Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pienemmät HD Televisiot

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morred
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Morred

New Member
Elikkäs, seuraavan sukupolven konsolit tulevat rymisten ja olen jo kauan miettinyt itselleni HD TV:tä mutta kun ei minulla ole rahaa maksaa 2000 42" Telkkarissa ja rupesin miettimään että kun rapakon toisella puolella noita telkkareita saa suhtkoht halvalla hieman pienemällä kuvalla eli kysymykseni nyt on:
Löytyykö Laadukkaita HD Telkkareita alle tonnilla? Koolla ei niin väliä 20" ylöspäin riittää minulle hyvin.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Juu miksikäs ei mutta ovatkos nämäsitten laadukas kun en näistä ymmärrä yhtään:
Tämä
Tämä
nämä olisivat kuitenkin suhtkoht isoja ja vieläpä nätinpipä kun tuo toinen.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Morred sanoi:
Juu miksikäs ei mutta ovatkos nämäsitten laadukas kun en näistä ymmärrä yhtään:
Tämä
Tämä
nämä olisivat kuitenkin suhtkoht isoja ja vieläpä nätinpipä kun tuo toinen.
Kummassakaan noista ei näittäisi olevan HDMI- tai DVI-liitäntää, millä ainakin ps3 olisi ilmeisesti tarkoitus lykätä kiinni. xb360:ssähän käsittääkseni on julkaisun yhteydessä hd-liittimistä pelkästään VGA ja komponentti, joten siihen kumpikin noista kävisi hyvin. Näin siis pelkkien speksien puolesta siis. Kannattaa tietysti aina kysellä vähän kyseisen laitteen omistajilta ottaako telkkari natiiviresoaan sisään mistään liitännästä (harmittavan monesti näin ei nimittäin ole), esiintyykö valovuotoa, yms. käyttökokemuksia.

Sanottakoon vielä, että jos xb360 ja ps3 silmällä pitäen olet telkkaria ostamassa, paras mahdollinen resoluutio on tuo 1280x720 mikä pienemmissä (alle 30") on melko yleinen. Muita asioita mitä kannattaa tuijottaa on hdmi- tai dvi-liitäntä, jolla ps3 olisi tarkoitus laittaa kiinni telkkariin. Vasteajasta on vähän vaikea sanoa mitään tiettyä rajaa, koska valmistajat tapaavat ilmoittaa niitä vähän miten sattuu, mutta varmasti ainakin joku 8-12ms riittää hyvin pelaamiseen. Ja tosiaan vielä kannattaa vaikkapa arvosteluista tai muiden käyttäjien kokemuksia lukemalla ottaa selville syökö laite natiiviresoluutiotaan siitä hdmi-liitännästä.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Parempaakaan ketjua en äkkiä löytänyt eli kysytään sitten tässä. Kuinka hyvin 26" HD-Ready töllötin sopii tietokonekäyttöön? Tarkoitus olisi päästä vanhasta pöytäkoneesta eroon TV+läppäri+telakointiasema yhdistelmällä mutta kannattaako? Käyttö olisi perus surffailua ja mesettämistä eli tvn vasteajat pitäisi riittää vallan mainiosti mutta miten on tarkkuuden kanssa?
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Parempaakaan ketjua en äkkiä löytänyt eli kysytään sitten tässä. Kuinka hyvin 26" HD-Ready töllötin sopii tietokonekäyttöön? Tarkoitus olisi päästä vanhasta pöytäkoneesta eroon TV+läppäri+telakointiasema yhdistelmällä mutta kannattaako? Käyttö olisi perus surffailua ja mesettämistä eli tvn vasteajat pitäisi riittää vallan mainiosti mutta miten on tarkkuuden kanssa?

Tarkkuuden kanssa saattaa tulla ongelmia joissakin televisioissa. Esim. omassa Philipsin 26" toimii vain resoluutiot 1024x768 ja 800x600 hyvin. Silloin kuva on ihan yhtä hyvä kuin monitorissakin, mutta kuvassa on silloin kaikki liian suurta. Eli se on hyvin paljon siitä kiinni miten hyvät säädöt ja kuinka hyvä tarkkuuksien tuki televisiosta löytyy. Pystyyhän toki PowerStripillä säätämään kuvaa vaikka kuinka jos vaan jaksaa nähdä vaivaa. Omassakin televisiossa sain lopulta hyvän kuvan PowerStripillä säätämällä sopivaa resoluutiota.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

HD ready paneeliin saa kyllä tungettua lähes 1:1 resoluutiota PC:ltä. Eroksi taitaa jäädä muutama vaivainen pikseli jotka sitten leikkautuvat ulkopuolelle.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

vaikka kuinka paljon.... Mutta voisin suositella tsekkaamaan verkkokauppa.comin telkut, niitä saa ostettuu erissä. Ei korkoa, vain pieni laskutuslisä.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Kannattaa Mustasta Pörssistä katella. Niiltä löytyy noita kampanjoita aika usein, kuten tällähetkellä myös. Itse löysin 19 " LG LCD TV:n sieltä 400 .
Omaan huoneeseeni täysin passeli, kun huoneeni on sellainen vankilasellin kokoinen. :)
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Kannattaa Mustasta Pörssistä katella. Niiltä löytyy noita kampanjoita aika usein, kuten tällähetkellä myös. Itse löysin 19 " LG LCD TV:n sieltä 400 .
Omaan huoneeseeni täysin passeli, kun huoneeni on sellainen vankilasellin kokoinen. :)

Kyllä on sinua pahemman kerran höynäytetty, jos olet 400 maksanut 19"-näytöstä, jota en kutsuisi "TV:ksi" ilveelläkään. Jos budjetti on 400:n luokkaa, suosittelisin Mirain 32" HD-ready töllöä, joka kustantaa 499 ja on erittäin hyvä tuohon hintaan.

Oli 19"-näyttö minkälainen tahansa, 400 siitä on aivan liikaa.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Parempaakaan ketjua en äkkiä löytänyt eli kysytään sitten tässä. Kuinka hyvin 26" HD-Ready töllötin sopii tietokonekäyttöön? Tarkoitus olisi päästä vanhasta pöytäkoneesta eroon TV+läppäri+telakointiasema yhdistelmällä mutta kannattaako? Käyttö olisi perus surffailua ja mesettämistä eli tvn vasteajat pitäisi riittää vallan mainiosti mutta miten on tarkkuuden kanssa?

Kyllähän se toimii riippuen TV:stäsi. Jotkut mallit eivät suostu ottamaan oikeaa resoluutiota sisään mistään liitännöistä ja työpöytäkäytössä haittaa aivan tosissaan jos kuvaa joutuu skaalailemaan johonkin suuntaan. Muutenkin 1366x768 resoluutio on minusta vähän turhan pieni mukavaan työpöytäkäyttöön, fullhd-televisio olisi huomattavasti parempi

EDIT: zomg, vastasinpa sitte vähä wanhaan viestiin.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Oli 19"-näyttö minkälainen tahansa, 400 siitä on aivan liikaa.
Ei minusta. Nykyään 400 ei ole mikään raha, jos aletaan TV:istä puhumaan. Kaikenlisäksi LG on käsittääkseni laatumerkki ja Mirai taas ei niinkään. Voit korjata jos olen väärässä asian suhteen.

Saa varmaankin mainitsemasi Mirai:n TV:n tuohon hintaan, mutta tuleppa käymään luonani ja tunge nykyisen TV:ni paikalle 32" TV.
Satuitko miettimään, että minulla ei esimerkiksi ole 19" ruutuni kolmen metrin päässä, vaan korkeintaan 1,5 metrin päässä paikasta, josta pelailen ja katson TV:täni.
Sinä et ehkä sanoisi 19" ruutua ilveelläkään TV:ksi, mutta minäpä sanon enkä ollenkaan häpeä tilannettani, että en omista 50" ruutua joka maksoi 3000 .
Sanonpa vielä loppuun, että kannattaa se TV varmaan vähän huoneen koonkin mukaan ostaa.

Ja eikö se ole tärkeintä, että minä olen tyytyväinen 19" ruutuuni, joka mahdollistaa kaikki tarpeeni?
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Ei minusta. Nykyään 400 ei ole mikään raha, jos aletaan TV:istä puhumaan. Kaikenlisäksi LG on käsittääkseni laatumerkki ja Mirai taas ei niinkään. Voit korjata jos olen väärässä asian suhteen.

Saa varmaankin mainitsemasi Mirai:n TV:n tuohon hintaan, mutta tuleppa käymään luonani ja tunge nykyisen TV:ni paikalle 32" TV.
Satuitko miettimään, että minulla ei esimerkiksi ole 19" ruutuni kolmen metrin päässä, vaan korkeintaan 1,5 metrin päässä paikasta, josta pelailen ja katson TV:täni.
Sinä et ehkä sanoisi 19" ruutua ilveelläkään TV:ksi, mutta minäpä sanon enkä ollenkaan häpeä tilannettani, että en omista 50" ruutua joka maksoi 3000 .
Sanonpa vielä loppuun, että kannattaa se TV varmaan vähän huoneen koonkin mukaan ostaa.

Ja eikö se ole tärkeintä, että minä olen tyytyväinen 19" ruutuuni, joka mahdollistaa kaikki tarpeeni?

Täältä löytyy 37" Sammy ja välimatkaa ~1½m. Onneksi löytyy myös Sanyon PLV-Z5-tykki (~80" "screenillä") samalta etäisyydeltä. Mutta yhdessä asiassa olet täysin oikeassa, LG pieksee kyllä Miraita melkein joka suhteessa, mutta siinä kyllä olen eri mieltä, että 400e olisi halpa hinta "hyvästä" 19"-TV:stä. Etenkin kun ~100-200e lisähinnalla lohkeaisi lähes 2x isompi, samantasoinen tai parempi TV. Mutta tärkeintähän TV:n ostossa on se, että ostaja itse on tyytyväinen hankintaansa ja se täyttää tarpeet, joten kukapa minä tai kukaan muu on toisen valintaa kritisoimaan.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Ei minusta. Nykyään 400 ei ole mikään raha, jos aletaan TV:istä puhumaan. Kaikenlisäksi LG on käsittääkseni laatumerkki ja Mirai taas ei niinkään. Voit korjata jos olen väärässä asian suhteen.

Itseasiassa Mirai on nykyään yhtä laatumerkki, kuin LG, joka on menettänyt luotettavuuttaan laadukkaana TV-valmistajana (lue www.dvdplaza.fi). Mirain omistaa Chi Mei Corporation, joka on maailman 3:ksi suurin LCD-paneelien valmistaja.

Saa varmaankin mainitsemasi Mirai:n TV:n tuohon hintaan, mutta tuleppa käymään luonani ja tunge nykyisen TV:ni paikalle 32" TV.
Satuitko miettimään, että minulla ei esimerkiksi ole 19" ruutuni kolmen metrin päässä, vaan korkeintaan 1,5 metrin päässä paikasta, josta pelailen ja katson TV:täni.

Itse katson 2m:n päästä 40" kuvaa ja välillä tuntuu, että ruutu voisi hyvinkin olla suurempi. Tosissani väitän, että sinun tilaasi mahtuisi hyvin 32" ja ei tekisi pahaa katsoa/pelata sillä.

Sinä et ehkä sanoisi 19" ruutua ilveelläkään TV:ksi, mutta minäpä sanon enkä ollenkaan häpeä tilannettani, että en omista 50" ruutua joka maksoi 3000 .
Sanonpa vielä loppuun, että kannattaa se TV varmaan vähän huoneen koonkin mukaan ostaa.

Ei kukaan puhunut 50":n ruudusta. Sanoin, että 400 on minusta liikaa 19"-näytöstä, enkä varmasti ole ainoa, joka ajattelee näin. Vertailun vuoksi maksoin omasta Sonystani 1300 kotiin kuljetettuna Saksasta. En ole katunut yhtään, enkä tule enää televisioitani Suomen ryöstöhinnoilla ostamaan.

Ja eikö se ole tärkeintä, että minä olen tyytyväinen 19" ruutuuni, joka mahdollistaa kaikki tarpeeni?

Eiköhän se ole, kerroin vain oman näkemykseni.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Ok. Hieman kenties ylireagoin asiaan.
Meillä on alakerrassa 26" Samsung:in TV.
Katson 4 metrin pääsä TV:tä ja se ei tunnu liian pieneltä, tuntuu sopivalta. 32" olisi parempi, mutta kelpaa täysin vanhakin. Onko mulla hyvä näkö vai mikä siinä sitten on? :) Menee mun puolesta koko asia mielipidekysymysten pariin.
Mulla on tässä ja tässä kuvat huoneestani, jos kiinnostaa.

Jotkut vaan tykkää isommasta, toi sopii mun huoneeseen passelisti.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

En nyt kovin tarkkaan jaksanut ketjua lukea, mutta uskon seuraavan järjettömyyden kiinnostavan mahdollisestu ketjun lukijoita:

Jos nyt jo taistellaan siitä, onko 40"-42" hd-kuvissa silminnähden eroa onko paneeli fullhd vai hdready, niin mitä sanotte siihen, että mm. Samsungilta tulee todennäköisesti loppuvuodesta 32" fullhd-resoluutioon kykeneviä 120Hz-televisioita?

Omasta mielestä aivan järjetöntä. Sama kuin tehtäisiin uusi lego-ukkeli jolla on karvasta tehdyt viikset. Idea on hyvä, mutta loppupeleissä aivan turha.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Terve cchaou!

Eikös tuo 120Hz ominaisuus tungeta jenkkiversioihin ja 100Hz euroopan?

Viikset lego-ukolla ovat kuin karvat perseessä. Joku tarvitsee, joku ei.
Uskoisin Full-HD 32" tölsyn käyvän hyvin PC:n näyttö / TV-yhdistelmäkäytössä.
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Hmm, itse en tiedä näistä yhtikäs mitään, eli enpä osaa auttaa teitä, vaan kysyn itsekin kysymyksen tähän väliin.

Kesällä olisi tavoitteena hankkia HD-telkku taloon, ja juuri joku pienempi. En siis mitään loistavaa kahden tonnin jöötiä aio hankkia, ja budjettina olisikin korkeintaan 500 . Olisiko suosituksia, millaista lähtisi näin hankkimaan? Koko "aivan sama", mutta olisihan se väh. 26" saatava. Pelikäyttöönhän tuo tulisi, Xbox 360 ja Wii lähinnä. Saako noin halvalla HD-telkkuja, jotka tukevat 720p/1080i? Kuten voinette huomata, en tiedä näistä juuri mitään. :D

Eihän kesään enää ole kuin pari kuukautta, ja tuskinpa ne hinnat niin paljoa siinä ajassa tippuu. ;)
 
Vastaus: Pienemmät HD Televisiot

Hmm, itse en tiedä näistä yhtikäs mitään, eli enpä osaa auttaa teitä, vaan kysyn itsekin kysymyksen tähän väliin.

Kesällä olisi tavoitteena hankkia HD-telkku taloon, ja juuri joku pienempi. En siis mitään loistavaa kahden tonnin jöötiä aio hankkia, ja budjettina olisikin korkeintaan 500 . Olisiko suosituksia, millaista lähtisi näin hankkimaan? Koko "aivan sama", mutta olisihan se väh. 26" saatava. Pelikäyttöönhän tuo tulisi, Xbox 360 ja Wii lähinnä. Saako noin halvalla HD-telkkuja, jotka tukevat 720p/1080i? Kuten voinette huomata, en tiedä näistä juuri mitään. :D

Eihän kesään enää ole kuin pari kuukautta, ja tuskinpa ne hinnat niin paljoa siinä ajassa tippuu. ;)

Osta Mirain 32".
 
Ylös Bottom