Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ongelmia peliin kaverin peliin liittymisessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Markoolio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Markoolio

New Member
Terve,

Olisin todella kiitollinen avusta ja olen yrittänyt selata läpi foorumia, mutta en ole löytänyt vastausta ongelmaan. Eli ongelmana on seuraava:

- Minulla on elisan laajakaista ja kaverillani taloyhtiön liittymä. Molemmat ovat langattomissa reitittimissä kiinni.
- Yritämme saada UFC 2009 peliä toimimaan vastakkain eli minä järjestäisin pelin ja kaverini liittyisi siihen.
- Minulla on NAT 2 kun tekee ps3 internet yhteyden testauksen ja kaverilla NAT 3 ilmeisesti johtuen juuri tästä taloyhtiön verkosta.
- Emme saa kuitenkaan toimimaan peliä, koska kun toinen yrittää liittyä peliin, tulee aina ilmoitus, että sessio ei enää ole saatavilla.
- Kuitenkin molemmat pääsemme pelaamaan muita vastaan kun etsii satunnaista peliseuraa. Sama juttu myös FIFA:ssa.

Taloyhtiön verkko ei tue UPnP:tä kun kysyin.

Onko tätä mahdollista edes saamaan toimimaan siten, että minä järjestäisin session ja kaverini liittyisi tähän vai estääkö tuo taloyhtiön internet liittymä tämän homman? Se jäi vähän epäselväksi tuosta FAQ osiosta. Ihmetyttää kun tuo verkkopeli kuitenkin onnistuu muuten jotain vieraita tyyppejä vastaan molemmilla.

Vastaus: Ongelmia peliin kaverin peliin liittymisessä

Onko tätä mahdollista edes saamaan toimimaan siten, että minä järjestäisin session ja kaverini liittyisi tähän vai estääkö tuo taloyhtiön internet liittymä tämän homman?
Kannattaa olla yhteydessä taloyhtiön verkkoa hallinoivaan elimeen ja kysyä, olisiko noita portteja mahdollista saada auki. Jos ei, niin sitten se ei onnistu.

Ihmetyttää kun tuo verkkopeli kuitenkin onnistuu muuten jotain vieraita tyyppejä vastaan molemmilla.
Oletettavasti taloyhtiön verkossa joitain portteja on auki. Vaikka PSN itsessään käyttää muutamia vakioportteja (joiden mukaan NAT2/3-tyyppi päätellään), löytyy pelikohtaisia portteja sitten pilvin pimein. On sitten ihan tuurista kiinni, mitä porttia/portteja mikäkin peli käyttää. Se selittää sen, miksi FIFAssa toimii ja UFC:ssä ei.

Mutta se juuri kun UFC:ssäkin toimii jotain muita tyyppejä vastaan, mutta tuo keskinäinen sessio ei toimi millään..

Ja lisäyksenä vielä, koska selitin vähän huonosti, niin fifaakaan emme siis ole vastakkain pelanneet (ei ole peliä kuin toisella) vaan kokeilleet, että se toimii molemmilla muita satunnaisia pelaajia vastaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mutta se juuri kun UFC:ssäkin toimii jotain muita tyyppejä vastaan, mutta tuo keskinäinen sessio ei toimi millään..
Ok. Periaatteessa syy on silti sama. Ainakin noissa EA:n peleissä käytössä on yli tuhat (!) porttia, joten jos tuolta porttiväliltä sattumoisin on yksi tai useampikin portti auki, voi tuurilla yhteys onnistuakin.

Jep eli sitten tätä ei varmaankaa saa toimimaan..harmi kun kaverin suuri syy ostaa pleikkari oli juuri se, että pystyisi pelaamaan verkossa esim. ufc:tä vastakkain :D tai sitten täytyy vaihtaa nettiä..

Mutta kiitoksia avusta!!!

Heitetäänpäs sitten vielä yksi kysymys ettei mene liian helpoksi :D eli onnistuuko tämä juttu, jos pääsemme molemmat saman langattoman reitittimen taakse kun asumme suht lähekkäin ja toisten verkon signaali näkyy (vaikkakin suht heikkona). Vai meneekö silti tuo online peli joka tapauksessa netin kautta ettei pysty suoraan saman reitittimen takaa pelaamaan kun ei tässä mitään lan pelimuotoa näytä olevan.

Ps. sori tyhmistä kysymyksistä..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Vai meneekö silti tuo online peli joka tapauksessa netin kautta ettei pysty suoraan saman reitittimen takaa pelaamaan kun ei tässä mitään lan pelimuotoa näytä olevan.
Kyllä se edelleen nettipelinä valitettavasti menee, mutta hyvällä tuurilla saattaa itse asiassa jopa toimiakin. Tosin jos signaali on kovin heikko, yhteydet saattavat katkeilla ja/tai hidastella niin paljon, että pelaaminen ei sen puolesta onnistu.

Tarviiko tässä tapauksessa säätää mitään portteja auki tai vastaavaa vai se toimii "suoraan" jos toimii?

Vai meneekö silti tuo online peli joka tapauksessa netin kautta ettei pysty suoraan saman reitittimen takaa pelaamaan kun ei tässä mitään lan pelimuotoa näytä olevan.

Jos purkissa on mahdollista saada päälle "NAT Loopback" niin pitäisi toimia. Silloin purkki tajuaa ohjata ulospäin menevän liikenteen takaisin toiselle pleikalle ja päinvastoin.

Ylös Bottom