Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ongelma TV:n kanssa (help please)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anttu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Anttu

New Member
Mulla on pikku ongelma mun Sony KV29FX30E telkkarin kanssa. Playstation 2:n kanssa siinä näkyy vasemmassa laidassa sellanen himmeä suora viiva yläreunasta alas. Parhaiten sen huomaa kun katsoo DVD:tä tavallisella piuhalla, mutta sen erottaa myös RGB:tä käytettäessä. Normaalia tv kanavaa katsottaessa en ole sitä "viivaa" huomannut enkä myöskään VHS-videoita katsellessa. Voiko se "viiva" johtua konsolista vai onko se tv:n vika??? Sitä "viivaa" ei kovin helpolla huomaa, mutta kun sen on löytänyt, niin se häiritsee aikalailla. Takuu on voimassa, mutta ajattelin kysyä jos joku täällä tietäis jotain, kun en jaksais mennä selittelee kauppaan jostain "himmeästä viivasta".

Toinen juttu mikä ihmetyttää on sellanen mikä oli mun edellisessä Finluxissa. Kun pelas PS2:ta, ja samaan aikaan otti tv:n antennin irti telkasta, niin ruutu rupes hiukan välkkymään! Eihän antennin pitäis vaikuttaa rgb kuvaan millään tavalla?!?!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
Mulla on pikku ongelma mun Sony KV29FX30E telkkarin kanssa. Playstation 2:n kanssa siinä näkyy vasemmassa laidassa sellanen himmeä suora viiva yläreunasta alas. Parhaiten sen huomaa kun katsoo DVD:tä tavallisella piuhalla, mutta sen erottaa myös RGB:tä käytettäessä. Normaalia tv kanavaa katsottaessa en ole sitä "viivaa" huomannut enkä myöskään VHS-videoita katsellessa. Voiko se "viiva" johtua konsolista vai onko se tv:n vika??? Sitä "viivaa" ei kovin helpolla huomaa, mutta kun sen on löytänyt, niin se häiritsee aikalailla. Takuu on voimassa, mutta ajattelin kysyä jos joku täällä tietäis jotain, kun en jaksais mennä selittelee kauppaan jostain "himmeästä viivasta".

Toinen juttu mikä ihmetyttää on sellanen mikä oli mun edellisessä Finluxissa. Kun pelas PS2:ta, ja samaan aikaan otti tv:n antennin irti telkasta, niin ruutu rupes hiukan välkkymään! Eihän antennin pitäis vaikuttaa rgb kuvaan millään tavalla?!?!
Huomasin justiinsa että kyllä se "viiva" näkyy myös tv kanavia katsellessa. Jostain syystä sen vain erottaa paremmin kun katsoo PS2:lla dvd:tä. Voiskohan se johtua antennista?

Sonyn Trinitron putkissahan on ainakin tietokonemonitoreissa pari vaakasuoraa viivaa, ne viivat on ihan hiustakin ohuempia eikä niitä juuri erota.
Nämä viivat kuuluvat Trinitronputkiin ihan valmistuksellisista syistä, eivätkä näinollen ole mitenkään poistettavissa.

En ole varma, mutta voi olla että nykyisissä Sonyn Trinitron TV putkissa näotä viivoja on vain yksi ja sen paikka on vaihtunut.

Jos viivasi on vain hienonhieno himmeä 'lanka' niin tod. näk. kyse on samasta ominaisuudesta.

Eipä tuolta paljoa selvinnyt. Samanlainen vaiva näkyi olevan. Omalla kohdalla näyttää asia olevan se, että kyseinen kauneusvirhe(viiva) näkyy, tuli kuva sitten konsolista, antennista tai videosta, millä johdolla tahansa. Aika naurettavaa vaan, jos Sonyn telkkareissa tälläsia löytyy, koska eikö Sonyn tv:t pitäisi kuitenkin olla sieltä parhaimmasta päästä? Jos mä ostan uuden television, niin kyllä mä odotan sen kuvan myös olevan virheetön. Noh, täytynee käyttää huollossa ja katsoa auttaako asiaa.

(Oli muuten tuolla linkin keskustelupalstalla myös läppää siitä, että noi Sonyn huoltotsydeemit on aika nihkeitä [järki käteen sony!] !?!) ...Thanks anyway.

:mad: :confused: :mad:

Lisätään nyt vielä kuitenkin se, että tuota edellä mainittua "viivaa" (jota ei ilman tarkastelua erota) lukuunottamatta olen erittäin tyytyväinen tv:n kuvanlaatuun. Ettei nyt Sonyn maine ihan menisi...

Joo sen viivan kuuluu olla siellä! Mulla itellä niitä on 2. Parhaiten sen huomaa aivan valkoisessa kuvassa. Sonylla joskus selitettiin että se on pieni murhe kun trinitron on kuitenkin kuvaputkien parhaimmistoa, eli jotenkin kuuluu erilaisiin valmistusmenetelmiin.

Enemmän mua harmittaa noi varsinkin Sonya vaivaavat geometria ongelmat. Eilen hain netistä ohjeet jotta pääsin huoltovalikkoon. Mutta mun tv on vaakasuoraan vääristynyt, eli alavasemmalla on tyhjää enemmän kuin alaoikealla (huomaa varsinkin kun pelejä pelaa tai kattoo leffaa letterbox, myös textit on kallellaan vasemmalta alaspäin). No kaikkea muuta, eli sivuja pääsi säätelemään monesta eri kohdasta, mut miten tota kuvaa sais "keinutettua" suoraksi???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
Joo sen viivan kuuluu olla siellä! Mulla itellä niitä on 2. Parhaiten sen huomaa aivan valkoisessa kuvassa. Sonylla joskus selitettiin että se on pieni murhe kun trinitron on kuitenkin kuvaputkien parhaimmistoa, eli jotenkin kuuluu erilaisiin valmistusmenetelmiin.
Tässä selitys Liquitin kuvaamille viivoille. Mutta tämä ei sama juttu kuin Antulla, koska noi Trinitronin viivat menevät vaakatasossa, eikä pystytasossa (niinkuin Antulla).

Ylös Bottom