Positiivisempi näkökulma peliperfektionismiin.
Jos sattuu jostain syystä käyttää rahaa muuhunkin kun pelaamiseen, niin peliperfektionismi säästää rahaa, koska silloin saa enemmän viihdyttävää ajanvietettä samaan hintaan.
Itse olen vaihtanut pelitottumuksiani. Ennen pelailin paljon kaikkea erilaista enemmän tai vähemmän täydellisesti, riippuen lähinnä laadusta. Nyt ostelen huomattavasti vähemmän pelejä, mutta pyrinkin ostamaan vain loistavia pelejä jotka viihdyttävät minua kauan. Näitä pelejä tulee sitten tahkottua raskaasti. Pelaan myös vähemmän kuin ennen, mutta kulut ovat pienentyneet huomattavasti enemmän kuin se aika jonka vietän pelatessani.
Sinäänsä en kylläkään ole peliperfektionisti, pelaan vaan valittuja aarteitani kauan ja hartaasti ja siinä ohessa tulee sitten yleensä kerättyä kaikki mahdollinen, varsinkin jos pelissä ei ole muuta uudelleenpelaamisen arvoista. Turhautuneen ja väkinäisen tahkomisen näen harmillisena ja typeränä, pitäisi pelata huvin vuoksi, ei saavuttaakseen jotain. Mielestäni pelimaailmassa tulee hyvin havoin saavutettua mitään, ja nekin saavutukset ilmenevät jonain ihan muuna kun täytenä sydänrivinä. Hyvänä esimerkkinä saavutuksesta pitäisin englannin kielen taidon paranemisen, mutta näkemykseni on, että sen voi saavuttaa nopeammin muilla tavoilla kuin pelaamalla. Jos taas oikeasti saa tyydytystä siitä että läpäisee kaiken, näen peliperfektionismin varsin positiivisena ja rahaa säästävänä ilmiönä.
ps. Kirjoitan tätä uskomattoman väsyneenä, toivottavasti anteeksiannatte epäselvyyden, kielioppivirheet tai muut mahdolliset kämäsyydet.