Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parhaat autopelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninjamikko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ninjamikko

New Member
Innostuinpa tuossa taas pelailemaan omaa Dreamcastiani ja erityisesti autopelejä. Viime aikoina olen pelaillut lähinnä Metropolisia ja Sega Rally kakkosta, mutta aloin miettimään, mitä muita hyviä autopelejä Dreamcastille löytyy. Nimekkäimmät racing pelit kuten MSR, Test Drive Le Mans, Test Drive V-rally, Daytona USA, Sega Rallyt, Sega GT ja F355 löytyvät jo hyllystä, mutta mitä muita hyviä autopelejä Dreamcastille löytyy tai kannattaa hankkia???

Hmm, em lisäksi lista ei ole kovin pitkä. Mieleeni tuleepi seuraavat:

* Vanishing Point
* Tokyo Highway Challenge 1 & 2
* San Francisco Rush 2049
* 4 Wheel Thunder (mielestäni yllättävän hyvä, pelasin paljoin aikanaan)

Kaikki formulat ovat huonoja (Monaco Gp + kaikki Video Systemsin tekemät pelit). Samoin Speed Devils ei tainnut DC:llä olla aivan parasta antia, mutta tätä koittaisin - voin olla väärässä.

Vältä Roadsters ja E.O.S. parivaljakkoa ;)

Roadsters ja Exhibition of Speed -pelit ovat todellakin välttämisen arvoisia. Roadsters on Nintendo 64:lla ihan mainio, mutta DC-versio on täysin tyrätty. Ja EoS... Noh, se on vaan ihan kamala. :)

Pacdam mainitsi jo hyviä esimerkkejä (joskin 4 Wheel Thunder on mulla jäänyt vähän vähemmälle) ja tuo Speed Devils on mielestäni ihan jees.

Taxi 2 (se harvinainen) on vähän hassu ja amatöörimainen, mutta kyllähän sen läpi pelasi jostain kumman syystä (ehkei ollut muita sopivia autopelejä silloin mulla tarjolla.)

Super Runabout oli jotenkin addiktiivinen minulle, mutta toisia se ei tunnu nappaavan yhtään. Vähän Crazy Taxin tyylinen. Stunt GP on ihan kiva, joskaan ei varsinainen "auto"peli. POD 2 ei ole koskaan saanut jäämään minua koukkuun, vaikka useamman kerran olen yrittänytkin...

Nyt ei kyllä tule muita tähän hätään mieleen.

Löytyyhän myös 18 Wheeler - rekkapeli, jossa ei nyt ihan hirveästi ole pelattavaa, mutta ainakin parkkeerauksen enkkoja on hauska jauhaa :)

Sitten on Crazy Taxi 1 & 2, joissa nyt ainakin ajetaan autoilla, vaikkeivät kai autopelejä olekaan sanan varsinaisessa merkityksessä.

Re-Voltissa huristellaan myös autoilla - RC-autoilla :) . Meno on välillä todella hektistä.

Kysyjä varmaakin haki perinteisempiä autopelejä, mutta nuo kaikki ovat mielestäni ihan hauskoja pelejä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan veloxneb
Löytyyhän myös 18 Wheeler - rekkapeli, jossa ei nyt ihan hirveästi ole pelattavaa, mutta ainakin parkkeerauksen enkkoja on hauska jauhaa :)

18 Wheelerin parkkeeraus oli hauskaa. Itse pelihän meni läpi nopeasti (alle tunnissa?), mutta parkkeerauksessa oli kiperiäkin paikkoja, muistaakseni jossain 4. tai 5. tasolla tuli jo pahojakin ongelmia. Taidanpa palata tuon pariin tänä iltana, savegame on PC:llä tallessa.

Samoin aion testata Stunt GP:n Re-Voltin ja Taxi 2:en uudestaan - kiitoksia vaan vinkeistä. Asiaa sivuten - lauantaina otetaan nelinpelinä matseja Virtua Tenniksessä (2. osa), neljä arcadetikkua pöytään ja menoksi. Samoin taitaa ESPN ja Virtua Athlete 2K saada kyytiä, nam.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Onko jollain jotain sanottavaa Sega Alstare Racing-pelistä?

Tarkoitat kai Suzuki Alstare (Extreme Racing)? Nätti moottoripyöräpeli, mutta ei mikään maailman mahtavin pelattavuudeltaan. Taitaa silti olla DC:n paras motskaripeli, sillä toinen kilpailija (Ducati World) ei ole edes Alstaren veroinen. Kolmas pyöräpeli, Redline Racer, ei ilmestynyt PAL-versiona ollenkaan. Ainiin, onhan sitten se Jeremy McGrath Supercross 2000, mutta siitä ei ole minkäänlaista kokemusta, en ole edes testannut vaikka se hyllyssä on.

Miksei kukaan kehunut Spirit of Speed 1937:aa? Sehän on DC:n paras autopeli, jos mukaan otetaan vain pelit, joissa ajetaan ennen 1940:a valmistetuilla autoilla. Kirkaasti.

-=Pacdam=-

MagForce Racing on DC:n futurististen autopelien kruunaamaton kingi :)

(hei, ja miksei kukaan ole maininnut Pen Pen TriIcelonia? ;-)

Tuossa joku viikko sitten testasin ensimmäisen kerran Alstarea... heh. Aika huvittava pelikokemus, jäi varmaan viimeiseksi kerraksi.

Enemmän ihmetytti seuraava. Pelissä ei (näkynyt) naarmuja. Kuitenkin, kun lykkäsin levyn koneeseen, tuli nokan eteen vain DC:n boot-ruutu. Koitin soittaa pelin musiikkia DC:llä, ja hyvin toimi. Otin levyn ulos, ja levyssä luki pelin olevan PAL.

Utopialla lähti käyntiin. Pelasin pari kisaa, ja koitin aloittaa kauden/turnauksen. Aina kun laitoin "RACE", rupesi peli kyllä lataamaan ihan iloisesti, mutta heitti takaisin viimeiseen valikkoon, josta valitsin uudestaan aina "RACE", kunnes hermot meni. En ole sen jälkeen peliin koskenut.

Ylös Bottom