Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ongelmia Commodore 128 kanssa

Paladin

New Member
Eli ongelma on seuraava:
Pistän "LOAD" komennon 64-tilassa, painan kasetti asemasta "PLAY". Kasetti rullaa kohdalle 018 ja sitten tulee ruudulle joko teksti "READY." tai sitten "FOUND #/%&)/(#" (merkkien määrä vaihtelee), ja värit on mitä on. Kun painan välilyöntiä tässä kohdassa, tulee "?OUT OF MEMORY ERROR". Tselailin interwebsiä sen verta, että kyseessä siis olisi muistivirhe, jolloin rikkinäinen muisti pitäisi poistaa ja mahd. korvata uudella. Eli kokeilin tässä linkissä kerrottua kikkaa.

"Instead of desoldering all 16 chips, just let the C128 run for a couple of minutes and gently place your finger on top of each RAM chip.
Chances are the defective one will be much warmer if very hot compared to the others.

If you can't locate it this way, then piggy back (don't solder) a working chip on top of the other 16, one at a time, while powering up the 128 in 64 mode. When you locate the defective one, desolder it and off you go...
"

En löytänyt tällä tapaa kuumentunutta muistia. Mutta eipä minulle ole tullut kertaakaan tuollaista "out of memory in 0" virhettä. Mietin että onko vika kasettisoittimessa vai onko vika kasetissa? Kotoa löytyy myös C64, mutta ei ole verkkovirta muuntajaa siihen.

Q_Q auttakaa minua.
 
Vastaus: Ongelmia Commodore 128 kanssa

Eli minulla hoitui ongelma vaihtamalla kasettisoitin, eli jos jollain samanlainen vika, kandee kokeilla ainakin neljää eri asemaa :p Minulla nimittäin vasta se neljäs nappas.
 
Ylös Bottom