Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras peli??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manticore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Manticore

New Member
Onko Xbox:lle olemassa sellaista Final Fantasyjen tyyppistä roolipeliä, missä taistelut olisivat vuoropohjaisia ym. En oikein itse pidä noista esim Baldurs Gate tyyppisistä peleistä.
Ja onko Tuo Fable tutustumisen arvoinen, jos ajatellaan että mielestäni paras roolipeli, mitä olen koskaan pelannut on FF VII! :)

Vastaus: Paras peli??

Lähimmäs Final Fantasyja taitaa XBoxilla tulla The Lord of the Rings: The Third Age, joka siis pelisysteemiltään nojaa lähes suoraan Final Fantasyjen kaltaisiin roolipeleihin. Taistelut ovat samalla tavalla vuoropohjaisia, maailmassa liikuttaessa ohjataan vain yhtä hahmoa, jonka mukana muut seuraavat ja vihollisia ei näe ennen kuin taistelu alkaa jne. Toisin sanoen The Third Age on perinyt Final Fantasyjen hyvät puolet -- sekä huonot. Henkilökohtaisena kaneettina on kuitenkin sanottava, ettei The Third Age ole kovin kummoinenkaan peli. Kyse on erittäin putkimaisesta ja melko puuduttavan yksioikoisesta seikkailupelistä, josta ei oikein jaksa innostua vaikka muuten lähes Tolkienin tahdissa hengittääkin. :)

Muista XBoxin vähistä roolipeleistä Sudekia on sanottu "hyvin japanilaishenkiseksi", mutta itse olen vasta juuri päässyt kyseiseen peliin tutustumaan, joten en osaa sitä sen enempää kommentoida. Taistelut eivät ainakaan ole vuoropohjaisia, vaan reaaliaikaisia ja enemmän toimintahenkisiä (toisin sanoen meleetaisteluissa hyödynnetään yksinkertaisia comboja jne.) ja aseilla käydyt taistelut tapahtuvat ensimmäisen persoonan kuvakulman kautta.

Fable on ollut aikamoinen vedenjakaja pelaajien keskuudessa -- lähinnä varmasti siksi, että monet pettyivät karvaasti pelin suunnittelijan Peter Molyneux'n lupauksiin pelistä löytyvistä ominaisuuksista. Joistakin ongelmistaan, tai puutteistaan, huolimatta Fable on minusta aina tutustumisen arvoinen ja omalla tavallaan ainakin vähän poikkeuksellinen roolipeli. Vaikka siitä ei kaikkia Molyneyx'n lupaamia juttuja löytynytkään, on se kuitenkin harvinaislaatuisen hyvä peli -- siitä huolimatta, että suht' helppo ja lyhyt onkin. Minä en ainakaan Fableen pahemmin pettynyt. Mutta Final Fantasyjen kaltainen peli se ei kylläkään ole...

Eli jos siis etsit nimenomaan Final Fantasy -henkistä peliä, uskaltaudun sitten suosittelemaan tuota The Third Agea.

Star Wars: Knights of The Old republic on tietysti yksi. Sisältää aika paljon enemmän jutustelua ja puheissa vaihtoehtoja kuin vaikkapa Final Fantasyissa.

Taistelut ovat "piilovuoropohjaisia", eli ne näkyvät reaaliajassa, mutta etenkin loppua kohden näkyy, että taistelut ovat selvästi vuoropohjaiset. Taisteluissa omille annetaan komennot ja he tekevät mitä pitääkin. Jos tiedät tietokoneen Baldur's Gatet (konsolien ovat vaan hack'n Slashia), niin tiedät minkälaisia ovat Kotorin taistelut.

Pelattavaa tuossa on 30-40 tunniksi, tietysti jos jaksat tehdä sekä hyvän ja pahan hahmon (eroa tehtävien teko tavassa jonkin verran, keskusteluissa aika runsaasti ja juonen päättymisessä aika paljon).

onhan tuo kotor hyva ja oikeestaan ainoa jota suostun edes sanomaan rpg peliksi konsoolilla :D

frozen9999 sanoi:
onhan tuo kotor hyva ja oikeestaan ainoa jota suostun edes sanomaan rpg peliksi konsoolilla :D

Morrowind ei ole mielestäsi roolipeli? Se on ehkä roolipelein roolipeli mitä konsoleilta tällä hetkellä löytyy.

Arcane sanoi:
Morrowind ei ole mielestäsi roolipeli? Se on ehkä roolipelein roolipeli mitä konsoleilta tällä hetkellä löytyy.

paha sanoa juuta tai jaata kun en oo ikina sita pelannut

Ylös Bottom