Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pingi, packet loss & nettipelit Pleikalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JukkaPoika79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Usein on ollut puhetta siilä kuinka esim COD lagaa ja pingi on taivaissa jne mutta voiko Pleikan "viiveen" ja yhteyden nopeuden testata jotenkin netissä? Onko kenelläkään tietoa? Pingtest antaa hurjia lukemia (kova ping) mutta siihen en oikein luota tuon Pleikan surkean selaimen takia.

Eli pystyykö Pleikan packet lossia ja pingiä mittaamaan jotenkin luotetavasti? Koneella kun pingtest.com näyttää packet lossiksi kaikkea 55% ja 90% väliltä, tiedä vaikka olisi Welhon Thomson TCW770:ssäkin jotain feelua. Siinä varmaan syy miksi ei COD kulje... ;) Olisi siis mukava tietää onko tuo packet loss noin kova vain koneella vai myös pleikalla, Welhon aspan jantteritkin mainitsivat jotain että ainakin joku paluusignaali on heikko tms. Viisaammat ymmärtää, minä en. :P

Vastaus: Pingi, packet loss & nettipelit Pleikalla

Itse olen tuolla testaillut.

Zyxelin purnukka on kiinni soneran 24/1 joka kuitenkin on todellisuudessa 10/1. Tietokoneella piuhaa pitkin tulee arvoksi 21ms ja pleikalla piuhaa pitkin 24ms. Joten vaikuttaa olevan kohdillaan. Jos pleikan kytkee langattomasti zyxeliin niin pingi lisääntyy muutamalla millisekunnilla.

E: Ja liittymä on adsl2+ tekniikkaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pingi, packet loss & nettipelit Pleikalla

Zyxelin purnukka on kiinni soneran 24/1 joka kuitenkin on todellisuudessa 10/1.

Itse käytin Zyxelin 660HW-D1 mallia (jossa langaton tukari) ja vaihtamalla 660R-D1:een (pelkkä reititin) maksimit nousivat tuolta 10-12 megan tienoilta 20-24:aan. Entisestä purkista loppui cpu-tehot kesken, sen näki helposti seuraamalla purkin statistiikkoja siirron aikana. Siltauksen ja nattauksen välillä ei myöskään ollut suurta eroa.

Ylös Bottom