Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras tietokonelehti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wege
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

wege

New Member
Ajattelin tässä tilailla jotain tietokone lehteä piakkoin ja ajattelin kysyä teiltä apua.

Eli mikä on mielestänne paras tiekonelehti? En tarkoita nyt Pelit tyyppisiä peleihin painottuneita lehtiä, vaan enemmänkin jotain tietokoneisiin, tietoverkkoihin, yms. liittyvää lehteä. Prosessori ja Tietokone lehdet ainakin tiedän, minkälaisia nämä ovat? Ja englanninkin kieliset lehtiehdotukset käy paremmin kuin hyvin!

Vastaus: Paras tietokonelehti?

Itse en tykkää Prosessorista enkä Tietokoneesta, jotenkin liian ohjelmistopainotteisia omaan makuuni, omaan kotiin isäntä on tilaillut MikroBittiä jo kohta 10 vuotta. Omasta mielestäni lehti jossa juuri sopivastia asiaa softwaresta, hardwaresta, peleistä sun muusta hypersuperdeluxe teknologiasta on MikroBitti. Joskus tuli 3 ilmaisnumeroa Enter lehteä, tästä en kovin paljoa tiedä mutta vaikutti myös varsin hyvältä.

Mielestäni tällä hetkellä ei ilmesty ainuttakaan laadukasta suomenkielistä tietokonelehteä. Jos pakko olisi valita, katselisin Tietokoneen tai MikroPC:n suuntaan (Prosessoriakin voisi ehkä harkita).

Ulkomaisestakin tarjonnasta valtaosa on kuraa, mutta joiltakin erikoisaloilta saattaa toisinaan löytyä ihan pätevääkin sisältöä - tämän ratkaisevat omat kiinnostuksen kohteet. Ulkomaiset lehtitilaukset vain tulevat postikulujen takia kohtuuttoman kalliiksi, joten lehti saa olla todella hyvä, jotta rahoilleen saa kunnolla vastinetta - etenkin kun lehdykkä saattaa viipyä matkalla kuukaudenkin.

Sähköinen julkaisutekniikka on jo hieman kypsynyt, joten jos käytössäsi on laadukas ja tarkka näyttö, voi esim. http://www.zinio.com/ olla tutustumisen arvoinen. Ei tuokaan mikään täydellinen ratkaisu ole, mutta ainakin hinta on ulkomailta kannettua paperia kohtuullisempi.

Kaikki uutisethan voi lukea netistä mutta myös MikroBittiä on mukava lukea, olen nimittäin tilannut lehteä vuodesta 85.

Kaikki yleistärkeät uutiset löytyy MB lehdestä jos on jostain syystä sattunut missaamaan newssit.

Minä taas lopetutin MikroBitin tilaamisen. Ehkäpä suurin syy on lehden sisällön laajuus ja sitä myöten se, ettei lehti tarjoa tarpeeksi minua kiinnostavaa sisältöä hintaansa nähden. MikroBittihän ei ole pelkkä tietokonelehti, vaan nykyisen sloganinsa mukaisesti uuden tekniikan lehti. Sitä myöten sisältö on pitkälti myös kaikkea muuta kuin tietokoneita.

Aiemmin tilasin lehteä mm. sen takia, että he tarjoavat varsin hyvän sähköpostin ja kotisivutilaa. Sitten hoksasin, että en enää tarvitse kumpaakaan: pääasiallinen sähköposti on nykyään toisessa osoitteessa ja kotisivutila on käyttämätöntä kun olen hankkinut webhotellipalveluja.

MikroBitissä on:
- laitevertailuja
- paljon laite- ja tuote-esittelyjä ("kokeiltua")
- uutisia muutama sivu
- tietokoneosien hintaseuranta (yksi parhaimpia kolumneja samalla)
- peliarvosteluja (nykyään sekä PC että konsolit)
- nykyisellään joka lehdessä on asiaa Linuxista
- pari kolumnia

Ja muutakin pientä sälää.

Mulle tulee kans Mikrobitti, tosin harkitsen vakavasti sen lopettamista koska ei ole enää niin tarvetta. Joskus kokeilin myös Tietokone-lehteä, kun se alko ilmestyä mutta se oli jotenkin alottelijoille suunnattu.

Tilaakos kukaan Mac-maailmaa? Haluttaisi kuulla mielipiteitä siitä, jos itsekin joskus tilaisi :)

Hmm, jos MB ja Tietokone ei kelpaa niin mitä porukka sit haluais lukea? Printtiä?

Minulle kelpaisi jokin pienimuotoisempi lehti, joka keskittyisi vaikka vähän enemmän ohjelmointiin ja nettimaailmaan. Ei vain taida olla kylliksi yleisöä moiselle Suomessa.

Merri sanoi:
Minulle kelpaisi jokin pienimuotoisempi lehti, joka keskittyisi vaikka vähän enemmän ohjelmointiin ja nettimaailmaan. Ei vain taida olla kylliksi yleisöä moiselle Suomessa.

Ohjelmistokehitystä tekevänä ja seuraavana ei ole tullut yhtään järkevää julkaisua vastaan. Joskus joku 10 euron vieraskielinen lehti on tarttunut mukaan, mutta omalla kohdalla on tullut huomattua, että nettisivut ja oikeat kirjat on paljon mielekkäämpää luettavaa.

Paras tietokonelehti on Mikrobitti. Sopivan kevyttä luettavaa ja sitä seuraamalla pysyy mukavasti teknomaailman menossa mukana.

Eiköhän tuo ole mikrobitti jota tulee tuon luokan lehdistä eniten luettua.

Ylös Bottom