelimella pitää vain puhua ja tekstata, niin Series60 ei tarjoa mitään hyödyllistä. Toisaalta tässä tapauksessa myös 6230 sisältää monia turhia ominaisuuksia.

Itse olen Series60:n ominaisuuksiin tottunut, eikä paluuta antiikkiseen peruskäyttöjärjestelmään ei ole (Tietysti muita Symbian-puhelimia kiinnostaisi kokeilla, tällä hetkellä en vaan näe syytä laittaa rahaa uuteen puhelimeen). Ja minulla siis on käytössä ikivanha 7650. Sekin riittää, kun paikkailee pieniä puutteita nettiselaimella jne.

Itse olen samaa mieltä noista kommenteista.
Minulla on n.1.5vuoden kokemus 3650:sta ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen.
Ja ei taida olla minullakaan paluuta series60:stä "karvalakkimalleihin".

Kyllä minä taidan 6600 päätyä, 7160 tuntuu vaan kädessä niin paskalta, ja siihen jäi ärsyttävästi heti sormenjälkiä kun sitä kokeilin, eikä se minusta vaikuttanut nopeammalta pikaisella testauksella, mutta jos tuo 6600 ei toimi sitten kunnolla, niin vaihdan sen kyllä oitis 7610 tai sitten odottelen 6630.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Simppa
Entäs jotkut muiden valmistajien S60-luurit? Vai pitääkö sen olla Nokia joka tapauksessa?
Ei, sillä esim. Samsungin SX1:nen on todella hyvä vaihtoehto. Itse ottaisin sen, jos vain olisi rahaa.

No woe perskuta, tottunut tuohon Samsungiin, kun itsellä on sellainen. :) Eli se on Siemensin, ja Samsungilla ei ole S60 puhelimia.

No ostinpa tässä eilen 6600 puhelimen, ja olen todella tyytyväinen ostokseeni. Tietääkö joku kuinka saisin siirrettyä puhelimeeni oikeaa musiikkia, pitääkö niitä jotenkin kääntää waveiksi tai jotain? Soittoäänitarkoitukseen otan ne puhelimeeni. En siis kuunteluun...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
No ostinpa tässä eilen 6600 puhelimen, ja olen todella tyytyväinen ostokseeni. Tietääkö joku kuinka saisin siirrettyä puhelimeeni oikeaa musiikkia, pitääkö niitä jotenkin kääntää waveiksi tai jotain? Soittoäänitarkoitukseen otan ne puhelimeeni. En siis kuunteluun...

Juu. Käännä waveiksi ja heitä sähköpostilla, bluetoothilla tai infrapunalla koneeseen!

Ylös Bottom