Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parhaat kaksin/monin-pelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinkee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tinkee

Member
En omista vielä Wii-konsolia, mutta tarkoitus olisi hankkia lähitulevaisuudessa.

Kiinnostaisi tietää hyviä kaksipelattavia pelejä esim. tyttöystävän kanssa ja mitä hyviä moninpelejä sopii höylätä kaveriporukalla bile-fiiliksellä?
Olen lueskellut että esimerkiksi Wii Lego-sarjan pelit olisivat mainioita kaksin pelejä. En ole kovin intensiivinen pelaaja, vaan enemmänkin "nopeasti opittavat" ja hauskat ja huumorintäytteiset pelit kolahtavat.

Eli kertokaa suosikkinne ja miksi kyseiset pelit rokkaavat kohdallanne?

Vastaus: Parhaat kaksin/monin-pelit

Super smash bros. brawl on ainakin helppo opittava, ja hauskaa monin- tai kaksinpelinä :D

Itse pidän kovastikin noista Lego sarjan peleistä. Ne ovat nimenomaan mielestäni kaksinpelinä sitä kultaista eliittiä. Ei mitään superraskasta mättöä vaan kevyttä huumorintäytestä ja mukavaa ajanvietettä kaverin/kaverien kanssa. Ja Star Wars fanina toki eniten iskee ko pelit. Eli suosittelen lämpimästi Lego Star Wars Complete Saga peliä.

Eiköhän se Super Smash Bros. Brawl ole kokeneemman pelaajaporukan kanssa sitä parasta viihdettä. Tosin, jos jengiin niitä ns. Casual Playereitä kuuluu, suosittelisin Wii Sportsia sekä Wario Ware Smooth Movesia.

Mario Kart Wiin parissa pärjää niin kokeneemmat pelaajat kuin casualitkin. Hauskaa ja helposti opittavaa.

Mario Kart Wiin parissa pärjää niin kokeneemmat pelaajat kuin casualitkin. Hauskaa ja helposti opittavaa.
Niin joo, tuon unohdin mainita. Tosin itseäni jäi hieman harmittamaan uudistusten vähyys ja pelin pitkäveteisyys. Toisin kuin Double Dash!!, Mario Kart Wiihin kyllästyy perin nopeasti. Ainoastaan nettipelaaminen pitää sen elossa.

Niin joo, tuon unohdin mainita. Tosin itseäni jäi hieman harmittamaan uudistusten vähyys ja pelin pitkäveteisyys. Toisin kuin Double Dash!!, Mario Kart Wiihin kyllästyy perin nopeasti. Ainoastaan nettipelaaminen pitää sen elossa.

Laajan kenttävalikoiman ja piristävän ohjauksen ansiosta kyllä itse jaksan kaveriporukalla yhä sitä pelailla (julkaisusta asti löytynyt). Ja nettipeliäkin voi pelailla kaksi ihmistä, joten jos ei sitä täyttä neljän ihmisen porukkaa löydy, aina voi pelailla kaksinpelillä netissä, mikä on mukava piristys moninpeliin.

Guitar Heroa kannattaa harkita. Mainioita bile-pelejä ja nykyään niitä myydään puoli-ilmaiseksi (itse maksoin kolmosesta kahdella kitaralla n. 43e posteineen). Wiiwaren puolelta kannattaa ostaa Bomberman Blast. Sitä voi pelata jopa kahdeksan kerrallaan jos ohjaimia riittää, mutta puuttuvia pelaajia voi paikata nettipelin avulla.

Molemmat ovat kelvanneet ainakin omalle tyttöystävälle. :D

Guitar Heroa kannattaa harkita. Mainioita bile-pelejä ja nykyään niitä myydään puoli-ilmaiseksi (itse maksoin kolmosesta kahdella kitaralla n. 43e posteineen).

Käytettynä vai jostain nettikaupasta? Jos nettikaupasta niin viittisikkö laittaa linkkiä?

Vuoden alussa oli CDON.comissa tuohon hintaan nyt joutuu pulittamaan reilu 70 .

Yksi ääni täältäkin Kartille.

Lisäksi WarioWare: Smooth Moves on kolahtanut ainakin täällä hyvin kaksinpelinä. Laserkiekko tietty myös.

WiiSportsista on mun mielestä erittäin hyvä aloittaa moninpelailut. Kontrollit on simppelit ja Wiin ohjaussysteemi tulee helposti tutuksi sellaisellekin, joka ei konsoleilla/tietokoneilla juuri ole aiemmin pelaillut. Meillä väännettiin Sportsia varmaan liki kuukausi ennen mitään muita pelejä. WiiPlayn pikkupelejä suosittelen myös helppoon moninpelailuun. Siinä(kin) oppii väkisin käyttämään Wiin ohjaimia Wiisportsia monipuolisemmin, mistä on kyllä ihan oiekasti hyötyä siirryttäessä haastavampiin peleihin.

Wiisportsista keilailu ja nyrkkeily on bilepeleinä varsin jees, ne oppii kuka tahansa nopeasti. GuitarHero vaatii vähän enemmän pelikokemusta, ei sovi ihan noboille imho. Menee helposti koko ilta ja liikaa viinaa että pääsee edes alkuun.

Legopelit (Indy ja Batman) ovat ainakin meillä olleet suosittuja. Sopii vähemmänkin pelanneille koska kontrollit on sopivan helpot, eikä kuolemisesta tule hirveä paniikki. Silti pelattavaa riittää kokeneemmillekin ainakin jos yrittää tosissaan löytää mahd. paljon rahaa & aarteita.

Useammassakin viestissä mainitut Mariot ei ilmeisessä hyvyydessään ole oikein koskaan uponnut meillä. (Viimeksi testasin jotain mariofutista.) Mulle tulee aina sellainen fiilis kuin pelaisi jotain pirun pokemonia. No, ehkä mulla vaan on joku 20 vuoden takainen asennevamma.

Wii Sport todellakin mukavaa viihdettä kaikessa yksinkertaisuudessaan. Wii Play ei lähelläkään sportin viehätystä. Lego Star Wars tuntuu mukavalta ja kevyeltä seikkailupeliltä, ja pelattavaakin varmasti kaikkine salaisuuksineen on paljon. Myös Mario Party 8 tuntuu alkukankeuden jälkeen kivalta digitaaliselta lautapeliltä.

Tästäkin kolmikosta riittää hauskaa varmasti monelle kerralle, mutta silti seuravaksi jokin hyvä urheilupeli on pakko hommata. Wiillä tuo kapulan heiluttelu sen verran jees, että olen harkinnut "Mario & Sonic at the Olympic Games" peliä, onko kokemuksia?

Wii Sport todellakin mukavaa viihdettä kaikessa yksinkertaisuudessaan. Wii Play ei lähelläkään sportin viehätystä. Lego Star Wars tuntuu mukavalta ja kevyeltä seikkailupeliltä, ja pelattavaakin varmasti kaikkine salaisuuksineen on paljon. Myös Mario Party 8 tuntuu alkukankeuden jälkeen kivalta digitaaliselta lautapeliltä.

Tästäkin kolmikosta riittää hauskaa varmasti monelle kerralle, mutta silti seuravaksi jokin hyvä urheilupeli on pakko hommata. Wiillä tuo kapulan heiluttelu sen verran jees, että olen harkinnut "Mario & Sonic at the Olympic Games" peliä, onko kokemuksia?

Itse olen pelannut Mario & Sonic at the Olympic Games peliä, ja alussa se saattaa olla ihan hauskaa heilutella kapuloita, mutta sen jälkeen siihen väsyy, myös kirjaimellisesti :D
juoksussa kädet kramppaa jo puolessa välissä matkaa :D

ja kohta on vissiin tulossa Mario & Sonic Winter Olympics, veikkaan että siihen tulee hauskempia ja monipuolisempia lajeja kuin edeltäjään

Pitkäikäisempää ja hiukan syvällisempää viihdettä kaipaavalle Marvel: Ultimate Alliance on kelpo vaihtoehto.

Mario Kartin jaetun ruudun nettipeli on minusta paras kaksin/monin-peli. :)

Ylös Bottom