Otsikko 
Elikäs seuravaa.
Melko usein verkkopelaamisenssa puhutaan lagista ja verkkoyhteyksistä, mikä saattaa aiheuttaa monelle hämminkiä.
Kaistan leveyshän tarkoitttaa sitä datamäärää mikä pystytään siirtämään sekunnissa kahden kohteen välillä (tai jokin muu vaihtoehtoinen aikamääre)
Hyvähän se on, että mitä leveämpi kaista löytyy mutta mutta...
Suurin ongelma on lagin suhteen kyllä pingissä, eli siinä ajassa mikä tiedolla kestää siirtyä paikasta A paikkaan B.
Esimerkiksi jos kotoa löytyy vaikkapa 8/1 megainen verkko mutta pingit huitelevat siellä 200 ja 300 välillä ei kaistan leveydellä ole paljoa merkitystä.
Tärkeintä toimivaan pelaamisen kannalta on esimerkiksi vaikkapa nyt CoD4 pelissä se, miten kaukana sinä ja muut pelaajat sijaitsevat hostista. Eli siis mitä pitempi välimatka, sen useampi solmukohta verkossa ja näin ollen suurempi verkkoviive.
Sitten varsinaiseen asiaan:
Löytyykö konsolifiniläisiltä tietoa siitä, kuinka paljon dataa peli (no vaikka nyt toi CoD4) keskimäärin lähettää ja vastaanottaa kun pelataan verkossa?
Elikäs seuravaa.
Melko usein verkkopelaamisenssa puhutaan lagista ja verkkoyhteyksistä, mikä saattaa aiheuttaa monelle hämminkiä.
Kaistan leveyshän tarkoitttaa sitä datamäärää mikä pystytään siirtämään sekunnissa kahden kohteen välillä (tai jokin muu vaihtoehtoinen aikamääre)
Hyvähän se on, että mitä leveämpi kaista löytyy mutta mutta...
Suurin ongelma on lagin suhteen kyllä pingissä, eli siinä ajassa mikä tiedolla kestää siirtyä paikasta A paikkaan B.
Esimerkiksi jos kotoa löytyy vaikkapa 8/1 megainen verkko mutta pingit huitelevat siellä 200 ja 300 välillä ei kaistan leveydellä ole paljoa merkitystä.
Tärkeintä toimivaan pelaamisen kannalta on esimerkiksi vaikkapa nyt CoD4 pelissä se, miten kaukana sinä ja muut pelaajat sijaitsevat hostista. Eli siis mitä pitempi välimatka, sen useampi solmukohta verkossa ja näin ollen suurempi verkkoviive.
Sitten varsinaiseen asiaan:
Löytyykö konsolifiniläisiltä tietoa siitä, kuinka paljon dataa peli (no vaikka nyt toi CoD4) keskimäärin lähettää ja vastaanottaa kun pelataan verkossa?