Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko CD-levyillä joku tunnistuskoodi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karjalainen#11
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

karjalainen#11

Guest
Pelasin kaverin GTA3:sta suhteellisen pitkälle.

Ostin itse saman pelin ja palautin kaverin CD:n hänelle takaisin.
Päätin jatkaa uudella, omalla CD-levylläni GTA3:a siitä, mihin se jäin kun pelasin sitä kaverin CD:ltä. Kone tilttaa jatkuvasti kohtaan, jossa se ilmoittaa lataavansa tietoja muistikortilta. Se siis jumittuu tähän eikä laitteessa tapahdu enää mitään.

Ladatessa peliä ilman muistikorttia, se toimii moitteettomasti. Laitettuani muistikortin tässä vaiheessa takaisin kiinni, näkyy pelin lataa peli-valikossa aikaisemmat pelini. Näitä ei kuitenkaan pysty lataamaan, sillä laite jumittuu sitä yritettäessä.

Kysymys siis kuuluu; onko PS2:n peli-CD:issä jonkin asteen tunnistetiedot kenties piratismia vastaan, ettei niitä pysty ns. vaihtelemaan keskenään. Vai onko kyseessä joku muu mystinen jekku??

PS2 levyissä on "Disc-ID" , ja pitäis olla SAMA jos kyseessä sama peli, se laitetaan Master Disciin, Sony mm. blokkas Datel(vanhat) levyt BIOS tasolla

käy kaverin levy takaisin ja testaa toimiiko vielä sillä, vai onko muistikortti/savet korruptoitunu jotenkin

kyseessä voi olla myös se että kaverillasi on UK versio pelistä (tarkoittaa esim. englannin kielistä manuaalia) ja sinulla sitten on EURO versio pelistä (suomenkielinen manuaali) tai toisinpäin, eli kummatkin toimii PAL koneessa mutta savet eivät ole yhteensopivia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mpdman
kyseessä voi olla myös se että kaverillasi on UK versio pelistä (tarkoittaa esim. englannin kielistä manuaalia) ja sinulla sitten on EURO versio pelistä (suomenkielinen manuaali) tai toisinpäin, eli kummatkin toimii PAL koneessa mutta savet eivät ole yhteensopivia.

Joo sen on pakko olla noin. Mun ja mun kaverin GTA3-pelit on juuri noi eri versiot ja savet ei toimi.

Ylös Bottom