Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelasimme The Last of Usin jatko-osaa – nämä kuusi asiaa ovat muuttuneet

P33RO

Artikkeli- ja arvostelutoimituksen päätoimittaja
Ylläpitäjä
Naughty Dogin The Last of Us Part II julkaistaan vihdoin kesäkuun 19. päivä pitkän odotuksen jälkeen. Vahvasti juonivetoinen eepos palaa Joelin ja Ellien tarinan pariin hypäten ajassa neljä vuotta eteenpäin mestarillisen avausosan traagisista tapahtumista.

Saimme arviokoodin hyvissä ajoin, ja nyt meillä on lupa keskustella State of Play -videollakin nähdystä parituntisesta tehtäväkokonaisuudesta. Koska emme halua paljastaa tapahtumista liikaa, niin nostamme perinteisen ennakon sijaan muutaman muuttuneen asian esiin.

Ellie osaa uida

The%20Last%20of%20Us%20Part%20II%20uidaan.jpg


Kyllä, neljässä vuodessa Ellie on oppinut uimisen elintärkeän taidon. Sukeltaminen kuuluu myös repertuaariin.

Suojaa kasvustosta

The%20Last%20of%20Us%20Part%20II%20makuuammunta.jpg


Piilottelu korkeassa heinikossa säästää ammuksia ja mahdollistaa yllätysiskut lähietäisyydeltä. Matalammassa kasvustossa voi nyt myös ryömiä pelkän kyykistelyn sijaan. Makuuasennosta ampuminen on aina validi vaihtoehto.

Pelimoottorin parannukset

The%20Last%20of%20Us%20Part%20II%20Ellie_0.jpg


Naughty Dogin oma pelimoottori on aina taikonut komeita maisemia ja uskottavia animaatioita, mutta The Last of Us Part II:n hahmot ovat saaneet vielä inhimillisempiä piirteitä. Varsinkin silmät ovat kehittyneet realistisempaan suuntaan, jolloin tunnetilat välittyvät entistä paremmin ruudun toiselle puolelle. Yksityiskohtien taso on ihailtavaa ympäri maailman.

Uusia varusteita

The%20Last%20of%20Us%20Part%20II%20tappelu.jpg


Matkan varrella Ellie kerää uusia varusteita, ja ne näkyvät aina hänen päällään – oli sitten kyseessä pelitila taikka animaatio. Avausosassa jousipyssy oli ainoa tapa iskeä kaukaa äänettömästi. Part II esittelee uusia varustemahdollisuuksia, jolloin myös pistooliin pystyy liittämään muovipullosta tehdyn äänenvaimentimen.

Avoimempi maailma

The%20Last%20of%20Us%20Part%20II%20vaaniminen.jpg


Maailma on huomattavasti laajempi ja avoimempi. Kentissä on lisäksi korkeuseroja, joten on loogista, että Ellie osaa myös hypätä ja kiivetä aiempaa ketterämmin.

Koira on ihmisen paras ystävä

The%20Last%20of%20Us%20Part%20II%20koira.jpg


Avausosan kuolinanimaatiot olivat brutaaleja. Samaa voi sanoa jatko-osan vastaavista, vartiokoiran hyökätessä kaulaan kiiinni. Koirat eivät anna hengenrauhaa, jos ne saavat Elliestä vainun, joten pelaajan on pakko liikkua paikasta toiseen. Hämäykset pulloilla ja tiiliskivillä antavat lisäaikaa.

[[{"fid":"82104","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Koko kampanja on tekstitetty suomeksi. KonsoliFINin The Last of Us Part II -arvio julkaistaan kesäkuun 12. päivä kello 10:01.


Lue juttu sivustolla...
 
Viimeksi muokattu:
Olen hyvin varma että pulloäänenvaimentimet olivat mukana jo aiemmassa pelissä.

Pelasin Remasteredin läpi juuri ennen Part II:n arviokoodin saapumista, enkä muista nähneeni. Voi olla toki että missasin jonkun päivityspolun.
 
Ylös Bottom