Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Philips DVDR3365 aluekoodivapaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lossimies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

lossimies

New Member
Siinä se kysymys tulikin. Saako muutettua, miten, kuka ja paljonko maksaa?

En ole seuraillut aktiivisesti DVD-soitin-sceneä, ja kun nyt tuli laitteen uusiminen eteen, en tullut ajatelleeksi että joku vielä näitä yhteen aluekoodiin rajoittuvia vehkeitä valmistaa. No ei siinä vielä mitään, mutta että joku ossi vielä ostaakin! Joo-o, sattui omalle kohdalle...ostin pari viikkoa käytetyn vehkeen kohtuuhintaan yksityishenkilöltä täysin ajattelematta asiaa. Eilen sitten hokasin, kun olin tilaamassa levyjä USAsta ja päätin varmistaa asian.

On tosian käsittämätöntä, että näitä soittimia edelleen rajoitetaan tällä tavalla. Kekkoslovakialaista meininkiä. Edellinen halpisvehje toisti kaikki levyt.

Vastaus: Philips DVDR3365 aluekoodivapaaksi?

KAIKKI merkkivalmistajien soittimet ovat aluekoodilukittuja tehtaan jäljiltä. Se on määrätty DVD-speksissä, jota eräät halpissoittimien valmistajat eivät tosin kaikilta osin noudata. Eikä sillä ole todellakaan mitään tekemistä minkään kekkosslovakian kanssa, vaan aivan samalla tavalla USA:ssa myytävät soittimet on lukittu ykkösalueelle. Omat soittimeni olen yleensä modannut tuoreeltaan, mutta nykyisistä soittimista vain yksi on modattu, koska mulla ei juuri enää ole tarvetta toistaa kuin kakkosalueen kiekkoja. Ne harvat muiden alueiden levyt, joita yhä omistan toistuvat hyvin vanhalla kakkossoittimellani.

Mitä tulee otsikossa mainitun soittimen aluekoodivapaaksi tekemiseen niin sellainen hieno keksintö kuin Google tarjosi vastauksen kahdessa sekunnissa: http://www.videohelp.com/dvdhacks/philips-dvdr3365/6097

Toimivuudesta en tiedä, mutta tuon sivuston ohjeilla sain oman, wanhemman mallisen, Philipsini aikoinaan aluekoodivapaaksi muutamassa sekunnissa.

Vastaus: Philips DVDR3365 aluekoodivapaaksi?

Kiitos, tuntuu toimivan.

Purin tuossa vähän turhautumistani, sitä kun haluaisi kaiken toimivan eikä huvittaisi käyttää aikaa tai rahaa turhaan nysväämiseen. Tämä kaukosäädinhoito oli nopea ja halpa konsti.

Kekkoslovakia-termillä viittasin turhaan rajoittuneisuutteen ja pysähtyneisyyden ilmapiiriin, en niinkään Suomeen tai Eurooppaan. Edelleen on mun mielestä huonosti perusteita tuolle aluekoodaukselle nykyaikana, jolloin tavara liikkuu melko vapaasti. Turhaa kiusaa.

Ylös Bottom