Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelisuositusta kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WROOM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

WROOM

New Member
Etsitään helppoa, mieluiten ajopeliä. 4-vuotias poikani on ajanut WRC:tä ja GT-3:sta, mutta ovat kuitenkin vielä hänelle turhan vakavia. Niillä ajo onnistuu kun vauhti pidetään koko ajan alle reilusti alle satasen, mutta on pidemmän päälle sillälailla hiukan tylsää. Meiltä löytyy myös MOMO:n ratti. Kaikki autoihin liittyvä kiinnostaa. Ajopelin ei välttämättä tarvitse toimia ratilla, päätarkoitus on ajamisen helppous ja ennenkaikkea hauskuus.

Poika on pelannut myös demo-Spyroa ja jokin sen kaltainenkin käy eli ei välttämättä ajo-peli. Se australialainen omenoita potkiva vauhti-kettu on jo tai vielä, liian vaikea.

Suosituksista kiittäen wrooooom...:cool:

Täällä on tuosta tanssimattotouhusta juteltu aika paljon - eli siinä on hyvä vinkki pikkulapselle. Nelivuotias pärjää siinä motoriikkansa puolesta oikein kivasti (tieto, ei arvaus). Oikeastaan kyseinen peli on jopa opettavainenkin: muksu saa siinä aika hyvää treenausta rytmitajulle.

Mulla ei ole kokemusta siitä, miten muksut pärjäävät valopyssypelien kanssa. Ja yksi kysymys on se, haluavatko vanhemmat lapsen aloittavan ihmisten ampumisen peleissä jo nelivuotiaana. Ehtivät tuota kyllä myöhemminkin. Mutta esim. Time Crisis 2:ssa taisi olla jotain muutakin kuin ihmisten ampumista - tarkkuusammuntaa, ja olisiko ollut jotain liikkuvia maalejakin, savikiekkoja tms. Omaa kokemusta siis tuosta ei ole, mutta potentiaalinen lapsesta hauska peli tuommoinen voisi kyllä olla.

Aika monissa peleissä vastaan tulee juuri nuo motoriikkaongelmat. Ja väkivalta tietenkin. Autopelithän ovat kyllä kivoja ja lapsille sopivia, mutta tuon GT3:n rinnalle on aika vaikeaa keksiä mitään fiksua suositeltavaa. Aika monissa ajopeleissä mennään heti semmoista reaktionopeutta vaativiin vauhteihin, että pienimmät eivät ehdi siihen mukaan. GT3, ja siihen helppo rata ja hidas auto, on hyvä kombinaatio - paras minkä äkkiseltään keksin, mutta sehän teiltä löytyy jo.

Kiitoksia Chemo. Joo, vaikka metsästänkin, en suosi mitään räiskintä- tai väkivaltapelejä. Myöhemmin asia ei tietysti enään ole minun hallittavissani, mutta toistaiseksi on.

Pitääkin tutustua tuohon tanssimattoon. Kiitos vinkistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WROOM
Pitääkin tutustua tuohon tanssimattoon. Kiitos vinkistä.

Tanssimattoa minäkin suosittelen ! Vaikka tässä kysyttiinkin ajopeliä ;)

PS2:lle ei ole oikeastaan yhtään käyttökelpoista lasten peliä. Scooby-Doo on näköjään ilmestynyt, mutta en ole peliä nähnyt, joten en osaa sanoa onko lapsille miten hyvin suunnattu.

Stitch Experiment 626 (Peli sijoittuu aikaan ennen leffaa) ilmesty ja toivoin että olisi paikannut tätä lasten pelien puutetta. Mutta ei siitäkään ole lapsille. Kamera pyörii kuin väkkärä (Sohvalla tulee merisairaaksi), ja yritä siinä sitten mihinkään osua. Räiskintää siis ;(

PSX:n Disney's Lilo & Stitch Trouble in Paradise taas päivän pelaamisen perusteella hyvin lapsille sopiva. Kamera ja ohjaaminen toimii. Ei liian vaikea, muttei liian helppokaan. Pelissä ratoja hahmon takaa, edesta ja sivulta kuvattuna. Välillä pelataan Lilolla ja välillä Stitchillä. Keräillään radoilta tavaroita ja katsellaan väli videoita. Toisaalta kuulostaa itseään toistavalta, mutta ratojen maisemien vaihtaminen, kuvakulmat ja eri hahmot lisäävät vaihtelevuutta hyvin. Omassa pelissäni ei tosin ollut suomea vaihtoehtona, mutta luulisi että myynnissä olevassa se olisi ?

Olisivat tämän tyylisen pelin tehneet PS2:lle, eikä mitään räiskintää.

Meidän juuri viisi täyttänyt poika on todella tykännyt PS2:en Monsters Inc pelistä. Peli mukailee tosi hyvin elokuvan ideaa ja siinä on hyvä "opetusrata" alussa, jossa lapsi voi rauhassa tutustua peliin puhuttujen ohjeiden kera.
Joissakin kohdissa toki vanhempien apu on tarpeen, mutta eihän kukaan tuon ikäisiä muutenkaan yksin jätä pelaamaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nasse
Meidän juuri viisi täyttänyt poika on todella tykännyt PS2:en Monsters Inc pelistä. Peli mukailee tosi hyvin elokuvan ideaa ja siinä on hyvä "opetusrata" alussa, jossa lapsi voi rauhassa tutustua peliin puhuttujen ohjeiden kera.
Joissakin kohdissa toki vanhempien apu on tarpeen, mutta eihän kukaan tuon ikäisiä muutenkaan yksin jätä pelaamaan.

Hmm... ei kuulosta ollenkaan pahalta. Onko tuo peli spiikattu myös suomeksi? Onko leffa kovin pelottava? (Lapsia mietin, itse ehkä uskallan tuon katsoa... :))

No jos ajopeliä ja lapsille sopivaa peliä haet, niin oon kuullu, että ps2:lle olis tullu joku bugs bunny racing tai jotain sinne päin. Eli vähä crash team racingin tyylinen ajopeli piirrettyhahmoilla.

En tosin tiedä pelistä oikein mitään, että en sen kummemmin tohdi suositella...

jos zapperi peli käy niin point plank on aika mukavaa touhua.. ainakin 7v veljen mielestä. en sitten tiedä 4v

siinä ammutaa kaiken näkösiin maalitauluihin mitä vaan keksitään

Kingdon Hearts

No minun mieleeni pälkähti Kindom Hearts.Itselläni on se...Ai niin pikkusethan voi saada siitä jotain fipoja vaikka se dsiney pohjanen onki...

Meidän poika oli nelivuotias kun ostin SSX Trickyn ja pienen totuttelun jälkeen pelaa kuin ammattilainen. Temppukisoissa päihittää minut (34 v) mennen tullen ja minä sentään olen pelannut ko peliä paljon. Eli erittäin hyvä peli jo nelivuotiaasta lähtien ja pitkäikäinen.
Nyt viisivuotiaana Ratchet & Clank sujuu tosi hyvin. Edelleenkin on melkein parempi kuin minä. Myös R&C on pitkäikäinen peli.
Yleisesti ottaen pienetkin lapset oppivat melko vaikeita pelejä hyvin nopeasti. Jotkut lastenpelit (esim Puuha Pete) lensi nurkkaan jo muutaman pelikerran jälkeen. Eli ei pidä aliarvioida lasten oppimistaitoja.
Ajopeleistä WRC sujuu pojalta paljon paremmin ohjaimella kuin ratilla.
Että semmosta.

Myös heroes of might and magiv IV vois olla kova sana ;)

Uskokaa tai älkää mutta 6 vuotias serkkuni on varmaan vuoden pelannu heroes 3:sta ja 4:sta aivan täysillä :D

Ylös Bottom