Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras FPS Xboxille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuhaS14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

JuhaS14

New Member
Jees, eli mikäs on paras FPS-peli Xboxille, jos vaatimuksena ovat nämä:

-Oikeat ihmiset (ei mitään avaruusskeidaa).
-Realistiset aseet (ei mitään multiplasma-aseita siis)
-Online-peli mutta mahdollisuus myös pelata splitatulla ruudulla

Eli jotain America's Armyn tapaista olis siis haussa, mikää CS-tyylinen "ammu vähän sinne päin ja miljoona kertaa päähän" ei siis tule kysymykseen.

Vastaus: Paras FTP Xboxille?

Ghost Recon 2

EDIT: otin vapauden korjata otsikkoa. (eli puhumme FPS:stä, ei FTP:stä, joka on ihan eri ja asiaan muutenkin kuulumaton juttu)

Vastaus: Paras FTP Xboxille?

Halo2

Sarine sanoi:
Onko FPS? Mutta ainoa peli joka täyttää nuo ehdot, tai no jos GR2:n kelpaa niin sitten myös Full Spectrum Warrior.

GR2 on kuvattu kolmannesta persoonasta eli 3rd person shoot. Full Spectrum Warrior taas on enemmän strategiaa kun fps:ää...

Vastaus: Paras FPS Xboxille?

Ghost Recon 2sta voi pelata myös First Person kulmasta. Sen saa itse valita. Itsekin suosittelen Ghost Recon 2sta tai sitten Rainbow Six 3sta (Black Arrowia). (Split Screenistä en ole varma). Full Spectrum Warrior ei ole FPS peli kyllä millään mittatikulla katsottuna. Puhdasta sotastrategiaa.

Itse en RS3:BA:ta maininnut, koska se on kuitenkin CloseQuarter-taistelua eli tulitaistelut käydään enimmäkseen n 10 metrin etäisyydeltä tai alle erinäisissä ahtaissa tiloissa, kuten rakennusten sisällä tai kapeilla kujilla jne. Käsitin että tässä haettiin enemmän taistelemista avoimissa ympäristöissä, kuten America's Army. Tietenkin jos aihe kiinnostaa niin mainio valinta sekin. Halpakin on.

Tosiaan, Ghost Recon 2:sta voi halutessaan pelata FPS:nä, mutta jos haluaa aivan ehdottomasti FPS-pelin ilman vaihtoehtoista "hartiakameraa" niin onhan tietysti Ghost Recon ja Ghost Recon: Island Thunder, joissa kyseistä mahdollisuutta ei ole.

NIPOEDIT: ;) ja edes Full Spectrum Warrior ei ole minkäänlaista strategiaa, vaan taktiikkaa. (tosin niin on myös Ghost Reconit ja RS3 omalla tavallaan)

Yargo sanoi:
Itse en RS3:BA:ta maininnut, koska se on kuitenkin CloseQuarter-taistelua eli tulitaistelut käydään enimmäkseen n 10 metrin etäisyydeltä tai alle erinäisissä ahtaissa tiloissa, kuten rakennusten sisällä tai kapeilla kujilla jne. Käsitin että tässä haettiin enemmän taistelemista avoimissa ympäristöissä, kuten America's Army. Tietenkin jos aihe kiinnostaa niin mainio valinta sekin. Halpakin on.

Tosiaan, Ghost Recon 2:sta voi halutessaan pelata FPS:nä, mutta jos haluaa aivan ehdottomasti FPS-pelin ilman vaihtoehtoista "hartiakameraa" niin onhan tietysti Ghost Recon ja Ghost Recon: Island Thunder, joissa kyseistä mahdollisuutta ei ole.

NIPOEDIT: ;) ja edes Full Spectrum Warrior ei ole minkäänlaista strategiaa, vaan taktiikkaa. (tosin niin on myös Ghost Reconit ja RS3 omalla tavallaan)

Juuh, enhän mä mitään FTP:tä tarkoittanut vaan FPS, ajatusvirhe =)

Oonko käsittänyt _ihan_ väärin, kun oon käsittänyt ettei tossa Full Spectrum Warriorissa pääse itse ampumaan vaan se on pelkää käskyttämistä? Jos näin ei ole niin toihan kuullostaa sitten loistokkaalta.

Etsin nimenomaan suhteellisen realististista vaihtoehtoa, ilmeisesti tuo GR2 ja RS3 olisivat tuon Spectrumin ohella parhaat vaihtoehdot.

Viimeksi muokannut moderaattori:

JuhaS14 sanoi:
Oonko käsittänyt _ihan_ väärin, kun oon käsittänyt ettei tossa Full Spectrum Warriorissa pääse itse ampumaan vaan se on pelkää käskyttämistä? Jos näin on niin toihan kuullostaa sitten loistokkaalta.

Olet käsittänyt täysin oikein. Eli sitä voisi luonnehtia eräänlaiseksi joukkueenjohtosimulaattoriksi, jossa annat käskyt kahdelle neljän hengen ryhmällesi ja he sitten tekevät parhaansa käskyjen toteuttamiseksi. Eli yhtäkään hahmoa ei ohjata pelissä suoraan itse. Mikäli aihe kiinnostaa edes vähän, ei FSW:n kanssa voi mennä vikaan.

Live-tukikin löytyy, eli kaksi pelaajaa voivat yhdessä pelata tehtäviä yhteistyönä. Yksi julmetun vaikea lisätehtävä (verrattuna ainakin varsinaiseen kampanjaan) on jo ainakin julkaistu Livessä, toinenkin on tulossa ellei ole tullut jo.

EDIT: ja ettei menisi nyt ihan puhtaaksi hypettämiseksi täytyy sanoa että jonkin verran on realismia taivutettu FSW:ssa. Esim. se kiväärin kranaatinheitin vai-mikäs-se-nyt-olikaan ei toimi kuten pitäisi eli ampuisi kranuja kaaressa, vaan toimii kuin sinko, eli ampuu niitä suoraan. Tekee mahdottomaksi epäsuorantulen.

EDIT2: täältä loput.

Täytynee vielä sen verran kysyä, että millainens tuo Rainbow Six - Raven Shield on? Vaikuttaisi niin halvalta, että sen voisi 'poistaa' vielä lisäksi. Onko ollenkaan kannattava ostos kahden edellämainitun lisäksi?

JuhaS14 sanoi:
Täytynee vielä sen verran kysyä, että millainens tuo Rainbow Six - Raven Shield on? Vaikuttaisi niin halvalta, että sen voisi 'poistaa' vielä lisäksi. Onko ollenkaan kannattava ostos kahden edellämainitun lisäksi?

Xboxille ei siis oikeastaan ole Raven Shieldiä. Tai on, mutta ensimmäinen Rainbow Six 3 on se. Sitten on Rainbow Six 3: Black Arrow, joka on yksinkertaisesti Rainbow Six 3:n "lisälevy", eli on siis ihan itsenäinen peli, eikä tarvitse tuota ensimmäistä Rainbow Six 3:sta toimiakseen. Joten jos kysymys on että kumpi kannattaa ostaa, Rainbow Six 3 vaiko Rainbow Six 3: Black Arrow, niin tietysti Black Arrow, koska se on oikeastaan sama peli mutta joillakin parannuksilla. Tietysti jos Rainbow Six 3:sta saa olennaisesti halvemmalla kuin Black Arrowia (vaikea uskoa, koska Black Arrow ei uutenakaan maksa paljoa, käytettynä sitäkin vähemmän) niin laadukas sekin on. Jos on oikein Tom Clancy friikki ja haluaa pelata kummankin yksinpelikampanjan läpi, niin ostaa sitten molemmat, halpoja kun ovat. :)

Ja jos käsitin kysymyksen täysin väärin ja tässä haluttiin tietää miten RS3 eroaa GR2:sta tai FSW:sta, niin kyseessä on siis FPS, jossa ei ole edes vaihtoehtona "hartiakameraa" GR2-tyyliin. GR2:ssa toiminta tapahtuu viidakoissa tai muuten avoimilla ja laajoilla paikoilla, RS3:ssa ollaan esimerkiksi jonkin toimiston sisällä jossa terroristit pitävät panttivankeja ja tuli taistelut tapahtuvat usemmiten lähietäisyyksiltä (CloseQuarterBattle). Niin ja RS3 ja GR2 kumpikin kuuluvat Tom Clancy -brandin alle johon voi aina luottaa ;)

Noh, toivottavasti tämä selvensi edes vähän :)

EDIT: ai niin, tulikin juuri yksi olennainen ero mieleen. Ensimmäisessä RS3:ssa ei ole splitscreen mahdollisuutta. Black Arrowissa on.

Ylös Bottom