Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelialan kannattavuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

JTahti

Well-Known Member
Domessa on aiheeseen liittyvä artikkeli.
Kun peli julkaistiin Steamissa ja Humble Storessa, arvostelumenestys oli kohtalaista. Pelin Metacritic-keskiarvo on 75% ja käyttäjäarviot ovat pääosin positiivisia. Hyvä peli siis. Ei erinomainen, mutta hyvä. Niinpä voikin ehkä olla vähän yllättynyt kun kuulee, että peli on myynyt eri julkaisukanavilla yhteensä alle 150 kappaletta. Maailmanlaajuisesti. Tällä hetkellä peli ei myy sellaista tahtia, että myynneillä saataisiin katettua edes sen PR-kustannuksia kehitysrahoista puhumattakaan, ja pelillä tienaaminen on täyttä fiktiota.​
Kun hyväkään ei riitä: tällaista on olla indie-kehittäjä vuonna 2015 -dome

Sen verran rajua tekstiä että ajattelin että uusi ketju on paikoillaan.
 
Vastaus: Pelialan kannattavuus

Voisiko tästä päätellä, että ei riitä, että peli on hyvä, vaan sitä pitää myös markkinoida.

Uskonkin, että myydyimpien pelien kohdalla (en puhu indiepeleistä) ei ole kyse siitä, että peli olisi hyvä, vaan nimenomaan että peliä on markkinoitu onnistuneesti ja isosti. Puhun nyt vaikkapa vuosittain ilmestyvästä pelistä, joka pysyy vuosittain lähes samana, mutta onnistuneella markkinoinnilla peliä saadaan myytyä vuosi toisensa jälkeen hyvin.
 
Vastaus: Pelialan kannattavuus

Pelien ylitarjonta on myös ongelma. Ihmisten aika ei riitä kaikkien pelien pelaamiseen.
 
Vastaus: Pelialan kannattavuus

Total Biscuitin kommentit:


Ehkä kilpailu pelialalla on aina ollut kovaa, ihmiset ovat erehtyneet luulemaan indie pelejä joksikin kultakaivokseksi?
 
Ylös Bottom