Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien kamerakulma pyörii itsekseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nasse
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nasse

New Member
Hieman vaikeaa oli kuvailla pulmaa otsikkoon, mutta toivottavasti ei ole liian epämääräinen.

Ongelma on siis sellainen, että kun muksu pelaa esim. Sly 2 ja muista pelejä, joissa kamerakulmaa pystyy itse ohjaamaan, niin tuo kulma muuttuu itsekseen. Eli tuossa Slyssa kuva pyörii itseksenne ympyrää, vaikka ohjaimeen ei koske. Kahta eri ohjainta on kokeiltu, joten on epätodennäköistä, että molemmissa olisi juuri sama vika.

Voiko vika olla itse pelissä, vai onko konsoli heittämässä veiviään? Mitä kannattaisi vielä kokeilla vian lähteen selvittämiseksi?

Vastaus: Pelien kamerakulma pyörii itsekseen

Todennäköisesti ohjaimet ovat vanhat, eikö?

Ongelma varmaan johtuu kuluneista tateista, jotka jäävät "jumiin" niin että pelihahmo tai tässä tapauksessa kuvakulma liikkuu itsekseen.

Koita katsoa pelin ohjausasetuksista, saako tattien herkkyyttä muokattua.
Socomeissa ko. asetus on nimellä dead zone.

Jos ei muu auta, on tehtävä pikavisiitti ohjainkauppaan. :)

Kojo sanoi:
Todennäköisesti ohjaimet ovat vanhat, eikö?

Ongelma varmaan johtuu kuluneista tateista, jotka jäävät "jumiin" niin että pelihahmo tai tässä tapauksessa kuvakulma liikkuu itsekseen.

Itse asiassa toinen on melko uusi (n. 6kk), mutta tuo kyllä tuli itsellenikin mieleen. Täytyy hankkia jostain ohjain lainaan, että voi varmistaa ohjainten kunnon.

Huonolla onnella ongelma voi olla periaatteessa myös ohjainliitännässä. Jos ongelma toistuu useammalla ohjaimella, voi olla hyvä kokeilla myös molempia ohjainportteja (jollakin sellaisella pelillä, joka hyväksyy myös kakkosohjaimen käytön). Ohjainportin kontaktihäiriöön saattaa auttaa jopa pelkkä puhdistus - ja tietenkin se, että ohjaimet asetetaan paikoilleen huolellisesti.

Minäkin veikkaisin kyllä ohjainportteja, jos kerran puoli vuotta vanha ohjain nikottelee samalla tavalla kuin se vanhempikin.

Ylös Bottom