Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Red River [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Cobretti

New Member
Peli: Operation Flashpoint: Red River
Kehittäjä: Codemasters
Julkaisija: Codemasters
Alustat: PS3, 360, PC
Genre: Taktinen sota/FPS
Ilmestyy: 2011
Muuta: Mukana 4 pelaajan co-op (kampanja) + MP

Wiki: Operation Flashpoint: Red River - Wikipedia, the free encyclopedia

Sarjan aiemmat pelit: "Operation Flashpoint: Cold War Crisis" (PC, Xbox - 2001/2005), "Operation Flashpoint: Dragon Rising" (PS3, 360, PC - 2009)

Kuvaus: "Red River" sijoittuu Tajikistaniin jossain lähitulevaisuudessa. Siellä Afghanistanissa taistelleet amerikkalaiset sotilaat kohtaavat sekä kiinalaisia joukkoa (PLA of China) että alueen kapinallisia OF-sarjalle tyypilliseen taktiseen tyyliin: Omia joukkoja käskytetään, kuolema korjaa ramboilijat nopeasti ja pelaaminen on muutenkin realistisempaa.

Hands-on:
Operation Flashpoint: Red River Hands On - Page 1 | Eurogamer.net
This Operation Flashpoint Will Make Fans See Red - PlayStation 3 Preview at IGN
Operation Flashpoint: Red River Hands-On - PC Previews at GameSpot

Eka trailer:
YouTube - Operation Flashpoint: Red River - First Gameplay Video "The Stage is Set" (HD)!

**

Niin, Dragon Risingissa oli tiettyjä selkeitä puutteita (mm. monimutkainen käskytys) ja grafiikka ei häikäissyt, mutta jotain kummaa vetoa siinä oli.. Ainakin itse olen tästä "jatko-osasta" kovasti kiinnostunut.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PSN Hype]

Dragon Rising oli ihan kelpo peli, joskin hc-vaikeusasteella taisi jäädä tehtävään nro 9.Ei vain hermot enää kestänyt, kun vihollisen tykitystä tulee jatkuvasti niskaan, eikä sitä ainakaan oman tutkimuksen perusteella voinut mitenkään vältää, ei auttanut metsään meno tai mikään. Muutoin kuitenkin hyvä peli. Josko tätäkin sitten tulisi pelattua joskus.

Aavistuksen harmitti myös DR:ssä tykistön ja pommitusten "tilaaminen". Se, että vain tähdätään jonnekin ja ampu tulee millään tavalla koordinaatteja katsomatta, ei oikein muistuttanut sitä mitä itse jouduin vuoden tekemään. Toki täytyy yksinkertaistaa peliin, mutta esimerkiksi se, että nämä tilattaisiin kartalta katsoen, olisi jo huomattavasti toimivampi ja realistisempi ratkaisu. Tai sitten Setä Samulin poikien varustus on vain huomattavasti parempaa kuin mitä meidän isänmaalla on tarjota.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PSN Hype]

Kylläpä kuumottaa tämä videon kahteleminen, ostoon menee hetimiten. Dragon Risingissa hieman häiritsi se, miten tarkkoja viholliset "muka" on. Mutta avoin maasto, kavereiden käskyttäminen, ja toivottavasti äänimaailma olisi edes pikkasen niinkuin Battlefield2 niin hyvää riittää!! Odotellaan. :)

YouTube - Operation Flashpoint: Red River Damien Knox Bio Trailer
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

Operation Flashpoint - Dragon Rising oli kaikesta kritiikistä huolimatta erinomainen peli. Toivotaan että Codematers ei ole alkanut muuttamaan peliä liikaa arcade suuntaan. Helpoimpia vaikeusasteita pari lisää niin COD pelaajatkin löytää tämän "sota simulaattorin". OFP-DR oli helpoimmallakin ehkä liian vaikea monelle. Toinen kompastuskivi oli monimutkaiset kontrollit, OFP-RV toiveena edes vaihtoehtoisia kontrolleja mikäli nappien vapaa muokkaus on liikaa pyydetty.

Loisto settiä tulossa silti, ainut mikä trailereissa ei innosta on aavikkosota. Kyliä keskellä ei mitään. Rajallisesti suojaa tetsata ja maastosta ei saa kovin näyttävä visuaalisesti. Ehkä jopa taktinen graafinen veto niin saavat frame raten sujuvaksi vrt. maasto jossa esim. paljon puustoa.
 
Red riveriä odotellessa olen lämmittänyt uudestaan edellistä osaa,mukavaa mättöä varsinkin verkossa,mutta vai co-opia noi versus moodit oli ihan hirveetä roskaa. Imho

Isot on odotukset tälle versiolle. Trailereiden perusteella parannuksia on tullut, varsinkin field-kit näyttää tulevan käyttöön pelkästään x:ää painamalla.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

Operation Flashpoint - Dragon Rising oli kaikesta kritiikistä huolimatta erinomainen peli. Toivotaan että Codematers ei ole alkanut muuttamaan peliä liikaa arcade suuntaan. Helpoimpia vaikeusasteita pari lisää niin COD pelaajatkin löytää tämän "sota simulaattorin". OFP-DR oli helpoimmallakin ehkä liian vaikea monelle. Toinen kompastuskivi oli monimutkaiset kontrollit, OFP-RV toiveena edes vaihtoehtoisia kontrolleja mikäli nappien vapaa muokkaus on liikaa pyydetty.

Pelit/Pelaaja -lehden ennakossa muistaakseni pelintekijät juuri sanoivat pelin olevan edeltäjään helpompi etenkin näppäinten/komentojen osalta. Itse toivoisin etenkin ilmaiskujen/tykistön tilaamiseen vähän enemmän realismia, eikä vain hatusta heitettyjä 10m tarkkuudella olevia koordinaatteja. Sisäinen tulenjohtaja kaipaa kartalla leikkimistä!
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PSN Hype]

Ärsyttää noi vihreät laser ammukset. :mad:

On joo aika star wars meininkiä... Muistaakseni kaikissa flashpointeissa valojuovat on vihreitä vai muistanko väärin? Onko vihreitä valojuovaluoteja IRL olemassakaan? Mä olen nänyt livenä vaan punaisia.

Pelistä sen verran, että ostoonhan tämä menee. Dragon rising oli vallan hyvä yksinpelinä, verkkopeli oli ihan turhake. Toivottavasti sitä puolta on kovasti parannettu.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

Mitään sen kummempaa verkkopeliähän tästä ei löydy, kuin se co-op. Omasta mielestäni "Operation Flashpoint" nimen voisi poistaa kokonaan ja pitää ainoastaan tuon Red River nimen, koska mitään OPF meininkiä tästä ei löydä. Tietysti saahan sillä pelkällä nimelläkin jo enemmän ostajia, kuin pelkällä RR:llä. Muutenkin on peliä viety arcademaisempaan suuntaan, jolla sitten houkutellaan COD pelaajia. Ei kovin korkeat ole fiilikset, mutta kaipa tämäkin tulee sotapelien ystävänä ostettua.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

DR:n co-opit olivat hyvää viihdettä ja olihan yksinpelikin ihan jees. Yksinpelissä kyllä potutti kaksi asiaa joille toivon korjausta tähän uutukaiseen.
Ensimmäinen asia on välimatkat. Ei se kovin maukkaalle maistu tarpoa 15 minuuttia vailla mitään actionia. Koiran vieminen lenkillekin on jännempää.
Toinen asia on ajoneuvot. Ajettavuus jeepillä oli jotain niin hirveää ettei vastaavaa tule mieleen. Hyvin usein se tuli ajettua johonkin louhikkoon jumiin ja sitte taas käveltiin.
Bugejakin oli ihan mukavasti tossa edellisessä joten julkaisuhankinta tää uusi viritys ei tule olemaan. Pitää harkita jos kentältä kuuluu hyvää, tällainen simulaattorimainen peli tuo hyvää vaihtelua perus räiskinnöille. Pidetään peukkuja että onnistuu yllättämään.
 
Nyt on muutoman kerran yksin peliä testattu,joitain huomioita mitä tuli mieleen.
Hardcore on ainoa vaikeustaso jolla tätä pystyy pelaamaan. Avustukset blokkaavat viholliset näkyvistä, hirvittävän kokoinen punainen nuoli peittää viholliset täysin.
Näppäimet ovat muutuneet viime osasta,ammuin alkuun omia joka kerta kun pyysin paikkaamaan haavoja. No parannus joka tapauksessa.
Omien tekoäly on jäänyt viime osaan, palloilee suurimman osan ajasta edessä: joko seisoo aivan takana ettet voi väistää tulitusta tai ilmestyy vastakkaisesta ovesta kun vyörytät rakennusta. (hardcore tasolla et näe omien päällä tunnuksia)
Mutta loppujen lopuksi hommasin tämän pelkästään nettipelejä varten että aika näyttää millainen kokemus tämä peli on.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

)
Mutta loppujen lopuksi hommasin tämän pelkästään nettipelejä varten että aika näyttää millainen kokemus tämä peli on.

Aika köyhä, koska ainoana verkkopelimuotona lienee co-op.

Tilasin tän konsolinetistä ja oli lähetetty jo, muttei ehtinyt torstaiksi. Harmittaa, tätä olis ollut kiva spelailla kun toi netwörk on alhaalla...
 
Köyhää?, no se on ihan siitä kiinni mitä hakee peliltä. Luin boxin puolelta arvosteluja pelistä ja joku taho kehui co-oppia neljän kaverin kanssa pelatessa parhaaksi fps mitä tällähetkellä saatavilla.
Nyt kun on taas hieman enemmän päässyt sisään peliin,se tuntuu paranevan kokoajan. Tiimin arsenaalia voi ennen keikkaa modata, alkuun on vain yksi pääase ja pistoolin. Mutta parin peli session jälkeen voit jo ottaa sniperin + rynkyn kainaloon ja painua kentälle. Huomattava parannus edelliseen versioon.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

Pelasin yksinpelin läpi ja tykkäsin. Parantunut verrattuna Dragon Risingin bugi-sekoiluun. Taistelemaankin pääsee nopeasti itse pelissä mutta ennen peliä joutuu odottelemaan. Tuo taisteluun siirtyminen ja siinä odottelu oli minulle oikeastaan ainoa todella ärsyttävä piirre. Taisteluun edetään yleensä Hummerilla ja silloin joutuu kuuntelemaan piiitkät pätkät ärsyttäviä jorinoita. Näitä ei käsittääkseni voi skipata. Hahmonkehitys toi ainakin minulle intoa pelata tätä uudestaan erilaisella taistelijalla.

Co-Op tuntuu todella helmeltä, taktisemmalta kuin moni muu peli yhteensä. Voi pelata kampanjaa sekä esim. monia co-opille räätälöityjä tehtäviä kamujen kera.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

Huikee peli! Edelleenkään peli ei ole mitenkään verrattavissa alkuperäiseen FlashPointiin, mutta siltikin peli toimii ainakin itselleni. Taisteluun siirtymisistä plussaa, koska pidän enemmän siitä että taisteluun todellakin mennään pitkät matkat hummerin kyydissä, eikä spawnata suoraan vihollisen varpaille niinkuin muissa sotapeleissä. Toki Hummerin kyydissä joutuu kuuntelemaan ärsyttävän ryhmänjohtajan jorinoita., joten nämä tehtävän priiffaukset olisi voinut toteuttaa paremminkin. Vaikkakin oikea taistelun kokenut U.S Marine oli mukana tekemässä näitä keskusteluja peliin. Enemmän taktisuutta ja realistisuutta siltikin toivon tulevaisuuden sotapeleihin. Tietysti ARMA-sarja on olemassa, mutta tarkoitan nyt konsoleita.

Edit. Täytyy vielä laitaa sekin, että peli meneekin heti aivan pelkäksi räiskimiseksi alkutehtävien jälkeen. Tuntuu, että tässä on nyt 4 jenkkiläistä merijalkaväen miestä vastaan koko PLA- armeija. Ei kiva. Vaikeus astetta saadaan lisää, kun spawnataan vihollisia niin pirusti ympärille. Tykkäsin juurikin siitä, että todellakin kuuluit siihen isoon ryhmään ja oli talojen tyhjennystä, pommiryhmän suojausta ja convoyn saatto tehtäviä.

Mitenkäs muuten toimii tuo "upgrade/hahmonkehitys" hommeli? Eli kun vaikka saa ne palkit täyteen jokaiseen sarakkeeseen niin tuleeko omasta ukkelista kaiken voittava supersotilas?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

Erinomainen! Just sopivasti fps/taktista räiskintää. Eikä noi siirtymät pahoja oo, onpahan sitä latausaikojen aikojen aikana pyörivää mitä nyt pelinhenkeen sattuvaa symbolia jo tarpeeksi kateltu... joten plussaa kyl siit. Kunnon Semper Fi läppää. Mitä pelin taktiseen osuuteen tulee, niin jos noi komennot sais viel antaa Socom alkuaikojen tyyliin mikillä se olis rautaa. Ei tarviis sählää nappiyhdistelmien viidakos ja tulis oikean komentamisen tuntua. No kaikkee ei voi saada. Hieno peli. Kunhan PSN toimii, niin sit co-op invii :)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

Tämä peli kyllä toimii! Aivan loistavaa viihdettä ja monia edellisen pelin harmituksia muutettu parempaan päin.

-Komento ruusu on paljon helpompi käyttää edelliseen osaan verrattuna. Ei tarvitse enää muistaa mitä mistäkin suunnasta löytyy kun heti R2:sta painamalla näkee kaikki vaihtoehdot jotka sillä hetkellä on käytettävissä.

-Kamppanja ja sen tarina. Ei mitään ramboilua vaan ihan yksinkertaisia tehtäviä jotka saa ihan rauhassa suorittaa parhaaksi katsomallaan tyylillä ja parhaaksi katsomallaan nopeudella. Tälläisiä ne saisi muutkin tehdä. Tälläiset kamppanjat on noin sata kertaa mielenkiintoisempia kuin perus putkijuoksut ADHD vauhdilla, pimeästä sikiäviä vihuja vastaan.

-Botit ehkä asteen fiksumpia kuin edellisessä osassa. En ainakaan saanut harmaita hiuksia niitten kanssa niin paljon kuin Dragon risingissa.

-Luokkien kehittäminen ja valinnan vapaus millä luokalla pelaa on kanssa mielestäni iso parannus. Se on kanssa hyvä uudistus että kaikki mitä olet avannut itsellesi saat laitettua myös ryhmässä olevien bottien käyttöön. (aseet,perkit ja tähtäimet)

-Näppäimet on nyt paljon loogisemmat ja toimivammat. Siitä iso kiitos. Dragon risingissa näppäinkuviot oli niin syvältä.

Ittellä ei ole oikeastaan vielä mitään negetiivista sanottavaa pelistä. Se on juuri sitä mitä on tilattukkin. Siirtymiset ei ole itteä rassannut missään vaiheessa, alkuperäsessä OFP:ssa oli välillä niin pitkiä siirtymiä ettei edes Dragon risingin siirtymiset tuntuneet enää miltään.

Lisäksi ne lisätehtävät tuntui varsin mielenkiintoisilta cooppeja ajatellen. Toivottavasti niitä saadaan DLC:nä paljon lisää.

Pistin pelin "jäähylle" odottelemaan PSN:n ylösnousemusta jotta kaikkea ei olisi avattu ja hierottu ennen kun pääsee pelaamaan cooppeja. Niistä tulee niin loistavia sessioita...
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Red River [PS3 Hype]

Flashpointissa on hienointa tilanteen hahmottaminen. Vihollisia on 360 astetta ympärillä eikä missään putkessa jossa joutuu lahtaamaan kaikki mikä eteen tulee. Normal tasolla näkee vielä kompanssista vihollisten sijainnit ja etäisyydet mutta hardcorella tilanne muuttuu täysin kun team member huutaa radioon "rifleman 75 meters southeast", todellakin heti tehtävän alussa joutuu hahmottamaan ilmansuunnat ja tehtävän edetessä painamaan mieleen rakennuksia, maastoa jne jotta tilanteeseen osaa reagoida. HC:lla peliin tulee mukaan uusi aisti ja itseasiassa on yllättävää kuinka paljon paremmin peliin keskittyy ja tilannetta ajattelee paremmin kun jatkuvasti joutuu keskittymään kaikkeen mitä ympärillä tapahtuu ilman pelin avustuksia. Alkuun hardcore tuntui dragon risingissa mahdottomalta mutta lopulta hardcore oli ainut jolla peliä haluaa edes pelata.

Selkeä parannus tämä on Dragon Risingiin. Kontrollit huomattavasti toimivammat ja uudet peli moodit myös tuntuu toimivan pisteytyksineen. DLC kontenttia varmasti tulossa. CO-OP pitää vielä testata kun PSN herää taas eloon. Headset tuli jo hankittua.
 
Ylös Bottom