Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NOKIAn M1122-verkkosovitin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Scarface
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Scarface

New Member
Tässä kyselisin, tuosta vehkeestä. HomePNA-littymä, joka minulla oli, olisi takoitus vaihtaa "normaaliin" DSL-modeemilla toimivaan liittymään, koska Livetys ei onnistunut HPNA:ssa.

M1122:sta siis:

Kuinka monella on ja toimiiko Livessä?
Miten kiinnitetään koneeseen?
Kunka monta Ethernet-porttia?
Miten/mistä kiinnitetään verkkopistorasiaan?
Tarvitseeko asentaa koneelle, vai toimiiko ilman?
Mistä sa virtansa?

Suosittelisin mieluummin A-Linkin (Avaks) Roadrunner 44ia, joka sopii ainakin Elisan ADSL-liittymään. Minulla se toimii ainakin Livessä. Siinä on 4-ethernet porttia ja se liitetään tietokoneen verkkokorttiiin RJ-45 kaapelilla. Jotta saat Liven toimimaan sinun täytyy vain laittaa suora RJ-45 kaapeli Xboxista modeemiin. Siitä lähtee suoraan virtajohto seinään eli ei ota virtaansa koneesta. Kyllä se mun mielestä toimii ilman konetta, koska siihen ei tarvitse asentaa edes mitään ajureita. Lisäksi se on noin 100-200 halvempi kuin tuo Nokian malli. Maksaa noin 100 .Mbnetin hintaseuranta

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Scarface
Tässä kyselisin, tuosta vehkeestä. HomePNA-littymä, joka minulla oli, olisi takoitus vaihtaa "normaaliin" DSL-modeemilla toimivaan liittymään, koska Livetys ei onnistunut HPNA:ssa.

M1122:sta siis:

Kuinka monella on ja toimiiko Livessä?
Miten kiinnitetään koneeseen?
Kunka monta Ethernet-porttia?
Miten/mistä kiinnitetään verkkopistorasiaan?
Tarvitseeko asentaa koneelle, vai toimiiko ilman?
Mistä sa virtansa?

- Toimii täysin ongelmitta Nokian M1122 ulkoisella DSL-verkkopäättellä(Operaattori: DNA/ADSL-yhteys).
- Tavallisella RJ-45 cable:lla(suora-yhteys/kytkentä)
- Ethernet-portteja yht. neljä
- Simppelisti Xbox ja M1122 voidaan kytkeä toisiinsa suoraan ylimääräisen RJ45-kaapelilla(suora) >> RJ45-cablen liitinpää Nokian M1122 ulkoisen DSL-päätteen vapaana olevaan ETH-2 porttiin ja toinen RJ45:n liitinpää kytketään sitten taas XB:n Ethernet verkko-porttiin.
Tätä ennen ymmärretysti ko. verkkopääte kytketään asunnon puhelinverkon pistokkeeseen, eli operaattorilta/omalta puh.laitokselta tulee yleensä kaikki kytkentään tarvittava esim. asentajan mukana.
- Toimii myös täysin ilman PC:tä tai sen apua, Live tunnistaa DNA:n ADSL-laajakaistayhteyden verkkoasetukset automaattisesti.
- Nokian ulkoinen M1122 DSL-verkkopääte saa virtansa erikseen asunnon 220V sähköverkosta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiitos Jokke ja kiitokseni on vähän myöhässä, kun kaadoin keittoa näppikselle enkä päässyt nettiin. No, mutta sopivasti Auriassa on alennus, jossa asennus-ja avausmaksut ovat 50%:a halvemmat, mitä yleensä.

Ylös Bottom