Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paljonko pelaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pibe

KonsoliFIN Turnausisäntä<br>Jäsen / [zD]
Itselläni on jotenkin käsitys, että täällä moni ei edes pelaa pelejä. En tiedä mistä mielikuva on tullut, sellainen minulla vaan on.

Eli, haluaisin tietää minkä verran ostat pelejä ja oikeasti pelaat niitä?

Itse ostan pelejä aika paljon ja pelaan melkeinpä päivittäin joitakin tunteja. Sekä yksinpelejä, että moninpelejä. Ostetuista peleistä moni jää kyllä pelaamatta, koska olen aika vaativa pelien suhteen. Jos yksi asia käy ärsyttämään pelissä, jää se luultavasti hyllyyn.

Tämän takia ostankin melkeinpä kaikki uudet koneet mitä markkinoille tulee, että löytyy niitä helmipelejä joita pelailla.

Vastaus: Paljonko pelaat?

Pelaan melko kausiluontoisesti. En läheskään päivittäin, vain silloin kun käsissäni on uusi (ei tarkoita juuri ilmestynyttä, vaan juuri ostettua) ja kiinnostava peli. Ostan pelejä melko harvoin, yleensä odotan että hinta tippuu, tai löydän pelin halvalla joko huutonetistä tai ebaysta. Aika paljon olen kuitenkin pelannut tiettyjä pelejä useammankin kerran läpi. Seuraava varsinainen pelauskauteni taitaa osua Wiin julkaisuun.

Pelaaminen on rajoittunut parin viime vuoden sisällä satunnaisiin Pro Evo matseihin PS2:lla viikonloppuisin kavereiden kanssa ja PC:llä Enemy Territory: TC:E:tä tullut joskus väännettyä, mutta aika harvoin. Pelejä olen ostanut viimeisen vuoden sisällä lähinnä edellisen Pro Evon ja kohta olisi tarkoitus päivittää taas seuraavaan. Silloin tällöin olen saattanut pelata ehkä tunnin erissä Cubea tai PS2:ta, mutta nämäkin kerrat ovat nykyään todella harvinaisia. Mutta elän siinä toivossa, että Wii tulee muuttamaan tilanteen ja innostukseni pelaamista kohtaan lähtee taas nousuun. Ja kyllä tuo PS3:kin tulee jossain vaiheessa Wiin kaveriksi hankittua. Toisaalta kiinnostus pelialaa kohtaan ns. informatiivisessa mielessä ei ole hävinnyt minnekään, vaikka itse pelaaminen onkin vähentynyt huimasti.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Aika kausiluontoista on minun pelaamiseni. Jotain konetta tulee vähän kokeiltua melkein päivittäin mutta sellaiset oikeat pelisessiot rajoittuvat viikonloppuihin. Enimmäkseen tällä hetkellä tulee pelailtua duunista raahaamiani promoja kokeilumielessä eli ei kovinkaan laadukasta kamaa. Wiille on ladattu kovat odotukset ja uskonkin pelaavani taas enemmän joulukuun 8. jälkeen.

Kausiluontoista se on täälläkin, kun nykyään ei ole aina aikaa ja ennen kaikkea halua uppoutua peleihin tuntikausiksi. Pelejä ostan suhteellisen usein (tosin nyt on ollut hiljaista, kiitos XO:n surkean tarjonnan, enkä vanhempien koneiden julkaisuja enää edes seuraa), mutta useimmiten ne jäävät hyllyyn pölyttymään, koska ne eivät yksinkertaisesti ole kiinnostavia.
Yhä enemmän olen huomannut palaavani vanhojen pelien pariin, kuten vanhojen Super Marioiden jne. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että ne ovat pelimekaniikaltaan yksinkertaisia ja niitä voi pelata kerrallaan 15-45 minsaa sekä ne ovat yksinkertaisesti hauskoja, väkivallattomia ja ilman turhaa teiniangstisynkistelyä (joka voisi pikkuhiljaa jäädä sinne, minne se oikeasti kuuluukin, eli 90-luvulle).
Joskus pelaamisessa saattaa olla viikonkin tauko ja useiten asia tulee hoidettua perjantai- tai lauantai-iltoina kavereiden kanssa ja silloinkin tulee lähinnä pelattua Haloa, PGR3:a ja PDZ:a tai sitten jotain retroa. Final Fantasy VIII:a olen jonkin verran pelaillut viime aikoina, mutta kiinnostus sitäkin kohtaan on alkanut vähitellen hiipumaan. Itse asiassa kiinnostus koko pelaamista kohtaan on alkanut hiipua juuri pelien itsensä vuoksi ja Wii tulee olemaan minulle se viimeinen hankinta, kävi miten kävi.

Melko paljon. Koulusta kotiin tullessani napsautan XO:n päälle ja Live-pelaaminen voi alkaa. Suomalainen GRAW tai Halo 2 servu löytyy lähes aina, ja sinne sitten pelailemaan. Monesti vietän aikaa Livessä useita tunteja, enkä välttämättä edes huomaa sitä. XO:n yksinpelitarjonta on tällä hetkellä aika kuivahkoa, kaikki kiinnostavat ja vähemmän kiinnostavat pelit on tahkottu läpi. Onneksi tulevaisuudessa kiinnostavia pelejä tulee niin paljon ettei aika edes riitä kaikkien pelaamiseen. :rolleyes:

Kuten Pibe, ostan yleensä kaikki pelikonsolit etten joudu missaamaan yhtäkään loistopeliä. Kallista se on, mutta kyllä rakkaaseen harrastukseen liikenee aina rahaa :)

Päivästä ja kiireistä riippuen 1-6 tuntia.

Playstation 2:sta, joskus PC:llä, mutta harvemmin.

Viimeksi ostin PES5:n kesäkuussa MM-kisojen alkaessa fiilistä kohottamaan. Sitä ennen CS: Sourcen helmikuussa ja sitä ennen Battlefield 2:n vuosi sitten. Joten aika harvoin tulee peljä osteltua. Counteria on tullut eniten pelattua, satunnaisesti kavereitten kanssa PES:iä ja Gran Turismo 4:sta. Battlefieldia en ole aikoihin pelannut, voisi sen asentaa taas joksus. ...ehkä sitten joululomalla. :)

Pibe; pelaat "joitakin tunteja päivittäin"? Täytyy sanoa että oisipa mahdollista...Mutta ne uusimmat ja parhaat pelit hommaan kyllä heti. Kuin myös PS3 vaikka tiedän ettei sillekkään paljoa aikaa jää.

Kyllähän tuota tulee melkein joka päivä ainakin jonkin verran pelattua. Vähentynyt on kyllä pelaaminen nykyään, kun on tullut muita harrastuksia ja opiskelu. 1-8 tuntia päivässä. Keskimäärin varmaankin sen 2-4.

Joskus enemmän, joskus vähemmän. Pelaaminen on jonkin verran häventynyt, ja tulee enään pelattua muutamia pelejä. Aloin taas God Of Waria pelaamaan, joka on innostanut yllättävän paljon. Day Of Defeatin Source versiota tulee silloin tällöin pelailtua. Noh, eiköhän jouluna taas tuo pelimäärä vähän nouse..

Kyllä tulee yleensä pelattua pari tuntia päivässä keskimäärin. Pelejä ostan aina kun on mahdollista tai kun on rahaa.

Yleensä kerralla 30min - 1,5h. Kun pelaan paljon kertoja on 3-4krt viikko, normaalisti 3-8krt kuukaus, ja joskus on kuukausia ettei tule pelattua. Nyt gears of war on saanut pelaamaan, ja jatkossa forza 2 kun ilmestyy....

1-2 tuntia päivässa,joka viikonpäivä ellei ole kiireitä.

Jos pelaan niin sitten pelaan kunnolla, 6h lauantaina ei ole mitenkään ihmeellistä. Varsinkin kun ulkonakin on perc sää. Joskus taas en pelaa ollenkaan, silloin koodataan ;)

Nykyään pelaaminen on PS2:lla tipahtanut melkein vaivaiseen 1h / viikko.. Joskus ei edes sitäkään..
Syy on hyvinkin yksinkertainen, PS2:lla ei enää ole hauskaa pelata kun on katsellut liikaa next-gen videoita :D Veikkaan että pelaamiseni pysyy myös hyvin vähäisenä PS3 launchiin asti, sen jälkeen ei pariin yöhön nukutakkaan :D

Tulee itseasiassa paljon enemmän vain maleskeltua koneella kuin pelattua. Esim. muilla foorumeilla jne.

Ehkä sellaset pari tuntia viikossa, yleensä PES:iä. Ehkä joululomalla tulee vähä enemmän tunteja, mutta enpä usko, että toi tulee mitenkää erikoisesti muuttumaan.

Riippuu pelistä ja päivästä. Nyt tulee Oblivionia pelattua vähintään 4h päivässä. Ja MotorStormin pelaamiset siihen päälle.

Ylös Bottom