Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ohjaimet ja käyttötavat - akku vai paristo

Onko nämä parempia kuin mitä olen lukenut vanhemmista juttuja? Joskus ainakin kritisoitiin noita että on hintaansa nähden huono akunkesto, varsinkin akkuparistoihin verrattaessa.
Mulla on kahdessa ohjaimessa nämä ja ainakin akunkesto on parempi kuin Dualsensessä :D Mutta ihan vakavasti puhuen näissä tuntuu olevan todella hyvä akunkesto eikä oikein ikinä häiritsevästi lopu akku. Jos ohjaimessa on akku vähissä pelaamisen lopettaessa niin laittaa ohjaimen vaan piuhan päähän ja taas pystyy pelaamaan todella pitkään kun seuraavan kerran haluaa pelata. Vaikea muuten verrata kun en ole ladattavia paristoja käyttänyt.

Oon virittänyt Xboxista piuhan TV-tason kaappiin, jotta ohjainta voi ladata sen säilytyspaikassaan helposti. En jaksa räplätä erillisten paristojen kanssa vaan laitan mieluummin ohjaimen piuhan päähän ja jos haluan pelata vielä lisää, otan seuraavan ohjaimen käyttöön niin tämä oli aikalailla ainoa oikea vaihtoehto.
 
Onko nämä parempia kuin mitä olen lukenut vanhemmista juttuja? Joskus ainakin kritisoitiin noita että on hintaansa nähden huono akunkesto, varsinkin akkuparistoihin verrattaessa.
Oman kokemukseni mukaan: kyllä. Mulla oli Xbox 360:n aikaan silloinen Play & Charge käytössä ja siinä ehti selkeästi akkukesto heiketä välillä 2009-2013. Alussa oli ihan ok akkukesto.
Näiden nykyisten akkujen kestoon olen täysin tyytyväinen. Akkupattereihin en pysty vertailemaan koska en ole niitä koskaan ohjaimissa käyttänyt. Varmaan on parempi kesto mutta itseäni ei napostele ajatus pattereiden irroittelusta ja lataamisesta erillisellä laturilla joten näillä mennään.
 
Ikean Laddat ja Stenkol-laturi toimii erinomaisesti:


Näille vahva suositus ja kestää paljon pidempään, kuin tuo boksin oma play&charge kit.

Ovat samaa tasoa Enelooppien kanssa, mutta paljon halvemmalla hinnalla.
 
Näille vahva suositus ja kestää paljon pidempään, kuin tuo boksin oma play&charge kit.

Ovat samaa tasoa Enelooppien kanssa, mutta paljon halvemmalla hinnalla.
Joo, noilla Laddoilla tai Eneloopeilla pystyy pelaamaan ihan tolkuttomia tunteja. Täältä löytyy molempia kotoolta. Ovat muussakin kuin peliohjain käytössä ja todellakin hintansa väärti.
 
Jos ohjaimessa on akku vähissä pelaamisen lopettaessa niin laittaa ohjaimen vaan piuhan päähän ja taas pystyy pelaamaan todella pitkään kun seuraavan kerran haluaa pelata. Vaikea muuten verrata kun en ole ladattavia paristoja käyttänyt.
Nämä on taas näitä henkilökohtaisia mieltymyksiä tai tottumuksia mutta juuri se piuhan perässä pelaaminen on asia, josta minä en taas tykkää. Sen vuoksi ärsyttää sisäiset akutkin kun ei voi vain heittää ladattua virtalähdettä ehtyneen tilalle, kuten akkuparistojen kanssa pystyy.

Useampi ohjainhan tuota myös helpottaisi mutta kun ei yksinpelaava kahta ohjainta mihinkään tarvitse eikä tuollaisen virran vuoksi vaihtelun takia halua sitä 50-70 euroa maksaa.
 
Onko nämä parempia kuin mitä olen lukenut vanhemmista juttuja? Joskus ainakin kritisoitiin noita että on hintaansa nähden huono akunkesto, varsinkin akkuparistoihin verrattaessa.

No tästähän voi tehdä ihan suoraan omat päätelmänsä kun katsoo puhtaasti lukuja:

Xbox play & charge kit: n. 25€ ja 1400mAh

Ikean LADDAT (4kpl, eli tavallaan 2 akkua) ja niihin laturi edellä postatusta linkistä: 16€ ja 2450mAh
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom