Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras LCD-TV Xbox 360 kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tomos68
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Paras LCD-TV Xbox 360 kanssa?

Mulla on myös HDTV:n osto edessä ja televisiolla on tarkoitus tehdä kaikkea. Siis tulen pelaamaan 360:llä, katsomaan DVD:t yms, sekä normaalit digi lähetykset. Olen vertaillut laitteita aika paljon ja tullut siihen tulokseen, että Sonyn V-sarja on tällä hetkellä paras mahdollinen valinta. Ainoa puute on yksi HDMI liitäntä, mutta toisaalta niitä ei useita tarvita.

360 = komponentti
Digiboksi = scart
HD-DVD / BD-soitin = hdmi

Sitten joskus 5v päästä voi alkaa harkitsemaan 1080p fullHD malleja, nyt niillä ei tee mitään. Kaikki lähetykset näyttää paskalle ja maksaa vain turhasta.

Mielestäni siis Sonyn Bravia V-sarja on nyt hyvä valinta, mulle 32" mut jos kaipaat suurempaa niin osta ihmeessä. Tässä 32" tiedot...
http://www.sony.fi/view/ShowProduct...I&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV

jehu sanoi:
Mulla on myös HDTV:n osto edessä ja televisiolla on tarkoitus tehdä kaikkea. Siis tulen pelaamaan 360:llä, katsomaan DVD:t yms, sekä normaalit digi lähetykset. Olen vertaillut laitteita aika paljon ja tullut siihen tulokseen, että Sonyn V-sarja on tällä hetkellä paras mahdollinen valinta. Ainoa puute on yksi HDMI liitäntä, mutta toisaalta niitä ei useita tarvita.

360 = komponentti
Digiboksi = scart
HD-DVD / BD-soitin = hdmi

Sitten joskus 5v päästä voi alkaa harkitsemaan 1080p fullHD malleja, nyt niillä ei tee mitään. Kaikki lähetykset näyttää paskalle ja maksaa vain turhasta.

Mielestäni siis Sonyn Bravia V-sarja on nyt hyvä valinta, mulle 32" mut jos kaipaat suurempaa niin osta ihmeessä. Tässä 32" tiedot...
http://www.sony.fi/view/ShowProduct...I&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV

Olen tullut myös samaan johtopäätökseen, että tällä hetkellä taitaa olla viisainta ostaa tuollainen Sonyn V-sarjalainen. Tällä hetkellä paras vaihtoehto.

Kiitos kaikille runsaasta palautteesta ja vinkeistä.

Pikainen kysymys! Eli kun ostin tuon Sonyn S2020:n, tuleeko sen mukana sitä piuhaa tietokone <> televisio? Ei millään muista ja jos ei, niin vois kaupungilta ostaa, kun kerran olen menossa duunien jälkeen siellä käväseen. :confused:

ninagal sanoi:
Pikainen kysymys! Eli kun ostin tuon Sonyn S2020:n, tuleeko sen mukana sitä piuhaa tietokone <> televisio? Ei millään muista ja jos ei, niin vois kaupungilta ostaa, kun kerran olen menossa duunien jälkeen siellä käväseen. :confused:

Muistaakseni ei tullut, koska itsellä käytössä monitorin mukana tullut normaali VGA-kaapeli.

Kuten täällä on jo mainittukin pari kertaa, niin Sony Bravia on varsin hyvä telkkari XBoxin kylkeen. Itselläni on se halvin teräväpiirtomalli, mutta silti kuva on todella upea. En sitten tiedä mille näyttää kalliimmilla malleilla, liekö eroa paljonkaan?

Nisupulla sanoi:
Muistaakseni ei tullut, koska itsellä käytössä monitorin mukana tullut normaali VGA-kaapeli.
Joo, kiitoksia.

Nyt sitten vaivaa, että millainen kaapeli tuohon pitäisi hankkia, kun näytönohjaimena on Winfast A6600GT TDH.. Näyttäisi kyllä siltä, että DVI-liitin on mallia A, ainakin tuon jatkokappaleen pinnien perusteella. Eli lieneekö silloin paikallaan tavallisen VGA:n osto, vai jokin muu? Pitää yrittää nuohota vielä tuota nettiäki...

Lisäinfoa näyttönohjaimesta:
Special Features HDTV Encoder

Input / Output
Display Interface VGA - 15 pin D-Sub x 1 • DVI x 1

Output Interface S-Video • TV Out • YPbPr Connection for HDTV • Composite (RCA)

Miscellaneous
Included Accessories DVI to VGA Adapter x 1 • Power Cable • Drivers CD • Operating Manual • HDTV Out Cable

Eli tuosta vois päätellä, että parasta ois ostaa kortin mukana tulleeseen S-Video-piuhaan toi HDTV-jatkojohto telekkaa kohti? DVI on tosiaan DVI-A, eli analoginen ulostulo, joten menee ketuilleen puuceen kuva..

Edit 2: Eipäs juupas en tiiä. Ihan sekaisin oon nyt ma.

Viimeksi muokannut moderaattori:

ninagal sanoi:
Joo, kiitoksia.

Nyt sitten vaivaa, että millainen kaapeli tuohon pitäisi hankkia, kun näytönohjaimena on Winfast A6600GT TDH.. Näyttäisi kyllä siltä, että DVI-liitin on mallia A, ainakin tuon jatkokappaleen pinnien perusteella. Eli lieneekö silloin paikallaan tavallisen VGA:n osto, vai jokin muu? Pitää yrittää nuohota vielä tuota nettiäki...
Aika varmuudella se näyttiksen dvi-liitin on dvi-i. Tuo jatkopala on todennäköisesti vain tarkoitettu niin että siitä saat lähtemään pelkästään analogisignaalia jotta voit sen sitten viedä sellaisen näytön vga-liittimeen, jossa dvi:tä ei ole. Mites muuten on, mitä resoluutioita nuo Sonyt suostuvat syömään hdmi-liitännästä? Jos suostuvat ottamaan sisään 1360x768 -resoluutiota 1:1 skaalaamattomana, niin silloin tietenkin laitat pc:n kiinni dvi:llä adapterin kautta hdmi-reikään. Jos taas ei, laitat pc:n kiinni vga-liitännällä (josta kunnollisilla johdoilla kuulemma nuo Sonyt suostuvat ainakin syömään 1360x768 :aa).

Uuh, eli tyyliin tällainenko sen pitää olla. DVI-D-kaapelista puhuivat tuolla #muropaketissa:
HDMI-DVI-D_cable.jpg

Näköjään kuitenkin DVI-I, kun koneen persuuksista kattoo:
dvi.gif

Bravian ohjekirjassa mainitaan HDMI-liitännän kohdalla: "Kun liität tietokoneen, käytä PC-tuloliitintä". Eli suosittelisin jättämään HDMI:n vapaaksi tulevaisuuden tarpeisiin ja kytkemään tietokone VGA-liitäntään. Hätä keinot keksii, joten etköhän siinä onnistu :)

Kuva Sony Bravian liitännöistä.

Dr Evil sanoi:
Mitä kaikkia laitteita olet ajatellut tuohon kiinni laittaa?
Tällä hetkellä siinä on digiboxi, eli scartiin, Xbox siihen komponenttiin ja sitten tietsikka, ainakin kokeilun vuoksi. En ole hankkimassa näillä näkymin sitä ulkoista asemaa boxille tai jotain muuta, joka käyttäisi HDMI-paikkaa. Tulevaisuudesta ei tietenkään koskaan tiedä. Vapaana ovat tuon lisäksi siis s-vid ja se VGA sekä toinen scart.

Noniin olen tässä miettinyt tuon xbox 360 hankintaa. Köyhä opiskelija kun olen, niin HD-töllöön ei ole varaa. Ajattelin siis ostaa LCD-näytön.

Mitä mieltä olette tästä:

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...0W&includepage=inc/product_item_specification

VGA ja dvi-liitäntä löytyy, nehän ne piti ainakin siinä olla...

Heittäkää kommenttia, koska henk.koht. en tiedä näistä asioista mitään.

Kiitos jo etukäteen.

Nisupulla sanoi:
Sony Bravia, joko S- tai V-sarjalaista. Siinä varma hyvä valinta.
Itse hommasin kesällä s2000 sarjalaisen ja ei voi kun kehua. Erittäin hyvä kuva ja pelaamiseen riittävän nopeat kiteet.

Komponenttikaapelilla pelaan, tiedä sitten vaikuttaisiko kuvaan vielä jos tuohon tökkäisi vga:n

Jos hieman halvempaa mutta kuitenkin suht. laadukasta ratkaisua haluaa, niin Hyundai Vvuonia (32") on monessa paikassa kehuttu. Kuulemma tv:ssä kuvanpilannuspiirit ovat aivan oksettavan huonoa tasoa, mutta peli- ja tietokonekäyttöön tv:n pitäisi olla hintaluokkansa parhaita. Erityisen hyvän tietokonekäyttöön tästä telkkarista tekee se, että se suostuu ottamaan digitaaliliitännästään suoraan tv:n natiiviresoluutiota. Vvuonissahan on sama S-PVA paneeli kuin Sonyn ja Samsunginkin uusissa telkkareissa, joten katselukulmat ja vasteaika pitäisi ainakin olla kohdallaan. Hintaa tällä ratkaisulla on kuulemma halvimmillaan 800-900e. Eli siis jos ei halua 1400-1500 euron Sonyä tai Samsungia hommata, niin halvemmallakin saa XO-/tietokonekäyttöön melkeinpä yhtä hyvin soveltuvia telkkareita.

Ainakin Mikkelin Cittarissa näytti olevan plussakortilla Panan 32LX60 hintaan 999 e. Kaksi HDMI:tä ja kuva näytti ihan kivalta Philipsin skaalaavalla DVD-soittimella.

Ylös Bottom