Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Peli/CD/DVD -säilytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TUHOMURSU
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

TUHOMURSU

KonsoliFIN Alumni
Minkäslaisia säilytysratkaisuita olette kehitelleet peli-, elokuva- ja musiikkikokoelmillenne? Tarkoitan pääasiassa isoja kokoelmia joissa on tavaraa satapäin.

Olen mietiskellyt pitemmän aikaa jo sijoittamista kunnon säilytyskalusteisiin, mutta kunnollisten semmoisten löytäminen on melko hankalaa jotka

1. suojaisivat pölyltä
2. näyttäisivät samalla hyvältä​

Tämmöiseen törmäsin netissä ja vaikutti ihan toimivalta, joskin omaa vähän liikaa tuommoista varastoimis-fiilistä. Tuonne kuitenkin mahtuisi jo jotain.

Vastaus: Peli/CD/DVD -säilytys

Näyttipäs tuo aikasen tyylikkäältä mielestäni. Hintava tosin mutta niinpä ne tuntuvat olevan sisustuskalusteet muutenkin. Itselläni ei mikään hirveä kokoelma ole pelejä eikä elokuviakaan. Pelit ovat kahdella hyllyllä seinällä konsolien yläpuolella ja niiden vieressä lattialla on viislokeroinen Sotkasta ostettu hyllykkö. Pölyä keräävät kyllä aika melkoisesti mutta ainahan sen saa pyyhittyä pois.

Hankalinta tässä on oman kokemukseni mukaan se, että mikä sopii CD:lle, ei sovi DVD:lle, ja mikä sopii DVD:lle, ei sovi Blu-raylle eri kokoisten koteloiden takia. Yhtä yhteistä säilytystilaa on hankala löytyy ainakaan valmiina. Parhaan saa tietysti tekemällä tai teetättämällä itse mittojen mukaan.

Itse en halua, että CD:t, pelit tai leffat ovat näkyvillä hyllyssä, vaan mieluiten isoissa ulos vedettävissä laatikostoissa, jotka on mitoitettu ko. levyn mittojen mukaisesti, ettei tilaa mene hukkaan. Suomalainen SOPE tekee melko tyylikkäitä kalusteita, jotka tähän soveltuvat, esim. tämä.

Tällainen on ihan jees tapa selailun ja pölyyntymisen suhteen.
4660_2.jpg

Itselläkin oli ongelmia löytää hyvä säilytystila leffoille ja peleille, aluksi myös aattelin vitriinityylisiä hyllyjä, mutta päädyin kuitenkin "avomalliin" mihin mahtuu juuri dvd:t syvyydeltään ja ovat 2 m korkeita.
http://img405.imageshack.us/my.php?image=PICT0102.jpg

Vanhasta säilytystilasta jäi myös parit seinävitriinit Ikeasta.
http://img405.imageshack.us/my.php?image=PICT0087.jpg

Itse en lähtisi pakolla ostamaan vitriinejä jos ainut huoleenaihe on pölyyntyminen.
Noista avohyllyistä on helppo pyyhkiä pölyt pelien päältä pois, eikä tätä toiminpidettä tarvitse suorittaa edes puolen vuoden välein.

Hommasin lasiovilla varustetun ison vitriinin CD levyille. Sinne mahtuu musaCD:t ja musaDVD:t mutta nuo leffat ja pelit on hankalampia. Tällä hetkellä ne ovat huonosti edustettuna laatikossa. Parempaa ratkaisua odotellessa... :(

Ylös Bottom