Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaja! Kerro kokemuksistasi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gt78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

gt78

New Member
Hei sinä pc- tai konsolipelaaja!

Miksi pelaat? Miltä se tuntuu? Kuinka paljon pelaat päivittäin? Kuinka kauan olet pelannut ylipäätään? Mikä on mielestäsi parasta/pahinta pelaamisessasi?

Olen freelancer-toimittaja, ja teen juttua pc- ja konsolipelaamisesta. Kaipaan mahdollisimman monilta omakohtaista kokemusta pelaamisesta. Eniten kiinnostaa,

-millä ja mitä pelaat (pc/konsolit)
-kuinka usein pelaat ja kuinka paljon kerralla (per kk/tunneissa)
-onko pelaaminen haitannut muuta elämääsi vai haittaako muu elämäsi pelaamista?
-mikä on mielestäsi peliriippuvuutta vai onko sitä olemassa lainkaan?
-oletko kokenut itse olevasi riippuvainen viihdepelaamisesta?

Vapaamuotoisia tarinoita otetaan vastaan SÄHKÖPOSTITSE

viitanenPOISTATAMA@hotmail.com

Huomaathan, että POISTATAMA pitää poistaa

T: J.Viitanen

HUOM! Kaikki kommentit ja kokemukset käsitellään luottamuksellisina. Kirjoittajien nimet muutetaan itse jutussa, eikä kirjoittajia yksilöidä. Kokemuksia ja kommentteja lähettäneille ilmoitetaan myöhemmin julkaisu ja sen artikkeli, jossa heidän kokemuksiaan on käytetty. Kirjoittaminen on vapaaehtoista, eikä siitä saa palkkiota.

No itse pelaan PC:llä ja GameCubella. Muita en omista. PC:llä pelaan vain ja ainoastaan netti-räiskintöjä ja autopelejä. Tällä hetkellä PC:llä menossa siis Call of Duty netissä ja Rally Trophy ratilla. GameCubella menossa Metroid Prime, Viewtiful Joe, Super Smash Bros. Melee ja Ocarina of time.

Pelaan lähes joka päivä. Noin ½-3 tuntia. Ja ehkä tunnin putkeen. Pelaaminen ei kyllä mitenkään häiritse muuta elämääni. Itse asiassa se on vain auttanut, sillä kun vuosia sitten alkoi englannin tunnit olin siinä heti haka.

Ja peliriippuvuutta kyllä on. Ehkä se on sitä että pelaa lähes päivittäin jos ei mitään erikoisia esteitä ole ja seuraa vaikkapa netistä tai lehdestä peli-uutisia ja tulevia peli-julkaisuja. Itse koen olevani riippuvainen videopeleistä. Täytän sentään edellä mainitsemani vaatimukset.
:D

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cookie Monster
Ja peliriippuvuutta kyllä on. Ehkä se on sitä että pelaa lähes päivittäin jos ei mitään erikoisia esteitä ole ja seuraa vaikkapa netistä tai lehdestä peli-uutisia ja tulevia peli-julkaisuja. Itse koen olevani riippuvainen videopeleistä. Täytän sentään edellä mainitsemani vaatimukset.
:D

Menee vähän sivuun mutta pakko mainita, että on olemassa "virallinen" tulkinta peliriippuvuudestakin:

1. pelaaja pakenee todellisuutta pelien avulla
2. pelaaja valehtelee tai varastaa pelatakseen
3. pelaaja luopuu mahdollisuudesta olla ihmisten kanssa pelatakseen

Mutta asiaan...

Pelailen sekä PC:llä ja konsoleilla. Konsoleita on PlayStation2 sekä GameCube. Tietokoneita minulta löytyy 4.

Tietokoneilla pelaaminen menee tämän parissa: http://cso.klaanit.net <- suosittelen katsomaan "clan wars" sivun :)

Hmm... pelimääriä onkin jo vaikeampi sanoa. Päivässä voi mennä klo 17-23 pelaamiseen PC:llä tai vain 1-2 tuntia konsolilla. Joskus vain muutama tunti PC:llä ja pari konsolilla. Se vaihtelee suuresti mutta keskiarvona ehkä 21 tuntia viikossa eli 84 tuntia kuussa.

Haittoja ei ole tullut vastaan. Vaan päinvastoin pelaan monta kertaa kaverini kanssa lähiverkossa kotoa ja muut kaverit löytyvät verkosta.

Peliriippuvuudesta sen verran mitä tuossa jo totesinkin Cookie Monsterille eli virallinen tulkinta on seuraava:

3. pelaaja luopuu mahdollisuudesta olla ihmisten kanssa pelatakseen

Riippuvuutta en itse ole kokenut. Hauskaa voi olla ja pelata voi paljon vaikka ei riippuvainen olisikaan.

Re: Re: Pelaaja! Kerro kokemuksistasi!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Snaker
....on olemassa "virallinen" tulkinta peliriippuvuudestakin:

3. pelaaja luopuu mahdollisuudesta olla ihmisten kanssa pelatakseen....

No joo. Jos tämä pitää paikkansa en tod. ole peliriippuvainen. En täsmää yhteenkään kohtaan.:p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gt78
Hei sinä pc- tai konsolipelaaja!

Miksi pelaat? Miltä se tuntuu? Kuinka paljon pelaat päivittäin? Kuinka kauan olet pelannut ylipäätään? Mikä on mielestäsi parasta/pahinta pelaamisessasi?

Olen freelancer-toimittaja, ja teen juttua pc- ja konsolipelaamisesta. Kaipaan mahdollisimman monilta omakohtaista kokemusta pelaamisesta. Eniten kiinnostaa,

-millä ja mitä pelaat (pc/konsolit)
-kuinka usein pelaat ja kuinka paljon kerralla (per kk/tunneissa)
-onko pelaaminen haitannut muuta elämääsi vai haittaako muu elämäsi pelaamista?
-mikä on mielestäsi peliriippuvuutta vai onko sitä olemassa lainkaan?
-oletko kokenut itse olevasi riippuvainen viihdepelaamisesta?

Vapaamuotoisia tarinoita otetaan vastaan SÄHKÖPOSTITSE

viitanenPOISTATAMA@hotmail.com

Huomaathan, että POISTATAMA pitää poistaa

T: J.Viitanen

HUOM! Kaikki kommentit ja kokemukset käsitellään luottamuksellisina. Kirjoittajien nimet muutetaan itse jutussa, eikä kirjoittajia yksilöidä. Kokemuksia ja kommentteja lähettäneille ilmoitetaan myöhemmin julkaisu ja sen artikkeli, jossa heidän kokemuksiaan on käytetty. Kirjoittaminen on vapaaehtoista, eikä siitä saa palkkiota.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Itse olen kulttuurintutkimuksen yliopisto-opiskelija ja teen pohjustavaa tutkimustyötä videopelien yhteisöllisyydestä. En ole vielä graduvaiheessa. Missä ajattelit julkaista jutun?

Ylös Bottom