Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras SNES peli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Joro

New Member
Eli mikä teidän mielestä paras Super Nintendo peli?
Mun mielestä Breath of Fire... Sitä parempaa peliä en keksi; pitkä, hyvä juoni ja eikä siihen tylsisty millään (ainakaan minä :) )
 
Chrono Trigger jos yksin peleistä katsotaan siinä oli vaan kaikkea ja pelaamistakin riitti pitkäkäsi aikaa, varmaankin tuli 6 kertaa ainakin pelattua läpi kun piti niitä erillaisia loppudemoja nähdä.

sitten moninpeleistä ehkä Kirby's Fun Pack sitä tuli moneen kertaan kavereitten kanssa pelattua :)
 
Mielestäni paras SNES-peli, ja samalla kaikkien aikojen paras peli ikinä, on Donkey Kong Country jatko-osineen (eli 1, 2 ja 3).
 
Mun suosikkipelit Snesillä on myös parhaimpia pelejä koskaan mitä olen pelannut.

Eli ihka ensimmäinen peli mitä sillä pelasin oli konsolin mukana tullut Super Mario World. Se pelihän on kerrassaan upea, siinä on paljon pelattavaa ja löydettävää. Nerokkaita kenttiä voi pelata läpipeluunkin jälkeen mielellään ja silloinkin voi löytää jotain uusia kolikkopaikkoja, tai muita salaisuuksia.

Seuraavaksi sainkin joululahjaksi Zeldan, joka olikin yhtä huumaa alusta loppuun. Tämä peli oli ensimmäinen seikkailupeli jota olin pelannut. Tämäkin peli lumosi suunnittelullaan, sekä jotain joka oli minulle ihan uutta, eli kunnonjuoni.

Molempien pelien graafinen tykitys oli kans jotain aivan upeaa, sitä ennen hienommat pelit olin nähnyt 8-bittisellä Nintendolla.

Luulin, etten enään voisi kokea mitään vastaavanlaisia väristyksiä pelejä pelatessni kuin tuolloin penskana 12-vuotta sitten, mutta viime vuosina samoja tuntoja sai aikaan Halo sekä Zelda Wind Waker / Ocarina of Time.
 
Oma favourite Super Nintendolle on ehdottomasti Super Mario World. Grafiikka ja musiikki olivat jotain aivan ihmeellistä silloin kun kone ilmestyi. Siihen verrattuna jokin Mario Sunshine tuntui ihan lällärikamalta. Vai johtuisikohan vaan iästä? :confused:

-Lasse-
 
Minun TOP3-Snes pelit on:

Secret mana ( Mitäs tästä nyt sanois, omasta mielestä paras snessin peli mitä oon pelannu. Paljon pomotaisteluita ja hyvät musiikit )

The Legend of Zelda: A Link to the past ( Ocarina of timen kanssa yksi parhaista Zelda peleistä )

Turtles IV ( Loistava moninpeli ja todella viihtyttävä loppuun asti. Turtles 2 kanssa yksi parhaista turtles peleistä )


Siinä on huippu pelejä :)
 
gilgamesh1 sanoi:
Mielestäni paras SNES-peli, ja samalla kaikkien aikojen paras peli ikinä, on Donkey Kong Country jatko-osineen (eli 1, 2 ja 3).
Täysin samaa mieltä. Harmi etten ole vain saanut käsiini 3:tta osaa (minähän en emulaattorilla pelaa).
Niin ja NHL 96 on myös varsin mukava jos on kaksi ohjainta.
 
Kyllä Super Mario pelit vievät edelleen mukanaan jos niitä jossain vaiheessa tulee hakattua..niin SNESillä kuin tavallisellakin Nintendolla
 
Kyllä se on tuo Chrono Trigger vaikkakin jouduin sitä pelaamaan emulaattorilla. Ensimmäinen roolipeli mitä olen pelannut ja edelleen se paraskin. Loistava juoni, hahmot ja ne musiikit :cool: .

Muita maininna arvoisia pelejä ovat:
Secret of Mana
A Link to the Past
Super Mario World
 
Super Mario World
Paljon parempi kuin super mario sunshine
koska pidän enemmän 2d marioista kuin 3d
Se oli todella hyvä ja peliä oli hauska pelata kun siinä oli niitä salakenttiä
 
Vastaus: Paras SNES peli

Voi kun muistaisitte tarkemmin niin tulee mieleen paras pelini "Harvest Moon" :) . Tosin squaren pelit ovat enemmän esillä.
 
Vastaus: Paras SNES peli

Super Metroid on ihan selkeä ykkönen.

Loput sijat jaetaankin sitten näiden kesken:
Super Mario World, Mega Man X/X2, Super Punch Out!!, Gunman's Proof, Zelda: A Link to the Past, DK Country 2, FFVI sekä Kirby's Dreamland 3.
 
Vastaus: Paras SNES peli

Shadowrun. Tietysti cyberpunk-fanittajana tämä peli teki helposti aikanaan vaikutuksen, mutta vieläkään en ole löytänyt yhtä hyvää kyseisen lajityypin edustajaa miltään alustalta.
 
Vastaus: Paras SNES peli

Aikanaan oli joku autokisapeli, Exhaust Heat 2, vai miten sen nimi kirjoitettiin. Oli todella nopea ja mukava ajettava systeemi, jossa mukana oli F1 sarjan lisäksi joitain alempia sarjoja. Ideana oli että aloittaa piti alimmasta sarjasta ja menestymisen myötä lopulta pääsi kuninkuusluokkaan ajamaan.

Kisamenestymisen myötä sai tuloja, mutta kulujakin oli, osallistumismaksut kilpailuihin, auton kehittäminen jne. Todella kiehtova ja haasteellinen peli varsinkin kun oli japaninkielinen.

EA:N NHL pelejä tuli kuitenkin pelattua ehkä kaikkein eniten. Oli toki joku Mario-hyppelykin ahkerassa käytössä jossain vaiheessa, mutten muista tarkemmin. Kivoja pelejä ne oli. Minkähän takia möin aikanaan SNES:in pois. NES varmaan jossain kaapissa vielä on, eri asia toimiiko enää.
 
Vastaus: Paras SNES peli

Pelit.fi:ssä oli tästä aiheesta kunnon keskustelu. Ihan pelillisesti kaikkein parhaita pelejä ovat mm. FF VI, SF 2 Turbo ja Zelda 3. Näistä turbo on tietenkin hankalahkossa välikädessä uusien pelien kanssa, mutta on yhä hyvin pelattavaa mättöä. Edgen listalla sitäpaitsi Turbo valittiin kaikkien aikojen parhaaksi taistelupeliksi.
 
Vastaus: Paras SNES peli

Ehdottomasti paras SNES-peli ja samalla yksi maailman parhaista peleistä Ocarina of Timen ja Metroid Primen kanssa on Super Mario World. Loistava kenttäsuunnittelu ja erilaiset salareitit pitivät pelin pitkään tuoreena ja pelin jaksaa mennä läpi uudestaan ja uudestaan. Muita loistavia SNES-pelejä ovat Super Metroid ja Zelda 3.
 
Vastaus: Paras SNES peli

Zelda 3 oli kyllä sellainen peli että sen olisi voinut pelata vaikka läpi samalta istumalta kun sitä ensimmäistä kertaa kokeili. Lainasin sen joltain tutun tutulta ja seuraavana päivänä kävin kaupassa ostamassa omaksi :)
 
Vastaus: Paras SNES peli

Paras peli on Yoshi´s island, perässä tulee monta muuta hyvää joiden nimiä ei nyt muista. :)
 
Ylös Bottom