Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pahan yhteys / "tähtien" perusteet

kuolemanpelko70

New Member
Aluksi, hyvä arvostelu hyvästä leffasta, oikein hyvästä leffasta. Vaan sitä olen ennekin ihmetellyt ja taas hiukan ihmettelen että miten tuon DVD kokonais tähdet koostuu ?! Suomi lätyn extrat kuten mainittiinkin ovat surkeat (itse omistan R2 Tartanin tupla kiekon - suosittelen) eikä ole mm dts:ää ja silti se sai tähtiä 4/5:stä eli huiput ? Minusta outoa, vaikka äänet ja kuva olisikin huippulaatua. Mielestäni pari kommentti raitaa, poistetut kohtaukset, dts, making of jne jne on enemmän kuin vain yhden tähden arvoiset. Sanoisin ääni yksi, bonukset toinen ... vaan tämä on tällaisen karvalakki harrastajan mielipide...

ps olin löytävinäni pienen spoilerin yhteenvedosta jos tarkasti tulee ...

Vastaus: Pahan yhteys / "tähtien" perusteet

FilmiFINin arvostelijoilla kaikilla on hieman erilainen tapa käsitellä tuota DVD:n arvosanaa. Itse laitan huomattavasti enemmän painoarvoa kuvalle ja äänelle, kuin lisämateriaaleille, vaikka tärkeitä ovatkin. Esim. vaikka julkaisu sisältäisi 6 levyä lisämateriaalia, mutta itse kuva olisi mustaa ja ääntä ei olisi ollenkaan (pois lukien äänettömät elokuvat), niin ei levylle viittä tähteä voi antaa. Sen verta olet kuitenkin perusteluissa oikeassa, että kokonaisarvosta joutaa puolikkaan pisteen tiputtamaan extrattomuuden takia.

Äänet ovat huippuluokkaa joten miksi siitä sakottaa turhaan, vaikka hyvä(?) dts-raita puuttuisikin? Kyllä tuo DD5.1 rokkaa ihan 4/5 edestä. Ei hyvään tarvita aina DTS-raitaa.

Eli lyhykäisesti: Elokuva = Elokuvan arvosana.
DVD = Julkaisun kuvan, äänen ja lisämateriaalin "keskiarvo". Painoarvo kullakin arvioijalla hieman eri.

Spoilimisesta en oikein keksi muuta kuin seuraavan:

Mielisairaalasta toipuneiden sisarusten kotiin palaaminen ilkeän äitipuolensa tykö sekoittaa niin lasten kuin katsojienkin pään.

Tarkoitatko tuota boldattua kohtausta? Itse ihan tarkoituksenmukaisesti jätin arvostelussa mainitsematta kaikki plot-twistit, sillä niin kulman takaa ne itselleni tuli. Mielestäni tuo nyt ei kovin järkyttävästi spoilaa mitään, mutta voisi kai tuonkin muuttaa hieman toisenlaiseksi

Kiitoksia palautteesta.

-Pjork

Kiitoksia selvennyksestä, totta kukin, pamplaa tyylillään eikä se määrä vaan laatu. Henk. koht. satuin pitämään ohjaajan kommettin raidasta vaikka sitä "joutuukin" seuraamaan txt:stä. Spoilerista, tarkoitin lähinnä tuota koko lausetta - olihan alussa (suht. pitkään) pimennosta mistä oltiin tulossa ja mikä historia tytöillä oli takanaan...mielestäni.

kuolemanpelko70 sanoi:
Spoilerista, tarkoitin lähinnä tuota koko lausetta - olihan alussa (suht. pitkään) pimennosta mistä oltiin tulossa ja mikä historia tytöillä oli takanaan...mielestäni.

Jos lukaiset ensimmäisen kappaleen elokuva-osiosta uusiksi, niin tuo sama asia kerrotaan jo melkein ensimmäisessä lauseessa. Se on kyllä totta, että itse elokuvassa ei tuota suoraan sanota.

-Pjork

Ylös Bottom