Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien videot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sampo83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sampo83

New Member
Harmittaa kyllä kun katsoin RE2- ja RE3-videot.. Ei taida olla kuution peleistä kyse videoissa.. kovasti tuli ps1 mieleen.. :(

Siirsin ketjun.

Nuo pelit ovat tosiaankin vain suoria portteja PSX:n RE-peleistä, eikä edes graafista puolta ole muuteltu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wl@n
Ei luulis olevan niin vaikiaa äijiin lisätä edes vähän polygoneja.

Niin just. Vaikee painaa sitä "lisää polygoneja" -nappia. Doh.

Noihan kokoajan ollut puheiden mukaan tulossa suorina käännöksinä. Itse ainakin venailen sitä Zeroa.

Resident Evil - Uusi, paha ja punainen hammastahna :p

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sampo83
Harmittaa kyllä kun katsoin RE2- ja RE3-videot.. Ei taida olla kuution peleistä kyse videoissa.. kovasti tuli ps1 mieleen.. :(

Ohhoh, olen kyllä erimieltä. Nuohan olivat upean näköisiä trailereita. Hahmoissa oli paljon polygoneja ja varjojen käytössä ei kitsasteltu. PSX:n RE:t ovat nykystandardin mukaan rumia (IMHO). Hahmot ovat pikselimössöä, niissä ei edes kasvojen liikkeitä (kuten tuossa Cuben trailerissa moneen kertaan), Pleikkari-versioiden taustat ovat kelvollisia, mutta pienellä resoluutiolla toteutettuja. Jokainen pikseli näkyy. Katsokaa vaikka itse, jos ette usko.

Nuo julkaistaan sitäpaitsi parinkympin hintaan kipale. Mutta kyllä ne polygonimallit on uusittu ja muutakin mukavaa, mutta varsin uutta peliä ei ole tehty kuten ykkösen kanssa.

Suoria käännöksiähän ne edelleen ovat, joten on suoranainen ihme, että tästä jaksetaan yhä vaahdota.. Capcomhan kertoi jo vuonna nakki, että Cuben RE-pelit 2 & 3 ovat:

1. täysin samanlaisia PSOne-esikuviensa kanssa.
2. ainakin jenkeissä niiden hinta on 20$
3. suunnattu niille, jotka eivät ole nähneet edellisiä osia

Itseäni pelien grafiikka ei voisi vähempää kiinnostaa, sillä ainoastaan kolmoseen olen noista tutustunut ja siihenkin Dreamcastilla aikoinaan. RE2 tulee olemaan minulle kokonaan uusi kokemus ja tuolla hinnallahan ne ostaa vaikka hyllyn koristeeksi. ;)

Ja PSOne-versioita pelanneiden ei edes kannata vaivautua valittamaan, koska heille Cuben RE:t eivät tarjoa minkäänlaista iloa. Ja onhan se grafiikka peleissä se tärkein elementti?

- Esa

Re: Re: Pelien videot

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kulipoika
Hahmoissa oli paljon polygoneja ja varjojen käytössä ei kitsasteltu. PSX:n RE:t ovat nykystandardin mukaan rumia (IMHO). Hahmot ovat pikselimössöä, niissä ei edes kasvojen liikkeitä (kuten tuossa Cuben trailerissa moneen kertaan)
Olet vissiin ymmärtänyt, että trailereissa näytetyt esirenderoidut välivideot edustavat Cuben grafiikkaa? Sillä mainitsemiasi kasvojen liikkeitä ym. herkkuja ei todellakaan ole itse peligrafiikassa, ainoastaan videoissa. Ja nehän ovat vain suoria käännöksiä PSX-versioista (mikä ei ole huono asia), kuten jo moneen kertaan on mainittukin, joten cubelasit pois päästä ja takaisin maankamaralle ;)

Re: Re: Re: Pelien videot

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever

Olet vissiin ymmärtänyt, että trailereissa näytetyt esirenderoidut välivideot edustavat Cuben grafiikkaa? Sillä mainitsemiasi kasvojen liikkeitä ym. herkkuja ei todellakaan ole itse peligrafiikassa, ainoastaan videoissa. Ja nehän ovat vain suoria käännöksiä PSX-versioista (mikä ei ole huono asia), kuten jo moneen kertaan on mainittukin, joten cubelasit pois päästä ja takaisin maankamaralle ;)

Nyt sinä laitat sanoja suuhuni. Vastasin väitteeseen, että kyseiset videot muistuttivat muka PSX:n versioiden grafiikoita. En ottanut kantaa Cube-versioiden mahdollisesta grafiikasta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Eivätköhän nuo kuitenkin perustu pelien Dreamcast-versioihin, jotka nekin toisaalta olivat vain puolivillaisia, hieman graafisesti paranneltuja käännöksiä PSX:ltä..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw
Eivätköhän nuo kuitenkin perustu pelien Dreamcast-versioihin, jotka nekin toisaalta olivat vain puolivillaisia, hieman graafisesti paranneltuja käännöksiä PSX:ltä..

No, PlayStation- ja Dreamcast-versiot eivät erotu toisistaan nykypelaajan silmin muuten kuin että ensimmäinen näyttää rumalta ja toinen... rumalta.

Ja mitä Resident Evil kakkosen ja kolmosen GameCube-käännöksiin tulee, niin kyllähän nuo tulee hankittua, vaikka vain kokoelmaa kartuttamaan, kun saa nuo loputkin osat haltuun.

Siis nuo kakkonen ja kolmonen ovat rahastusmielessä käännettyjä. Mielestäni vieläpä sarjan huonoimmat pelit. Pysyisin erossa kyllä, vaikka nuo osat olisivatkin pelaamatta.

Ylös Bottom