Symbolien käyttäminen pelejä kuvatessa (huumoria mutta asiaa)
Katso esimerkiksi:
http://www.konsolifin.net/pics/varoitukset/
http://www.1up.com/do/feature?cId=3145953&did=1
Peliarvostelujen lukeminen on hidasta puuhaa. Ikoneilla tai symboleilla voisi korvata ainakin osan tekstistä ja informoida lukijaa tehokkaasti jo ennen artikkelin lukemista.
Ikoneita tarvittaisiin kuvaamaan seuraavia ominaisuuksia
Tekemättä
- samaa vanhaa paskaa vain uudella kääreellä, eli ei mitään mullistavaa vaan puhdasta rahastusta
- pelin nimessä 2 tarkoittaa oikeastaan vain pikku päivityksiä siellä täällä alkuperäiseen versioon, eli puhutaan enemmänkin versiosta 1.2 tai .3
- bugeja (varmaan sellainen perusölliäinen riitäisi, ja niiden määrä kertoisi sitten tarkemmin sen ongelma-asteen)
- peli ei pysy pelaajan perässä, eli kuvan piirtäminen tulee jäljessä, peli nykii
Tehty
- piilotettuja yllätyksiä ja tutkittavia paikkoja (a'la Metroid)
- peli on käytännössä putkijuoksua
- yksi loppuratkaisu
- useita lopputarkaisuja
- vaihtoehtoisia etenemisreittejä
- aseina melee, pistooli, haulikko, konekivääri ja raketinheitin
- suhteellisen uniikki tapaus, jollaisia on ehkä yksi sadasta
- suheellisen yleinen tapaus, jollaisia on 13 tusinassa
- huonoa dialogia
Hylätty idea (toistaiseksi)
- uudelleenpelattava
...
Eli hakusessa olisi yleisiä peleissä esiintyviä asioit, jotka toistuvat pelien kuvauksissa. Piirtelen noista jossain välissä ikoneja ja laitan tänne.
Katso esimerkiksi:
http://www.konsolifin.net/pics/varoitukset/
http://www.1up.com/do/feature?cId=3145953&did=1
Peliarvostelujen lukeminen on hidasta puuhaa. Ikoneilla tai symboleilla voisi korvata ainakin osan tekstistä ja informoida lukijaa tehokkaasti jo ennen artikkelin lukemista.
Ikoneita tarvittaisiin kuvaamaan seuraavia ominaisuuksia
Tekemättä
- samaa vanhaa paskaa vain uudella kääreellä, eli ei mitään mullistavaa vaan puhdasta rahastusta
- pelin nimessä 2 tarkoittaa oikeastaan vain pikku päivityksiä siellä täällä alkuperäiseen versioon, eli puhutaan enemmänkin versiosta 1.2 tai .3
- bugeja (varmaan sellainen perusölliäinen riitäisi, ja niiden määrä kertoisi sitten tarkemmin sen ongelma-asteen)
- peli ei pysy pelaajan perässä, eli kuvan piirtäminen tulee jäljessä, peli nykii
Tehty
- piilotettuja yllätyksiä ja tutkittavia paikkoja (a'la Metroid)
- peli on käytännössä putkijuoksua
- yksi loppuratkaisu
- useita lopputarkaisuja
- vaihtoehtoisia etenemisreittejä
- aseina melee, pistooli, haulikko, konekivääri ja raketinheitin
- suhteellisen uniikki tapaus, jollaisia on ehkä yksi sadasta
- suheellisen yleinen tapaus, jollaisia on 13 tusinassa
- huonoa dialogia
Hylätty idea (toistaiseksi)
- uudelleenpelattava
...
Eli hakusessa olisi yleisiä peleissä esiintyviä asioit, jotka toistuvat pelien kuvauksissa. Piirtelen noista jossain välissä ikoneja ja laitan tänne.
Viimeksi muokannut moderaattori: