Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko GameCuben julkaisupeleissä mitään mullistavaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mika73

Well-Known Member
Eli onko noissa peleissä yhtään sellaista Must have nimikettä..

N64llä Mario64 oli ihan ehdoton, mutte mites nyt..

Luigi on mielestäni hypännyt liian isoihin saappaisiin yrittäessään täyttää Marion paikan..

Wawe Race ei lehtiarvostelun mukaan ole kuitenkaan niin paljon mullistavempi verrattuna N64 versioon..

Monkey Ball ei sano minulle mitään, mutta se kuulostaa kivalta.. Mutta onko se syy hankkia uusi pelikonsoli.. Tuskimpa..

Ja Lucasin Star Wars peli.. Ei tunnu uniikilta... onhan tuommoinen jo PS2sellekkin, tulee varmasti myös X-Boxille..

Myös nämä tulecvat Crazy Taxit ja sonicit ovat vanhaa kauraa..

Minä kaipaan Mariota... Sitä samaa elämystä, jonka Mario64 antoi aikanaan.

Mullistusta, jonka Nintehdo konsoli on aikaisemminkin mukanaan tuonut..

Originally posted by Mika73
Eli onko noissa peleissä yhtään sellaista Must have nimikettä.. .

Mielipidekysymys. Minun mielestäni ehdottomasti.

Ja Lucasin Star Wars peli.. Ei tunnu uniikilta... onhan tuommoinen jo PS2sellekkin, tulee varmasti myös X-Boxille..

Eipäs löydy tätä PS2:lta eikä Xboxille tule.

Wawe Race ei lehtiarvostelun mukaan ole kuitenkaan niin paljon mullistavempi verrattuna N64 versioon..

Jaa minkähän lehtiarvostelun mukaan jos sopii kysyä? Erinomainen peli josta löytyy iloa pitkäksi aikaa.

Minä kaipaan Mariota... Sitä samaa elämystä, jonka Mario64 antoi aikanaan.

Sitä saat odotella mahdollisesti vuoden loppuun asti

Myös nämä tulecvat Crazy Taxit ja sonicit ovat vanhaa kauraa..

Vanhaa, mutta hyvää kauraa :).

Wave Race ja Rogue Leader ovat molemmat aivan erinomaisia pelejä, SSB: Meleetä unohtamatta. Se on ykkösosan tavoin parhaimmillaan moninpelinä.

Jos haluat katsoa hieman pidemmästi mielipiteitäni Wave Racesta ja Rogue Leaderista, lue arvosteluni @ Nintendofin.cjb.net

Re: Re: Onko GameCuben julkaisupeleissä mitään mullistavaa??

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba

Mielipidekysymys. Minun mielestäni ehdottomasti.

Mikä peli sinun mielestäsi on jotenkin uudenlainen ja mullistava? Peli jota ei voisi kuvitella esim Dreamcastille, N64lle tai PS2selle.

Eipäs löydy tätä PS2:lta eikä Xboxille tule

Eiköhän Lucas Arts tule tekemään vielä monta StarWars peliä PS2selle ja XBoxille.. Eivät ole mitään Game Cuben yksinoikeuksia. Multiformaatin mukanaan tuoma raha kelpaa varmasti.

Jaa minkähän lehtiarvostelun mukaan jos sopii kysyä? Erinomainen peli josta löytyy iloa pitkäksi aikaa.

Vaikkapa Konsolipelaaja 12/01.

"Grafiikkaa tarkastellessa on vaikea uskoa, että tämä on Gamecube, eikä N64 peli.."

Sitä saat odotella mahdolliesti vuoden loppuun asti

Luultavasti, jolloin GC voisi olla ajankohtainen hankinta pukinkonttiin.

Vanhaa, mutta hyvää kauraa :).

Joista molemmat minulla on jo Dreamcastilla.

Wave Race ja Rogue Leader ovat molemmat aivan erinomaisia pelejä, SSB: Meleetä unohtamatta. Se on ykkösosan tavoin parhaimmillaan moninpelinä.

Jos haluat katsoa hieman pidemmästi mielipiteitäni Wave Racesta ja Rogue Leaderista, lue arvosteluni @ Nintendofin.cjb.net

Mario64 oli aivan liikaa hypetetty, hyvähän se oli, mutta ei mikään paras tasohyppely(Banjo-Kazooie on parempi, Banjo-Tooie paras)...
Julkaisupeleissä on vain se, että Roque Leader tarjoaa ehkä tämän hetken kaikista hienointa grafiikkaa pätkimättä ja on muutenkin kuulemma aivan uskomaton peli. Smash Bros. Melee on siis ihan pakkohankinta, siinä on taas "vähäksi" aikaa pelattavaa...
Kuitenkin julkaisupelit ovat vasta alkua... Starfoxia, Soul Calibur Kakkosta ja Donkey Kong Racingiä yms. odotellessa ne kelvatkoon...
Julkaisupeleistä suosittelen Star Warsia ja Smash Brossia... Star Wars on paljon ainutlaatuisempi kuin kuvittelet ja Smash Bros. Melee on Must Have... Sitte viel äkolme lisäohjainta ja eiku yhden ruudun LANit käyntiin ja Smash Brossia yötä päivää...
Itse odotan Smash Brossin julkaisupäivään, ja jos kestää kärsimystä niin saatan odottaa jopa Starfoxiin asti... Epätodennäköistä... Itse ostan näistä julkaisupeleistä vain Smash Brossin, koska rahaa täytyy säästää muuhunkin...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor

Julkaisupeleistä suosittelen Star Warsia ja Smash Brossia... Star Wars on paljon ainutlaatuisempi kuin kuvittelet

Noita StarWars räiskintäpelejä on vain jo nähty niin monta..

Varmasti kauniistikuorrutettu.. Kunnes kääntävät senkin PClle..
Jollekkin ties mille 3D kortille.

Mario oli Ninendon yksin oikeus, jotain, mitä ei ole muilla ja se kiehtoo..

Mario64 oli aivan liikaa hypetetty,

No ei todellakaan ollut.
Otetaanpa nyt huomioon, ettei sen ilmestymisen aikoihin ollut vastaavaa peliä vielä nähty, millekään koneelle! Se oli jotain ainutlaatuista.

Vuosi-pari pelin ilmestymisen jälkeen kaikenmaailman jäljittelyjä ja apinointeja toki ilmestyi pilvin pimein. Mutta kaikki kunnia Nintendolle ja Mario64:lle miljoonien leukojen reväyttämisestä ja
runsaasta kuolanerityksestä silloin aikanaan. Alkuperäinen on aina alkuperäinen.

Mario64 oli aivan liikaa hypetetty

Minunkin on ehdottomasti pakko kommentoida tästä sen verran, että Mario 64 ei todellakaan IMO ollut ylihypetetty peli.. aivan mahtava 3D-tasoloikka ja paras alallaan vielä tänäkin päivänä. Minun mielestäni siis.

- Esa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw

Otetaanpa nyt huomioon, ettei sen ilmestymisen aikoihin ollut vastaavaa peliä vielä nähty, millekään koneelle! Se oli jotain ainutlaatuista.
No joo, itse hankein Nipan vasta 24.12.1999:( joten pelejä oli ehtinyt jonkin verran kertyä... Diddy Kong Racingin ja Goldeneyen hankkisin ekaksi ja sitten tuli lainailtua pelejä paljon... Banjo-Kazooie oli paras peli mitä olin koskaan pelannut, joten ostin sen heti. Mario 64 oli kokeiltu ja ostin senkin, mutta huomasin, että oli aika leimi peli... Peli oli aivan liian helppo, musiikki ei mitenkään iskenyt, tasosuunnittelu oli huonoa, huumori puuttuu ja kentät eivät ole yhteydessä toisiinsa... Ja unelmien täyttymys oli keväällä 2001, kun Rare lauko Banjo-Tooien ulos! No joo, kenttiin ei ollut enää kovin montaa ideaa joita ei olisi jo 'Kazooiessa käytetty, mutta muuten peli oli aivan uskomaton ja laittoi varsinkin Mario 64:n näyttämään turhalta...
Joo uskon että ilmestymisen aikoihin se oli erikoista, sehän oli maailman ensimmäinen oikea 3D-tasohyppely, mutta kun jotkut jaksavat väittää sitä vieläkin parhaimmaksi. Miksi? Ja Mariosta ei ole joihinkin parempiin peleihin matkittu mitään, paitsi ehkä Banjo-Kazooiehen se lumikentän iso lumiukko, joka oli paljon kekseliäämpi ja sopi paremmin tasoon koska se hyödynsi jo monia asioita...
Ja Mikalle vielä että Mario ei todellakaan ole ainoa Nipan hyvä yksinoikeus...
Sanonta "alkuperänen on aina alkuperänen" ei oikein päde. Joo, munki mielestä Pong on maailman paras suuntanäppäimiä käyttävä peli!!!!111:D

En ole itsekään huomannut GC:n julkaisupeleissä mitään "mullistavaa", eikä ole näillä näkymin tulossakaan mitään uutta. Mutta minulle on melkein ihan sama, että onko uutta vai vanhaa, kunhan peli on hyvin toteutettu.

No tuskin Nintendolta heruu Gc:lle mitään vanhaa, sen verran Nintendoa tunnen.

Jesh, taas pilkkua nysväämään, mutta eihän SSBm ole julkaisupeli, vaan se julkaistaan vasta kuun lopulla. Argh...niin pitkä aika cubeen, ja vielä lisää smashiin...mutta sitten ollaankin kiltisti hiljaa sisällä yhden neliön ja yhden suorakaiteen edessä koko kesä :D

Sanonta "alkuperänen on aina alkuperänen" ei oikein päde. Joo, munki mielestä Pong on maailman paras suuntanäppäimiä käyttävä peli!!!!111:D

Pätee pätee..
Sehän EI tarkoita, että alkuperäinen olisi aina välttämättä paras, vaan nimenomaan että alkuperäinen on aina se ensimmäinen, aito ja oikea, ja siitä minä ainakin nakkaan propsit. Jonkun pitää näyttää se suunta mitä muut lähtevät seuraamaan. Tai olisiko paremminkin, että joku lähtee eri suuntaan kuin muut ja toiset alkavat jäljittelemään. Miten vain.

Ja olihan Mario64:ssä paljon muutakin mitä genren peleissä on sittemmin lainailtu, mm. ohjausmekanismia on baitattu monessa myöhäisemmässä vastaavassa pelissä rankemmalla kädellä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Acidnator
Jesh, taas pilkkua nysväämään, mutta eihän SSBm ole julkaisupeli, vaan se julkaistaan vasta kuun lopulla. Argh...niin pitkä aika cubeen, ja vielä lisää smashiin...mutta sitten ollaankin kiltisti hiljaa sisällä yhden neliön ja yhden suorakaiteen edessä koko kesä :D

Voi jopa olla, että minulla on samanlaista toimintaa havaittavissa Super Smash Bros Meleen kanssa etenkin, jos nyt ostan nuo uhkaamani 4 ohjainta heti julkasussa..

- Esa

Voi jopa olla, että minulla on samanlaista toimintaa havaittavissa Super Smash Bros Meleen kanssa etenkin, jos nyt ostan nuo uhkaamani 4 ohjainta heti julkasussa..
Ei varmaan olla ainoat...mulle nyt riittää kun pääsee ees pelaamaan koneita vastaan (toivottavasti ne tosiaan on parantanu tekoälyä...kolmesta 9lv koneesta ei ole mitään vastusta), mutta kunhan joku muukin ostaa koneen ja kapuloita niin siitä se ilo vasta irtoaa. Pitää muuten varmaan perustaa meille SSB faneille oma topic...tosin on tuolla jo tuo SSB täyden kympin peli.

Viestin ydinasia taisi olla se, mitä Guutta GC tarjoaa minulle, kun itsellä on jo Dreamcast, sekä PS2. Aikoinaan oli myös N64.
Nämä uudelleen lämmitykset Crazy Taxeista eivät vain riitä.. Luigi ei ole Mario.. Tuntuu, ettei konsoleilla ole pitkään aikaan ollut jotain tiettyä julkaisupeliä, jonka takia itse laite olisi pakko saada.. N64llä oli Mario64.. Melkein unohdin.. :) Mutta Sonykin vehtasi GranTurismo kolmostaan uskomattoman pitkään.. Eivätkä pelkät puheet aina riitä.. Eli tahdon ihan konkreettisia pelejä ja tahdon niitä samalla, kun itse laitteenkin ostan.. Ei pelikone ole mikään sioitus tulevaisuuteen, sillä pitää heti pystyä pelaamaan.. (vaikka tottakai uuttakin tulee..) Playstationilla oli aikoinaan Ridge Racer ja Tekken.. Dreamcastilla Sonic Adventure ja Sega Rally.. N64llä Mario64.. (Ja muita lupaavia yksinoikeudella N64lle pelejä..).. PS2sella uudelleen lämmitettyjä Playstation pelejä.. ja monta monta lupausta.. Kyllähän se Metal Gerr jotain sieltä vielä joskus tulee... höpötystä.. GT3sta unohtamatta.. GameCubella taas ei tuntuisi oikein olevan yhtä todellista "tahtoo" nimikettä.. Kysymys kuuluu missä on Mario.. Luigi etsii ahkerasti vikkarin kanssa.. hoh.. X-box luottaa Halooseen.. ja minä en luota Microsoftiin, enkä periaatteesta osta Microsoftin pelikonsolia.. Monopoli alkaa jo riittää ja sitäkin pelaan mielummin lautapelinä. Project Gotham Racing kieltämättä lämmittäisi autopelifriikkiä.. Mutta kaipa sitä kohta odotetaan PS3sta.. Kun odotus alkaa ei sille taida tulla loppua.. Mutta ehkä jo tällöin meillä on Mario Sunshine.. niin jota sitäkin odotettiin.. Harmi vain, että odotukset ovat usein suurempia, kun itse lopputulos.. Ihmismieli vain on sellainen..

Ehkä palaan takaisin pelaamaan erän Jupiter Landeria tai Gorfia Vic20sellä.. Sillä ainakaan ei tarvitse odottaa enään mitään.. Roomakin on jo rakennettu aikoja sitten.. :)

Eiköhän historia ole todistanut, ettei julkaisupeleihin ole koskeminen. Ne ovat olleet lähes poikkeuksetta keskeneräisiä viritelmiä, jotka ovat unohtuneet hetkessä kun myöhemmille markkinoille on tullut laadukkaita julkaisuja. Nintendolla tosin on hyvä maine tämän asian suhteen Mario 64:llaan, se kuuluu varmasti N64:n parhaimpiin peleihin. Itse odotan ainakin Pikminiä ja julkaisupäivän peleistä Luigi's Mansion ei vaikuta ollenkaan pahalta. Jatkossa onkin tulossa sellainen liuta erikoisen kuuloisia pelejä, ettei paremmasta väliä.

Totuushan on se, että lähes poikkeuksetta joka koneen julkaisupelit ovat olleet sen luokan huttua, että oksat pois. N64:lläkin oli vain kaksi julkaisupeliä, mutta eivätpä ihmiset valittaneet, kun he vain saivat Marion.

Uskoisin, että kun GC julkaistaan Euroopassa yli 20:n pelin voimin, niin kyllä sieltä varmasti Mika73 & kumppanitkin tulevat löytämään ainakin yhden mieluisensa pelin.

- Esa

Julkaisupelejen pitäisi kuitenkin olla niin mullistavia, että ne saisivat ihmiset sioittamaan uuteen pelikoneeseen..

Moni muukin varmasti kysyy itseltään, mitä parempaa GC tarjoaa Dreamcastiin ja PS2seen verrattuna..

Minusta GClle pitäisi löytyä jotain uniikkia.. Nintendon omia pelejä, joita ei muille koneille saa. Ei uudelleen lämmitetyt vanhat pelit ainakaan minulle riitä..

Wave Race on tavallaan sitä vanhaa tuttua N64 kauraa.. ja Luigi taas eräänlainen välipala ennen "oikeaa" Mariota.

Pitäisi olla jotain uutta ja mullistavaa, todellinen syy käyttää taas rahaa uuteen pelikoneeseen.. En vain ole löytänyt sellaista hyvää syytä. Ehkäpä GameCube ja Mario Joulun viihdykkeeksi.. Siihenkin on vielä melkein vuosi aikaa.

Playstationilla oli aikoinaan Ridge Racer ja Tekken.. Dreamcastilla Sonic Adventure ja Sega Rally.. [/B]

Enpä sanoisi PSX:n Ridge Racerin tai DC:n Sega Rallyn olleen mitään ehdottomia must-have pelejä (noin yleisesti, aina löytyy tietenkin joku jolla on pakottava tarve hankkia).. molemmat olivat julkaisupeleille ominaisesti hieman hätäisiä ja tarjosivat niin kovin vähän, varsinkin kolikkopeleihin tottuneelle. Ja senkin nykivässä ja bugisessa muodossa.

Mutta. Jos sille linjalle lähdetään että nuo ovat pakko-saada-pelejä, niin sitten siihen kastiin voidaan erittäin hyvällä omallatunnolla liittää myös Wave Race: Blue Storm, joka on oikeastikin hyvä peli ja tarjoaa varmasti saman verran innovaatiota ja laatua kuin juuri mainitut kaksi autopeliä yhteensä.

Ja mitä GT3:seen tulee, olihan se huippupeli, mutta ei sekään minusta ollut mikään absoluuttinen must-have peli jota ilman ei suunnilleen voisi elää. Toisin kuin vaikkapa Mario64 aikoinaan (tuli vain päällimmäisenä mieleen, Nintendovihaajille sanottakoon että muiltakin koneilta löytyy varmasti esimerkkejä, en jaksa nyt vain miettiä sen pidempään). GT3 menee paremminkin samaan kastiin Super Smash Bros. Meleen kanssa - hemmetin hyviä pelejä, hiottuja ja kiillotettuja ja hoitavat hommansa täydellisesti, mutta eivät lopulta kuitenkaan muuta maailmaa tai ihmisten käsitystä pelaamisesta tms.

Olen periaatteessa samaa mieltä, ettei GameCube tarjoa samanlaista uutta pelaajalle kuin N64 aikoinaan. Mutta ei tarjoa PS2 tai Xboxikaan. Ennemminkin loikka N64:stä GameCubeen on samanlainen kuin hyppy NES:istä SNES:iin aikoinaan - kaikki on vain tehty hienommin, paremmin ja suuremmassa mittakaavassa. Mutta tärkeintähän pelaamisessa loppujen lopuksi on hauskuus, ja sitä kyllä löytyy GC-peleistä riittämiin. Innovatiivisuuttakin löytyy, kokeile vaikka Pikminiä tai Super Monkey Ballia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw

Pätee pätee..
Sehän EI tarkoita, että alkuperäinen olisi aina välttämättä paras, vaan nimenomaan että alkuperäinen on aina se ensimmäinen, aito ja oikea, ja siitä minä ainakin nakkaan propsit. Jonkun pitää näyttää se suunta mitä muut lähtevät seuraamaan. Tai olisiko paremminkin, että joku lähtee eri suuntaan kuin muut ja toiset alkavat jäljittelemään. Miten vain.
No joo mutta kyllä Pong on ehdottomin suuntiksia käyttävä peli. Vuosi-pari pelin ilmestymisen jälkeen kaikenmaailman jäljittelyjä ja apinointeja toki ilmestyi pilvin pimein. Mutta kaikki kunnia Pongille ja sen tekijälle miljoonien leukojen reväyttämisestä ja runsaasta kuolanerityksestä silloin aikanaan. Alkuperäinen on aina alkuperäinen. Sehän EI tarkoita, että alkuperäinen olisi aina välttämättä paras, vaan nimenomaan että alkuperäinen on aina se ensimmäinen, aito ja oikea, ja siitä minä ainakin nakkaan propsit. Jonkun pitää näyttää se suunta mitä muut lähtevät seuraamaan. Tai olisiko paremminkin, että joku lähtee eri suuntaan kuin muut ja toiset alkavat jäljittelemään. Miten vain:rolleyes:

Nojoo.. voi kai sen noinkin ajatella jos oikein vääristyneen mielen omistaa. Meillä vaan on hieman eri käsitykset asiasta, tuntuu että viet idean ehkä "vähän" liian äärimmäisyyksiin :D

Ylös Bottom