NTSC-signaali

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kanis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kanis

New Member
Käsittääkseni jos haluaa käyttää Freeloaderia tv:n tulee tukea NTSC-signaalia eli siis 60 hz moodia.

Minulla on yli viisi vuotta vanha Sonyn Trinitron kv-21r1e televisio. Sen takaosassa lukee 50 hz ja oletin että se tukisi vain kyseistä hertsi lukemaa, mutta kun pelaan jotakin peliä 60 hz moodissa niin se toimii. Grafiikka on vain hieman terävämpää ja peli nopeutuu.

Eli siis toimisiko jenkkipelit Freeloaderin kera minun televisiollani?

En tiedä miten tuo Freeloader oikein toimii, mutta PAL-60hz ja NTSC-signaali ovat aivan eri asiat. Eli vaikka televisio tukisikin PAL-60hz:ä, niin NTSC:tä se ei pakolla ymmärrä.

Uusimmissa Datelin Freeloader -tiedotteissa on ollut maininta siitä, että Freeloaderin kanssa ei tarvita NTSC-yhteensopivaa televisiota. Tämä merkinnee sitä, että Freeloaderiin on koodattu PAL50-moodi.

Sonyn televisiot ovat yleensä tukeneet kaikkia videostandardeja.

t. Ola

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Uusimmissa Datelin Freeloader -tiedotteissa on ollut maininta siitä, että Freeloaderin kanssa ei tarvita NTSC-yhteensopivaa televisiota. Tämä merkinnee sitä, että Freeloaderiin on koodattu PAL50-moodi.
Eikös se lähinnä tarkota, että Freeloader olis koodattu PAL60-modeen?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Käsittääkseni jos haluaa käyttää Freeloaderia tv:n tulee tukea NTSC-signaalia eli siis 60 hz moodia.

Minulla on yli viisi vuotta vanha Sonyn Trinitron kv-21r1e televisio. Sen takaosassa lukee 50 hz ja oletin että se tukisi vain kyseistä hertsi lukemaa, mutta kun pelaan jotakin peliä 60 hz moodissa niin se toimii. Grafiikka on vain hieman terävämpää ja peli nopeutuu.

Eli siis toimisiko jenkkipelit Freeloaderin kera minun televisiollani?

Tuota.. TV:n takaosassa 50Hz tarkoittaa verkkovirran taajuutta jota se käyttää

Ylös Bottom